لذت از ترس را تجربه کرده اید؟

The pleasure of fear 2 لذت از ترس را تجربه کرده اید؟
   

لذت بردن از ترس هم در دنیای پیرامون ما وجود دارد و خیلی ها از آن لذت می برند و ممکن است ما  تا به حال به آن دقت نکرده باشیم. شاید بپرسید که این لذت نوعی حالت بیمارگونه است. درحالی که اینطور نیست و حتی خود ما هم گاهی با اینکه می دانیم فیلم ترسناک در خود ترس دارد و یا حتی گاهی تا مدت ها چهره ی شرور و شیطانی ضد قهرمان فیلم در ذهن ما می ماند و گاهی در تنهایی ما را آزار می دهد.

اما با این حال بار ها و بار ها اقدام به خرید اینگونه فیلم ها می کنیم. دلیل این نوع ترس هم این است که از ترس و هیجانی که به دنبال این نوع تجربه می آید، لذت بخش است و همین موضوع باعث می شود که این روند را بار ها ادامه بدهیم.

اما چرا این اتفاق ها می افتد، برخی از ترس های پیرامون ما  با تغییرات هورمون های شیمیایی در مغز هستند که موجب لذت از ترس می شوند. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لذت بردن از ترس به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

لذت بردن از ترس چیست؟

لذت بردن از ترس

شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید، که آیا لذت از ترس هم وجود دارد، اصلا ترس مگر خوب است که تازه لذت هم داشته باشد.

قطعا که هیچ کس دوست ندارد وضعیت تهدید کننده ای را در زندگی خود تجربه کند. اما وقتی بدن در حالت ترس قرار می گیرد مغز شروع به ترشح هورمون های شیمیایی مثل دوپامین می کند حال برخی از افراد از پاسخ دوپامین بهتری برخوردار می شوند و تاثیراتی که بر بدن می گذارد باعث هیجان و انرژی در بدن او می شود.

بنابراین تغییرات حاصل از ترس در بدن هر یک از افراد کاملا متفاوت است.

لذت بردن از ترس و حس اعتماد به نفس

یک دلیل دیگر مربوط به لذت از ترس کاملا آگاهانه پیش می رود، اگر به این موضوع فکر کنید که چرا ما می ترسیم و از چه چیز می ترسیم؟ دلیل این است که ما خود را در برابر یک شرایط به خصوص یا یک فرد خاص یا چیزی ضعیف می پنداریم و همین ترس است که باعث غلبه کردن انواع نقطه ضعف هایی مثل کمبود اعتماد به نفس می شود؛ بنابراین برخی به جنگ با ترس می روند و خود را نسبت به آن آماده می کنند، وقتی بر ترس خود که سال هاست از آن رنج می بریم غلبه کنیم دیگر چیزی وجود ندارد تا ما را تحت تاثیر قرار دهد.

این نوع تجربه ترس خود نوعی لذت بردن از ترس است ، مثلا از تاریکی جنگل می ترسید به تنهایی یک شب تا صبح را در آن جا سپری می کنید؛ شما کاملا می ترسید دچار استرس شده اید اما هیجان و لذت از ترس دارید زیرا قرار است بر اعتماد به نفس خود بیفزایید و قدرتمند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لذت بردن از ترس به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

شاید سوالی در ذهن داشته باشید که چه موقع لذت از ترس می تواند حکم یک بیماری را داشته باشد، اگر ترس از جنبه ای باشد که با آسیب رساندن به شخصی، گروهی و یا ملتی همراه باشد، این موضوع می تواند در حوزه ی یک بیماری قرار بگیرد.

لذت بردن از ترس : کسب تجربه

از ابتدای خلقت انسان، همیشه چیزی و یا کسی یا کسانی بوده اند که  انسان را بترسانند و یا همدیگر را بترسانند و این موضوع باعث ایجاد یک سری تجربه ها یی شده که این تجربه ها می تواند تلخ باشد مثل ترس از جنگ و درگیری ملل هی مختلف باشد و یا تجربه لذت بخشی باشد وقتی که برای اولین بار از کوه پر ارتفاعی بالا می روید و  در آخر قله را فتح می کنید.

اینگونه تجربه ها باعث می شود که از ترس لذت ببریم و از تجربه کردن دیگر اتفاقات اینچنینی استقبال کنیم، یعنی می دانیم ترس بزرگی دارد اما تجربه می کنیم.

البته برخی از ترس ها دست ما نیست مثل همان مثال جنگ که بدان اشاره شد، اما در آخر وقتی جنگ هم به اتمام برسد و مقتدرانه با وجود  از دست دادن اعضای خانواده سر پا ایستاده باشیم و از پا نایستیم، خود لذت از ترس را در ما شعله ور می کند که در برابر دیگر ترس های زندگی کاملا واکسینه می شویم.

لذت بردن از ترس فرار از استرس و اضطراب

همان طور که دیدید ترس با خود لذت هایی را به همراه دارد و کاملا هم منفی نیست، اصولا هر نوع واکنشی که از انسان ، حیوان سر می زند در جهت راهبرد مسیری است.

خیلی از ما وقتی به شهربازی می رویم و یا سایر تفریحاتی که تجربه می کنیم، با هیجانات و تفریحاتی رو به رو می شویم که تا حدودی ترس دارند و نگران هستیم که مبادا اتفاقی بیفتد، مثلا همان غار وحشتناکی شهر بازی که با کلی هیولا و اسکلت طراحی شده بود، در دوران کودکی استقبال زیادی می کردیم،یا چرخ و فلک غول آسا را سوار می شدیم و به قعر آسمان می رفتیم و با اینکه کلی ترس و دلهره داشت.

و الان هم که بزرگ شده ایم باز هم دوست داریم تجربه کنیم، به خاطر اینکه بچه که بودیم لذت از ترس به خاطر هیجان و خنده ای که سر می دادیم ما را به وجد می آورد و اکنون هم که بزرگ شدیم برای خلاصی از هر گونه استرس و اضطراب موجود در زندگی است، که ما را تا حدودی به هیجان در می آورد. که خود هورمون دوپامین دست کمی از سایر هورمون های نشاط آور مثل سروتونین ندارد.

لذت بردن از ترس و بیماری

لذت بردن از ترس

شاید سوالی در ذهن داشته باشید که چه موقع لذت از ترس می تواند حکم یک بیماری را داشته باشد، اگر ترس از جنبه ای باشد که با آسیب رساندن به شخصی، گروهی و یا ملتی همراه باشد، این موضوع می تواند در حوزه ی یک بیماری قرار بگیرد.شاید سوالی در ذهن داشته باشید که چه موقع لذت از ترس می تواند حکم یک بیماری را داشته باشد، اگر ترس از جنبه ای باشد که با آسیب رساندن به شخصی، گروهی و یا ملتی همراه باشد، این موضوع می تواند در حوزه ی یک بیماری قرار بگیرد.

مثلا یک قدرتمند سیاستمدار به دلیل روحیه غارتگری و یا سلطه طلبی با بمب اتم جان میلیون ها انسان را می گیرد و از آن لذت ببرید، از ترسی که بر مردم واقع شده لذت می برد چون خود را قدرتمند می داند. این نوع ترس می تواند از نوع بیماری های مهلک و عصبی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لذت بردن از ترس به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

سایت زندگی ما در راستای خدمت رسانی تمهیداتی فراهم کرده است؛که به مشکلات ناشی از ترس های مختلف مثل ترس از پرواز، ترس از تنهایی و ترس های دیگر که زندگی را با مشکل مواجه کرده اند و فرد برای انجام کار های روزانه با اختلالات ذهنی، هوشیاری و رفتاری مواجه شده است .

این تمهیدات شامل مشاوره های تلفنی، حضوری و آنلاین می باشد که فرد با توجه به شرایط خود می تواند از جلسات مشاوره ای نهایت استفاده را ببرد. برای همین منظور با شماره تماس zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب هروز حتی در روز های جمعه و تعطیل می توانید ارتباط برقرار کنید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه