تعداد دفعات طبیعی رابطه جنسی زناشویی در طول هفته

رابطه جنسی زناشویی
   

تعداد دفعات طبیعی رابطه جنسی زناشویی در طول هفته

اکثر ما گمان می کنیم که داشتن یک رابطه جنسی زناشویی خوب و رضایت بخش بستگی به تعداد دفعات رابطه جنسی ندارد. ولی از آنجا که داشتن رابطه جنسی زناشویی سالم بنا به خواسته زن و مرد در فراهم کردن شرایط مورد نیاز سلامت جسمی و روحی لازم است، پس نمی توان نقش و اثر مثبت آن را در نظر نگرفت.

برخی روانشناسان معتقدند که برقراری رابطه جنسی زناشویی زوجین مانند مصرف ۸ لیوان آب در طول روز برای سلامت زن و مرد حیاتی است؛ اما چند بار در هفته داشتن رابطه جنسی زناشویی سالم، مورد نیاز بدن زن و مرد است و می تواند تضمین کننده سلامت جسمی و روانی آن ها باشد.

کلمات کلیدی:(تعداد دفعات طبیعی رابطه جنسی|رابطه جنسی زناشویی|تعداد رابطه جنسی زناشویی|برقراری رابطه جنسی زناشویی )

مدت زمان مطالعه:۵ دقیقه

بر اساس نیاز روانی و جسمی زوج ها، برقراری رابطه جنسی زناشویی دو الی سه بار در هفته می تواند مناسب ترین تعداد برقراری رابطه جنسی زناشویی باشد. البته این تعداد مربوط به شرایط معمولی است و دفعات برقراری رابطه جنسی زناشویی در اوایل ازدواج، دوران بارداری و بعد از زایمان کاملا متفاوت بوده و کمتر و بیشتر خواهد شد.

نیاز زن و مرد برای داشتن رابطه جنسی زناشویی در دهه سنی ۲۰ سالگی یک تا سه روز یک بار است و این مسأله در دهه ۳۰ در بعضی از زوج ها افزایش و در برخی دیگر با کمی کاهش مواجه خواهد شد. البته این نیاز با توجه به طبع و مکانیسم طبیعی بدن زن و مرد می تواند متفاوت باشد. ولی در هر حال به طور متوسط داشتن رابطه جنسی زناشویی سه بار در هفته بهترین و مناسب ترین میزان رابطه جنسی زناشویی برای سلامت روحی و روانی و البته سلامت جسمی می باشد.

 

اثرات رابطه جنسی زناشویی بر سلامتی

پزشکان و روانشناسان دلایل زیادی را مطرح کرده اند که نشان می دهد رابطه جنسی زناشویی تنها یک کار روتین لذت بخش نیست، بلکه در طول رابطه هورمون هایی در بدن زن و شوهر آزاد می شوند که می توانند در بالا بردن سطح سلامت عمومی هردو بسیار مفید باشند. حال به تعدادی از اثرات مفید رابطه جنسی زناشویی می پردازیم:

درخشان و شفاف شدن پوست و مو

رابطه جنسی زناشویی می تواند روی پوست و موی شما اثر بگذارد. استروژن باعث داشتن موهای سالم و پوستی شفاف می شود و رابطه جنسی زناشویی مکرر، باعث افزایش مقدار استروژن بدن شده و کلاژن بیشتری نیز تولید می کند. درنتیجه پوست شما نرم تر و انعطاف پذیرتر خواهد شد. 

باعث جوان ماندن می شود

رابطه جنسی زناشویی منظم باعث می شود شما جوان تر بمانید. با اینکه این شعار و سخن زیاد شنیده می شود که زیبایی درونی است، اما می توان گفت افرادی که رابطه جنسی زناشویی سه بار یا بیش از سه بار در هفته را تجربه می کنند، صورت و ظاهر جوان تری دارند.

 

رابطه جنسی زناشویی

استرس و اضطراب کم می شود

در نقطه اوج لذت جنسی، مقدار زیادی اوکسی توسین ترشح می شود. اوکسی توسین باعث از بین رفتن کورتیزول، که هورمون استرس است، می شود. خیلی از افراد در زندگی شهری با کورتیزول بالا زندگی می کنند. رابطه جنسی زناشویی منظم و مداوم می تواند استرس و اضطراب را از شما دور نگه دارد.

 

مهربان تر می شوید

در هنگام اوج لذت جنسی، مواد شیمیایی آزاد می شوند که به شما احساس خوبی می دهند. دوپامین، میل جنسی را افزایش می دهد، اوکسی توسین شما را آرام تر می کند و تستسترون هم باعث می شود در کارهای روزمره تان بهتر عمل کنید. اندروفین باعث می شود استرس شما کمتر شده و شادتر شوید.

 

سلامت شما تضمین می شود

رابطه جنسی زناشویی فقط برای کوچک کردن شکم مناسب نیست و برای کل بدن مناسب است. فشار خون و ضربان قلب را تنظیم می کند و باعث سوزاندن کالری بدن می شود. رابطه جنسی زناشویی مانند یک کلاس یوگای قوی عمل می کند. علاوه بر این مسائل، ارگاسم باعث تولید فنیل اتیل آمین می شود که این ترکیب، شادی، اعتماد به نفس و محدودیت اشتها را افزایش می دهد.

 

تأثیر تعداد دفعات معاشقه بر زنان

عموما همه از تأثیرات کاهش رابطه جنسی زناشویی بر روی مردان باخبرند ولی کمتر کسی از تأثیر آن بر بدن زنان آگاهی دارد. به خاطر داشته باشید که علاوه بر تعداد دفعات معاشقه، تغییرات هورمونی و عادت ماهیانه نیز در میل جنسی زنان نقش دارد.

عکس العمل بدن مرد و زن نسبت به کاهش رابطه جنسی زناشویی، کاملا متفاوت است. زن هرچقدر تعداد دفعات معاشقه کمتری داشته باشد، میل و لذت جنسی او کمتر شده و سخت تر ارضا می شود؛ برعکس هرچه زنان از لحاظ جنسی بیشتر فعال باشند، علاقه آن ها به معاشقه بیشتر خواهد شد.

تعداد دفعات رابطه جنسی زناشویی، روی تنظیم عادت ماهیانه زنان نیز موثر است. در تحقیقات نشان داده شده است که عادت ماهیانه زنانی که بیش از دو بار در هفته رابطه جنسی زناشویی داشتند منظم تر از کسانی بوده که فقط هفته ای یک بار آمیزش می کردند و زنانی که به ندرت معاشقه می کردند، عادت ماهیانه خیلی نامنظمی داشتند.

در نتیجه، فواید داشتن رابطه جنسی زناشویی بیش از دو بار در هفته نسبت به تعداد کمتر عبارت بود از : باروری بهتر، استخوان بندی محکم تر، سلامت قلب و عروقی، افسردگی کمتر، کاهش خطر دچار شدن به ناراحتی های پستان و رحم و کاهش ناراحتی های بعد از یائسگی.

 

آیا رابطه جنسی زناشویی به تعداد زیاد ضرر دارد؟

از نظر علمی یک رابطه جنسی زناشویی معمولی، معادل یک ساعت پیاده روی با سرعت متوسط و یک رابطه جنسی زناشویی پرحرارت و گرم، معادل ۱۵ دقیقه دویدن روی دستگاه تردمیل می باشد؛ یعنی تقریبا ۲۰۰ کالری انرژی می سوزاند. رابطه جنسی زناشویی یک فعالیت بدنی روانی است که تقریبا تمام اعضای بدن انسان را درگیر خود می کند. به همین دلیل است که انجام مکرر آن، که مانع استراحت و جبران انرژی می باشد، برای بدن مضر است.


همچنین ببینید:

عوارض نداشتن رابطه جنسی در زندگی زناشویی

مشاوره روانشناسی جنسی داشته باشید تا به عملکرد جنسی خود بد بین نشوید

مشاوره جنسی


 

زیاده روی در انجام رابطه جنسی زناشویی، می تواند آسیب ها و آثار بدی برای فرد و همچنین خانواده داشته باشد:

  • کثرت مقاربت باعث کاهش طول عمر و سستی بدن می شود.
  • افراط در مقاربت، درهرحال مضرترین چیزهاست، چرا که باعث ضعیف شدن مغز، قلب، کبد، قوا، اعصاب، بینایی، معده، کلیه، مثانه و تپش قلب و درد کمر و باسن، سیاتیک، نقرس و امثال این ها می شود.
  • سبب کاهش توان و ضعف اعصاب و وارد شدن امراضی مانند ام اس، فلج، رعشه، لقوه، تشنج، ضعف قوه هاضمه و ضعف سایر قوا می گردد.
  • افزایش فعالیت‌ های جنسی برای قلب مردان ضرر دارد.
  • میزان اسپرم در هر بار انزال کم شده و می تواند در زمینه باروری برای زوجین ایجاد مشکل کند.

 

رابطه جنسی زناشویی

 

بهترین گزینه مشاوره ازدواج و مسائل زناشویی برای زوج های جوان، ارتباط گرفتن با اشخاص باتجربه و خبره برای مشاوره، در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب است.

مسائل مربوط به رابطه جنسی زناشویی، نحوه این رابطه و تعداد دفعات داشتن رابطه جنسی زناشویی در هفته و مسائل این چنینی، مشکلی است که تنها از راه صحبت و مشاوره حل می شود. و اگر این امر توسط شخص ماهر و متخصصی انجام نشود، ممکن است فرد را دچار مشکلات بیشتری کرده و نتواند به او کمک کند.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب، با بهره گیری از بهترین و خبره ترین روانشناسان کشور، در تمامی طول روز و ایام هفته، حتی روزهای تعطیل، پاسخگوی تماس های شما مراجعین محترم است.

متخصصان سایت زندگی ما، با استفاده از جدیدترین و به روزترین متد های علم روانشناسی، به معاینه و صحبت با مراجعین می پردازند و در نهایت پس از تشخیص درست مسأله، مراحل کمک رسانی را آغاز می کنند.

مشاورین سایت زندگی ما، مانند دوستی دلسوز، برای مراجعین خود وقت گذاشته و با حوصله فراوان پای صحبت های شما مراجعین عزیز می نشینند. آن ها بدون هیچ محدودیت زمانی پاسخگوی شما هستند و مشکلاتتان را با حفظ امنیت کامل، حل می کنند.

یکی از مزیت های مرکز مشاوره تلفنی مجیب این است که شما عزیزان، بدون هیچ اتلاف وقتی، بدون اینکه زمان خود را صرف ماندن در ترافیک های سنگین شهری کنید، در منزل خود تلفن را برداشته و با شماره های سایت زندگی ما تماس می گیرید.

همچنین می توانید مشاور یا متخصص موردنظرتان را باتوجه به مشکل خود انتخاب کرده و با مشاورین آقا یا خانم صحبت کنید. هزینه مشاوره در سایت زندگی ما، برای رعایت حال شما دوستان گرامی طبق تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور می باشد. شعار ما : آرامش سهم همه مردم ایران زمین است. با ما تماس بگیرید تا روابط زناشویی رضایت بخشی در کنار هم داشته باشید.

برای صحبت با مشاورین مرکز ما از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی روزهای هفته و حتی ایام تعطیل با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب به شماره zendeghima.ir تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه