روان درمانی وجودی چیست؟

روان درمانی وجودی
   

روان درمانی وجودی

پلت فرم شکل گیری فلسفه و روان درمانی وجودی، نسل بعد از جنگ جهانی اول و جستجوی معنی آن پس از نابودی جنگ جهانی دوم بود. در ابتدا، درمان موجودات زنده به سوالاتی درباره زندگی و مرگ به عنوان یک فلسفه و روان درمانی پاسخ داد. لودویگ بنزوانگر اولین متخصص بهداشت روانی بود که بر ماهیت وجودی روان درمانی تأکید کرد و دیدگاه پدیده شناختی داشت. همچنین برای کسب اطلاعات لازم و کاربردی در این خصوص می توانید به صورت همه روزه از طریق تلفن با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمائید.

نظریه شخصیت روان درمانی وجودی

وجود نگر ها شخصیت را به عنوان یک فرایند تشکیل می دانند که ثابت نیست و توسط صفات تعریف نشده است. بر اساس تعریف، (وجود) نشان دهنده بودن در جهان است. وجودنگرها دوگانگی بین ذهن، بدن، تجربه و محیط را قبول نمی کنند. از آن جا که آن ها معتقدند که این مفاهیم توسط خود شخص ایجاد شده است و ما شناخت خود را از پدیده شناسی جهان که در آن ما ارتباط برقرار کردیم می دانیم. روان درمانی وجودی با توجه به ناشران که می گویند، ارتباطات در سه سطح رخ می دهد، بودن در طبیعت / بودن با دیگران / بودن برای خودتان.

روان درمانی وجودی

شناخت سه مرحله روان درمانی وجودی

بودن با دیگران، هنگامی که ما با دیگران هستیم، می دانیم که آنها موجودات آگاهی هستند و می توانند ما را به فکر و قضاوت برسانند. این می تواند منبع ترس برای رابطه با دیگران باشد تا جایی که بخواهیم فرار کنیم یا سکوت کنیم تا خودمان را افشا کنیم. یا ما ممکن است افکار دیگران را پیش بینی کنیم و طوری رفتار کنیم که بتوانیم آن ها را تحت تاثیر قرار دهیم.

  • با خودتان بودن، مهم است که توجه خود را به سمت دستیابی به زندگی آگاهانه و ایجاد یک زندگی سالم مورد توجه قرار دهید، اما این پاداش ذهنی نیز پیامدهایی دارد.
  • بودن با طبیعت، این نشان می دهد که چگونه مردم با محیط اطرافشان ارتباط دارند و چقدر طبیعت پذیرفته شده و مورد احترام است.
  • درمانگران روان درمانی وجودی معتقدند که برای ایجاد یک زندگی سالم باید بهترین راه را برای بودن با طبیعت داشته باشیم و بودن با دیگران و بودن با خودمان بهترین گزینه اصیل بودن است.

عزیزان می توانند جهت دریافت مشاوره و آگاهی لازم با سایت زندگی ما ارتباط برقرار نمانید و از خدمات غیر حضوری و تلفنی برترین روانشناسان کشور بهره مند شوند.

اهمیت و کارایی روان درمانی وجودی

در یک رویکرد وجودی، مداخلات درمانی اغلب منجر به افزایش آگاهی و درک می شود. درمانگرهای وجودی تلاش می کنند تا از علائم مختلف مانند:

  • اضطراب بیش از حد
  • بی تفاوتی
  • بیگانگی
  • خلوص پوچی
  • تنهایی
  • خجالت
  • اعتیاد
  • سرخوردگی
  • گناه و خشم
  • آزار و خشونت

و غیره برای روان درمانی وجودی استفاده کنند. همچنین بر افزایش تجارب زندگی و باز بودن روابط، عشق، مراقبت، تعهد، خلاقیت، قدرت، اراده و انتخاب، معنویت، اصالت، خودکفایی و پذیرش تمرکز داشته باشند.

روان درمانی وجودی انحصاری خواستار اقدام به عنوان جدا شدن از وجود است. برای هر یک از گزینه های فعلی، انتخابی باید انجام شود و هر انتخاب مسئولیتی دارد و هر مسئولیتی اضطراب آور است.

مفهوم اصیل بودن در دیدگاه وجودی

اصیل بودن، گشودگی به طبیعت و دیگران و خودمان است. گشودگی به این معنی است که شخص شریف آگاه است و چیزی را پنهان نمی کند و آزادی خود بانگیخته با دیگران دارد. این چیزی نیست که با آن مخالف باشد. هیچ گونه درگیری بین وجود واقعی در هر سه سطح هستی وجود ندارد و آن یکپارچه و متصل است.

اولین منبع در روان درمانی وجودی

آگاهی ما از اینکه بالاخره یک زمانی باید بمیریم و نیستی در انتظار ما است باعث ایجاد اضطراب در همه ما است. در واقع، دانستن مرگ در ما اضطراب وجودی ایجاد می کند. از دیدگاه روان درمانی وجودی، اکثر مشکلات روانشناختی بشریت با چنین اثراتی روبرو هستند و پس از آن با اضطراب وجودی مواجه هستند. برای دریافت مشاوره بدون مشکل ترافیکی می توانید با سایت زندگی ما که به صورت همه روزه فعال است استفاده نمائید و از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب از خدمات تلفنی با کیفیت این مرکز بهره مند شوید.

هدف روان درمانی وجودی

هدف از درمان وجودی این است که به جای اینکه حوادث خارجی رفتار خود را به تصویر بکشند، شما یاد خواهید گرفت چگونه تصمیم گیری در مورد زندگی خود، عشق خود و خلاقیت خود را و مسئولیت تصمیم و انتخاب خود را کنترل کنید. روان درمانی وجودی انحصاری خواستار اقدام به عنوان جدا شدن از وجود است. برای هر یک از گزینه های فعلی، انتخابی باید انجام شود و هر انتخاب مسئولیتی دارد و هر مسئولیتی اضطراب آور است. آگاهی از ما که مردم آزادی هستیم که انتخاب می کنیم و مسئولیت این انتخاب ها را داریم کمی استرس آور است.

روان درمانی وجودی

ریشه های اضطراب روان درمانی وجودی

تهدید به بی معنایی نوع دیگری از اضطراب است. این اضطراب منجر به جهت گیری زندگی ما برای کار های معنی دار می شود. اگر معنای زندگی در زندگی وجود نداشته باشد، نیرویی برای تصمیم گیری و عمل وجود ندارد. جدایی و تنهایی در این دنیا یکی دیگر از دلایل اضطراب است.

مقالات پیشنهادی مجیب

نظریه آسیب شناسی روان درمانی وجودی

دروغ گفتن اساس آسیب ذهنی است. ما از راه دروغ گفتن به هیچ چیز فرار می کنیم، به طوری که ما تجربه اضطراب وجودی را به خود راه نمی دهیم.

  • ما دو گزینه داریم، اضطراب یا دروغ گفتن.
  • دروغ منجر به اضطراب روان رنجور می شود.
  • اختلال روان پریشی روان درمانی یک جایگزین برای پاسخ بدلی به هستی است. در حالی که اضطراب وجودی یک پاسخ صادقانه به نیستی است.
  • اضطراب عصبی ناشی از اضطراب روان رنجور است.
  • علائم آسیب روانی در واقع یک هدف از خود ما است.
  • آسیب های روانی با تاکید زیاد بر روی سطح موجودیت به سطوح دیگر برجسته تر می شود.
  • دروغ گفتن در هر سطح وجودی می تواند رخ دهد.

رایج ترین سطح، دروغ گفتن به دیگران است. با یک تصویر نادرست که ما را به دیگران نشان می دهد. روان درمانی وجودی می تواند به این عوامل کمک بسیاری کند.

مردم عزیز کشورمان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با روان درمانی وجودی به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات متخصصین و مشاورین حاضر در این مرکز بهره مند شوند. جهت برقراری ارتباط از سراسر ایران می توانید شماره زیر را بدون گرفتن کد یا زدن صفر بگیرید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه