کنار آمدن با شخص حسود و راهکارهای آن

کنار آمدن با شخص حسود
   

کنار آمدن با شخص حسود چگونه ممکن است؟ بسیار دشوار است با شخص حسود کنار بیایید، مخصوصا اگر میخواهید با این شخص ارتباط برقرار کنید یا او بخش بزرگی از زندگی شماست، مثلا یک عضو خانواده یا یک همکار. یاد بگیرید چگونه با یک شخص حسود برخورد کنید،

بنابراین شما می توانید رابطه خوبی با او داشته باشید. اگر حریف شما رفتار عاطفی نشان می دهد، همچنین باید زمان زیادی را صرف حل مشکل خود کنید. در ادامه با مفهوم حسادت بیشتر آشنا شده و کنار آمدن با شخص حسود را بشناسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

مفهوم حسادت

کنار آمدن با شخص حسود

احساس حسود بودن در سن دو سالگی شروع می شود و می تواند رشد کند تا به سن عادی برسد.حسادت کودک یک پاسخ طبیعی است. کودکان ابتدا، از احساسات درونی (حسادت) و علل وقوع آنها و پیامدهای آنها در رفتار آنها، دانش زیادی ندارند و نمی دانند که چرا رفتار آنها تغییر کرده است.

اما با رشد منطقی ، از چنین رفتاری آگاه شده و به همین علت به خاطر رفتارهای حسادت آمیز،هنگامی که در سن بلوغ قرار می گیرد و فرد وظیفه دارد به نحوی آنها را کنترل کند. بدون شک، ذهنیت اشتباه، سلامت روان را مختل می کند. یکی از اندیشه های غیر دوستانه “حسادت” است. حسادت ژنتیکی نیست اما آموخته و خانواده ای است که دائما خود، زندگی و فرزندان خود را با دیگران مقایسه می کند.

درباره حسادت بیشتر بدانید

اگر کسی سوءاستفاده یا سوء رفتارداشته  باشد، نگران نباشید. حسادت می تواند مردم را نسبت به خود و یا رابطه آنها مغرور کند. کسی که به شما حسادت می کند، ممکن است کلمات یا رفتارهایتان را حتی هنگامیکه کلمات و رفتار شما به طور مستقیم درک نمی نند، بیابند. از پاسخ خود به افکار منفی خود دفاع نکنید. در عوض، آسان است توضیح دهید که چه اتفاقی می افتد.

ببینید یک شخص حسود فقط در زندگی شما چیزهای خوبی می بیند و به چیزهای بد در زندگی شما توجه نمی کند. برخی حسادت می کنند زیرا نمی توانند پیچیدگی های دیگران را درک کنند. دلیل آن این است که ذهنشان با زندگی خود درگیر نیست.

اگر می بینید کسی دائما به شما می گوید چقدر همه چیز برای شما خوب است، و به نظر می رسد در مورد آن ناراحت است، به او بگویید که در زندگی شما چیزهای زیادی وجود دارد که او لزوما در مورد آن نمی داند. ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

دیدگاه یک شخص حسود

شاید شما نمیتوانید دیدگاه یک شخص حسود را تغییر دهید، اما می توانید چالش ها و مشکلات زندگی خود را به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، می توانید بگویید: “هنگامی که ما در اردوگاه بودیم، احساس می کردم که پس از یک روز، تصمیم بگیرم از خستگی به خانه بروم.”

از خودتان بپرسید که آیا دوست یا همسر شما احساس خطر یا ناامنی در روابط شما دارد؟ بعضی از مردم حسادت می کنند، زیرا آنها می ترسند که شما او را ترک کنید. این باعث می شود دیگران به عنوان تهدید شناخته شوند.

به عنوان مثال، شاید کسی که در مورد آن صحبت می کنید رابطه شما با دیگران چقدر عالی است، زیرا احساس می کند که او به اندازه کافی نزدیک به شما نیست، که سبب می شود او حسادت کند. متاسفانه، روابط خوب شما احساس نگرانی و ترس ایجاد می کند ، در حالی که شما تفاوت های خود را در روابط خود احساس نمی کنید.

کنار آمدن با شخص حسود کمی سخت است. گاهی اوقات، بهترین کاری است که انجام می دهم فقط او را تنها گذاشته ام. هنگامی که او را می بینید، یک گفتگو کوتاه درباره موضوع حسادت دارد، می توانید یک نقطه مثبت را بیابید و سپس او را تنها بگذارید.

رسانه های اجتماعی می توانند حسادت را تشدید کنند

پذیرش رسانه های اجتماعی می تواند مشکل شما را تشدید کند. رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، نمایش مشخصات عمومی و غیره می توانند زندگی انسان را کامل و ایده آل کنند. به طور خاص، مردم اغلب عکس ها و ماجراهای خود را در مورد بهترین لحظات خود و حذف اشکالات و ترس و نگرانی خود به اشتراک می گذارند. برای برخی افراد این جریان می تواند بسیار آزار دهنده باشد. این اثر تحریف شده از زندگی شما می تواند فرد حسود را بیشتر تحریک کند.

اگر فکر می کنید، تصویری که خودتان می بینید می توانید حسادت کنید، می توانید پست هایی را که پست می کنید بررسی کنید.

پیدا کردن زمانی که باید با حسادت کنار بیایید. اگر شما درک کنید که حسادت را حس می کنید، می توانید وضعیت را با تغییر رفتارتان بهبود دهید.

اگر حس حسادت نسبت به دوست جدید خود را شنیدید، با دوستانتان در مقابل او صحبت نکنید، دوستانتان را مجبور نکنید عکس ها را در رسانه های اجتماعی مشاهده کنند و جلسات خود را با شما و دوست خود تنظیم نکنید.

اما همچنین می دانیم که شما باید به دنبال یک راه حل برای این مشکل باشید تا به این شخص در مورد دوست جدید خود بگویید ، نه فقط تلاش برای مخفی کردن این رابطه. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

راه های کنار آمدن با شخص حسود

کنار آمدن با شخص حسود

کنار آمدن با شخص حسود کمی سخت است. گاهی اوقات، بهترین کاری است که انجام می دهم فقط او را تنها گذاشته ام. هنگامی که او را می بینید، یک گفتگو کوتاه درباره موضوع حسادت دارد، می توانید یک نقطه مثبت را بیابید و سپس او را تنها بگذارید. به عنوان مثال، اگر این شخص همکار شما باشد، می توانید چیزی شبیه به این را بیان کنید: “من شنیدم که فروش تلفنی بسیار عالی بود، کار خوب انجام می شود!”

مقالات پیشنهادی مجیب

ارتباط موثر

وقتی با دوستی صحبت می کنید که رفتار حسادت نسبت به شما دارد، از احکام اول شخص استفاده کنید تا احساسات خود را به او تحمیل کنید. این همان چیزی است که شما شروع کردید: “من احساس می کنم …” و سپس احساسات خود را در مورد یک موضوع خاص که او گفته یا انجام داده است، توضیح دهید.

به عنوان مثال، می توانید بگویید: “وقتی درباره دوستان دیگر صحبت می کنید، احساس ناراحتی می کنم و احساس بدی می کنم، زیرا احساس می کنم دوست داری فقط با شما دوست باشم.”

عبارت “احساس من” نیازی به ادامه دادن ندارد و یا تمایل دارد تا دیگران در مورد احساسات شما نشنوند. به عنوان مثال، نمی گویم، “من احساس می کنم مثل شما”، “شما به من این احساس را”، و یا “من را مانند این احساس.” این احکام مالکیت احساسات شماست. به عنوان مثال، “شما من را متقاعد کنید” به شما تعلق ندارد، و علاوه بر این، گسل احساسات شما را به دیگران به ارمغان می آورد.

در اینجا چند کلمه ای که می توانید برای تحقق احساسات خود استفاده کنید عبارتند از: تنش و اضطراب، نگرانی، عصبیانیت، ترس، ناامنی، آشفتگی و ناراحتی، پوچی و …

مشاوره مجیب برای کنار آمدن با شخص حسود

حسادت نیز یکی از احساسات انسانی است؛ انسانها دوست دارند بهتر از دیگران باشند و اگر احساس کنند که دیگران بهتر از خودشان هستند و به سطوح پایین تر می آیند، حسادت می کنند. کارشناسان روانشناسان و متخصصان علوم رفتاری معتقدند که اعتماد به نفس یک شخص را از شرایط ارزشمند خود آگاه می کند و دیگران را حساس می کند.

حسادت فقط در مورد مواد نیست هر چیزی می تواند حسادت ایجاد کند، گاهی اوقات، مردم دوست دارند به خوبی انجام دهند و به دیگران کمک کنند، آنها می خواهند بهتر از دیگران باشند، و این باعث می شود که حسود شوند.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای کنار آمدن با شخص حسود از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه