عملکرد شادی و نشاط بر کدام عضو بدن بیشترین تاثیر را دارد؟

Fun and joy عملکرد شادی و نشاط بر کدام عضو بدن بیشترین تاثیر را دارد؟
   

عملکرد شادی و نشاط در بدن ، تاثیر عالی دارد، همگی می دانیم و موضوعات و مطالب مختلفی را راجع به آن از منابع مختلف مثل رسانه های جمعی، کتاب ها و شبکه های مجازی دیده اید و شنیده اید یا خوانده اید.

اما عملکرد شادی و نشاط دقیقا بر چه عضوی تاثیر گذار است، یا بهتر است بگوییم بر چه عضوی بیشترین تاثیر را می گذارد،در سطح علمی،انتقال دهنده های عصبی که سلول های پیام رسان کوچکی هستند؛سیگنال های بین نورون ها (اعصاب) و سایر سلول های بدن را انتقال می دهند.

این انتقال دهنده های عصبی مسئول روند انتقال احساسات  به سراسر بدن هستند.

عملکرد شادی و نشاط و مزایایی که بر بدن دارند عبارتند از

  • سبک زندگی سالم را ترویج می کند
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • مبارزه با استرس و درد
  • طول عمر را پشتیبانی می کند

که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عملکرد شادی و نشاط در بدن  می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

فرایند مغز
عملکرد شادی و نشاط در بدن

هر احساسی که در بدن خود تجربه می کنید ابتدا از کانال اصلی یعنی مغز عبور کرده و بر دیگر اعضای بدن منتقل شده است.

طبق تحقیقاتی که محققان انجام داده اند، لوب فرونتال یا پانل کنترل مغز بر حالت های احساسی کنترل بیشتری دارد،این در حالی است که بخش تالاموس که مرکز کنترل کننده اطلاعات مربوط به آگاهی است، در پاسخ های احساسی شما هم  اجرا می شود.

شادی ما به خاطر وجود دو هورمون شادی آور به نام های سروتونین و دوپامین هستند که از انتقال دهنده های عصبی معروف در مغز می باشند.این دو هورمون شیمیایی ارتباط مستقیم با شادی و نشاط دارند.این در حالی است که افراد افسرده سطح سروتونین به شدت پایینی دارند.

محققان همچنین به این نتیجه رسیده اند که مرکز عاطفی و احساسی در مغز به یک بخش خاصی منحصر به فرد نیست. بلکه ساختار های مختلف با احساسات مختلف است.

عملکرد شادی و نشاط بر سیستم عصبی اتونومیک

سیستم عصبی اتونومیک که به صورت خودکار عمل می کند، تنظیمات زیادی را بر عهده دارد، برخی از این تنظیمات شامل عضله قلب و غدد می باشد.همان طور که گفته شد این سیستم فعالیت های ناآگاهانه مثل عضله قلب، ترشح غدد ، تنفس و انعطاف پذیری را بر عهده دارد که بسیار تحت تاثیر عملکر شادی و نشاط می باشد.

به عنوان مثال، زمانی که شما در یک فعالیت لذت بخش و آرام مثل قدم زندن در جنگل هستید، تنفس شما آرام و طبیعی است به محض اینکه تحت تاثیر یک حرکت هیجانی قرار می گیرید، این سرعت نشاط و هیجان شدت می گیرد.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عملکرد شادی و نشاط در بدن می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

وقتی تحرکات بالا می روند سیستم گردش خون، قلب و کلیه ها درگیر این چرخه شادی خواهند شد و همین گونه ادامه پیدا خواهد کرد

عملکرد شادی و نشاط اولین تاثیر را بر کدام بخش دارد:

.شاید تا این جا سوال کنید بلاخره این عملکرد شادی و نشاط  در بدن بر چه عضوی بیشترین تاثیر را دارد و یا اولین تاثیر را بر کدام عضو دارد. همان طور که در ابتدای مقاله هم بدان اشاره کردیم شادی ونشاط اولین عضوی را که تحت تاثیر قرار می دهند، همان مغز است، کل سیستم بدنی تابع سیستم پیچیده مغزی است که این دستوران را از همان هورمون های فعال شاداب به نام های سروتونین و دوپامین دریافت می کنند.

اما اینکه اولین عضوی که از همین هورمون های شیمیایی مغز عملکرد شادی و نشاط را می گیرند، چه هستند، کمی دشوار است.زیرا احساسات و فیزیولوژی شما به طور کاملا جدی با هم پیوند اساسی دارند.وقتی تحت تاثیر عملکرد شادی و نشاط قرار می گیریم،پاسخ هیجانی و فیزیکی به سرعت اتفاق می افتد به این دلیل که همه چیز با هم در بدن اتفاق می افتد.

البته همه واکنش ها در بین افراد یکسان نیست، برخی ممکن است تنها واکنش احساسی را فقط دریافت کنند، مثلا اگر بیرون با خواهر و یا دوست خود تحت تاثیر یک واکنش هیجانی قرار گرفتید، تعجب نکنید که طرف مقابل شما هیچ واکنش احساسی را دریافت نکرده است.

عملکرد شادی و نشاط در بدن به هنگام ورزش

عملکرد شادی و نشاط در بدن

یک تاثیر دیگری که عملکرد شادی و نشاط بر بدن  دارد، تاثیر بر میزان آرامش روحی و پیش گیری از افسردگی بدن است. این پیشگیری ها و این هیجانات خوب و عالی را ما خودمان هم می توانیم به بدن به صورت طبیعی تزریق کنیم که البته شاید عملکرد شادی و نشاط بیش از سایر هیجانات دیگر باشد.

این هیجان طبیعی می تواند ورزش باشد، در ورزش شما به اندازه کافی درگیر یک سری هیجانات و تکاپوی روحی می شوید که باعث ترشح هورمون های دوپامین و سروتونین می شود این دو عملکر شادی و نشاط را بر اعضای بدن به صورت چرخه آغاز می کنند، که ابتدا بر احساسات و سیستم حرکتی و به حرکت واداشتن اعضای بدن می شوند.

وقتی تحرکات بالا می روند سیستم گردش خون، قلب و کلیه ها درگیر این چرخه شادی خواهند شد و همین گونه ادامه پیدا خواهد کرد.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عملکرد شادی و نشاط در بدن می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

پس اگر احساس می کنید که با فعالیت های ساده مثل ورزش، مثل تفریح، بوسیدن یک دوست و یا یک عزیز، نوشیدن بهترین آب میوه ها در عملکرد شادی و نشاط  بر بدن شما تاثیر می گذارد، حتما این اقدامات را در طول روز انجام دهید که در جلوگیری از بسیاری از امراض روحی وجسمی بیش از اندازه تاثیر گذار هستند.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

برای داشتن زندگی شاد و پر تحرک ابتدا باید از خودتان شروع کنید،عملکرد شادی و نشاط بر بدن تا حدی است که گاهی درمان کننده سخت ترین بیماری ها می شود. به این دلیل که تمامی اعضای بدنی فرمان خود را از مغز می گیرند و اولین تاثیر شادی و نشاط بر هورمون های مغزی است که باعث ترشح آن ها می شود و این ترشحات به  اعضای بدنی تزریق می شوند و در سلامتی آن ها تاثیر گذار هستند.

به طور کلی عملکرد شادی و نشاط بر تمامی اعضای بدنی تاثیر گذار است اما اینکه اولین تاثیر بر چه عضوی است دقیقا مهم نیست، شما به ماهیت شادی و نشاط تمرکز کنید.

پس اگر درگیر افسردگی هستید بدانید که اعضای بدن شما هم بیمار خواهد شد و برای درمان افسردگی و اضطراب کافی است اقدام کنید تا این بیماری ها درمان شوند زیرا اکثر مشکلات روحی دوره ای هسیتند تنها باید فرد گیرنده آن را درمان کند تا مشکل برطرف شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عملکرد شادی و نشاط در بدن می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه