تاثیرات بیماری دیابت بر روابط زناشویی

تاثیر دیابت بر روابط زناشویی
   

در این مقاله قصد داریم راجع به تاثیر دیابت بر روابط زناشویی بحث نمائیم. همانطور که می دانید، دیابت به عنوان افزایش غیر طبیعی در قند خون شناخته می شود. دیابت نوع ۲ که امروزه در بسیاری از افراد تاثیر می گذارد روز به روز در حال افزایش است و اثرات قابل توجهی بر جنبه های مختلف زندگی بیماران دارد. یکی از مهم ترین چالش های زندگی یک فرد دیابتی، تاثیر روابط زناشویی است.

کلمات کلیدی:(تاثیرات بیماری دیابت بر روابط زناشویی|دیابت و روابط جنسی|عوارض جنسی دیابت)
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

برای کسب اطلاعات لازم در این زمینه با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان به صورت تلفنی بهره مند شوید.

تاثیر دیابت بر روابط زناشویی

دیابت می تواند شامل بسیاری از اعضا و دستگاه های بدن شود. یکی از این دستگاه ها، دستگاه جنسی بیمار است که می تواند بسیاری از مشکلات را برای او ایجاد کند. برای مثال، در دیابت بلند مدت، فیبرهای عصبی با سیستم عصبی مواجه می شوند که می توانند تحریک جنسی را مختل کرده و عملکرد جنسی را نیز مختل کنند. در صورت عدم دخالت عصب، دیابت نیز ممکن است در روابط جنسی اختلال ایجاد کند. مردان مبتلا به دیابت احتمال بیشتری دارد که عدم ابراز علاقه به جنس مخالف داشته باشند در عین حال نیز ممکن است اختلال عملکرد نعوظ را هم تجربه کنند.

. نشان داده شده است که دیابت قندی سطح هورمون های جنسی را در مردان و زنان کاهش می دهد. بیشتر مطالعات در جهان نشان داده اند که میزان تستوسترون در مردان دیابتی به طور معنا داری کمتر از مردان غیر دیابتی است. در زنان دیابتی، به ویژه نوع ۱ دیابتی ها نیز احتمالا دچار یأسگی زود رس می شوند.

 

تاثیر دیابت بر روابط زناشویی

مطالعه دانشمندان در دیابت

دانشمندان راجع به تاثیر دیابت بر روابط زناشویی آزمایشی در مورد حدود ۲۰۰۰ نفر در بین ۵۷ و ۸۵ سال انجام دادند، کشف کردند که حدود ۷۱ درصد مردان و ۶۳ درصد از زنان مبتلا به دیابت تنها در حدود دو تا سه بار در ماه در میل به فعالیت جنسی دارند. این مطالعات همچنین نشان می دهد که مردان به اختلال نعوظ مبتلا می شوند. مردان و زنان مبتلا به دیابت با میزان بالای مشکلات ارگاسم نسبت به افراد سالم، تنها ۱۹ درصد از زنان و ۴۷ درصد مردان نسبت به مشکلات جنسی خود به دکترشان گزارش می دهند. برای کسب اطلاعات لازم می توانید با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و به صورت تلفنی یک مشاوره با کیفیت دریافت نمائید.

بررسی تاثیر دیابت بر روابط زناشویی

محققان می گویند نقش بیماری های جسمی در توسعه اختلالات جنسی، عمدتا در مردان و به ویژه اختلال نعوظ، مورد بررسی قرار گرفته است، تحقیقات نشان داده است که بیش از ۷۰٪ موارد اختلال نعوظ در مردان به علت بیماری های فیزیکی شامل دیابت، بیماری کلیوی، مصرف الکل، بیماری های عصبی، MS، بیماری عروق، تصلب شرائین و غیره می باشد. آگاهی خانواده ها در مورد تاثیر دیابت بر روابط زناشویی و سایر بیماری های جسمی که موجب اختلالات زناشویی می شود، می تواند باعث شود که آنها به علائم اولیه توجه کنند و آنها را دنبال کنند و درمان کنند و به دنبال خدمات مشاوره ای و جلوگیری از پیچیدگی مشکل باشند و در نهایت پایه و اساس خانواده را از بین نبرد.

متأسفانه در ایران نه تنها افراد اطلاعات درستی در مورد ارتباط بین بیماری های جسمی و اختلال تاثیر دیابت بر روابط زناشویی ندارند، بلکه متخصصان غدد و دیابت و همچنین متخصصین دیگر نیز نمی توانند در مورد آن ها آموزش ببینند و به آنها توصیه کنند به آنها نمی رسند و اگر آنها مشکل خاص جنسی داشته باشند، آنها را به منابع معتبر ارجاع نمی دهند.

 تاثیر دیابت بر اختلالات جنسی زنان

داشتن رابطه جنسی برای بیماران دیابتی مفید است، کمک به قلب و گردش خون و خواب و بهبود وضعیت ذهنی فرد. با این حال، چرا برخی از زنان مبتلا به دیابت با شوهرشان رابطه جنسی ندارند و لذت نمی برند؟ البته دلیل آن این است که دیابت باعث عوارض عصبی می شود. دیابت ناخوشایند با انحطاط ارگان های تناسلی باعث می شود فرد به سختی به ارگاسم برسد. همچنین تاثیر دیابت بر روابط زناشویی باعث خشکی واژن و مقاربت دردناک می شود. مقاربت و ترس از افت قندخون، اعتماد به نفس زنان مبتلا به دیابت را کاهش می دهد.

علت

اگر آن ها از پمپ انسولین استفاده می کنند، نگرانی در مورد محل پمپ در طی مقاربت یکی از مهار کننده های دیگر است. همانند دیگر عوارض دیابت، قند خون بالا می تواند عوارض جانبی را برای سلامتی جنسی بیماران ایجاد کند. بنابراین، اولین استراتژی برای بهبود ارتباط جنسی، کنترل گلوکز خون است. اما حتی زنان که قند خون خود را کنترل می کنند هنوز در چالش های جنسی با تاثیر دیابت بر روابط زناشویی مواجه هستند. برای کسب اطلاعات و دریافت مشاوره از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب می توانید با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

دیابت و بررسی روابط جنسی

دیابت یک بیماری مزمن است و می تواند باعث افسردگی شود. افسردگی همچنین باعث افزایش احتمال اختلال عملکرد جنسی و اختلال نعوظ در بیماران دیابتی می شود. اختلالات هورمونی ناشی از دیابت نیز بر قدرت جنسی تاثیر می گذارد. نشان داده شده است که دیابت قندی سطح هورمون های جنسی را در مردان و زنان کاهش می دهد. بیشتر مطالعات در جهان نشان داده اند که میزان تستوسترون در مردان دیابتی به طور معنا داری کمتر از مردان غیر دیابتی است. در زنان دیابتی، به ویژه نوع ۱ دیابتی ها نیز احتمالا دچار یأسگی زود رس می شوند.

تاثیر دیابت بر روابط زناشویی

مقالات پیشنهادی مجیب

داروهای دیابتی

علاوه بر این، داروهای خاص دیابت می تواند احتمال تاثیر دیابت بر روابط زناشویی را افزایش دهد؛ برای مثال، مصرف استاتین ها (چربی ها) و داروهای ضد فشار خون مانند آنتنولول می تواند احتمال اختلال عملکرد جنسی را افزایش دهد؛ همچنین باید توجه داشت که بیماران دیابتی بیشتر احتمال دارد که فشار خون داشته باشند و فشار خون نیز بر قدرت جنسی تاثیر می گذارد. افزایش وزن در دیابت نوع ۲ نیز خطر اختلال عملکرد جنسی را افزایش می دهد. این عوارض قابل پیشگیری است.

هموطنان عزیز و کاربران گرامی می توانند برای دریافت مشاوره از برترین مشاوران و روانشناسان سطح کشور به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات آن ها حتی در ایام تعطیل نیز بهره مند شوند. ضمنا جهت دریافت و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر دیابت بر روابط زناشویی نیز می توانید از طریق تماس تلفنی با شماره زیر از سراسر ایران اقدام نمائید. تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه