عوارض دود سیگار بر نوزادان و نحوه رشد آنها

[related-post]
   

عوارض دود سیگار بر نوزادان چیست؟ سیگار کشیدن در سال های اخیر افزایش یافته است. بسیاری از زنان و مردان به استفاده طولانی مدت وابسته اند. بسیاری از افراد که به تازگی دارای نوزادان هستند و فورا نمی توانند آن را قطع کنند. با این حال، تاثیر سیگار بر روی کودک بسیار زیاد است و نمی توان آن را نادیده گرفت. عوارض دود سیگار بر نوزادان در ادامه معرفی می گردد.برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای عوارض دود سیگار بر نوزادان از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

عوارض دود سیگار بر نوزادان

عوارض دود سیگار بر نوزادان

دود سیگار والدین می تواند تاثیرات منفی زیادی بر سلامت نوزاد داشته باشد. در اینجا برخی از مسائل مربوط به سیگار کشیدن مستقیم و غیر مستقیم توسط مادر و پدر بر نوزاد تاثیر می گذارند. برخی از این اثرات عبارتند از:

تأثیر بر رشد جنین

مادرانی که سیگار مصرف می کنند در دوران بارداری می توانند آنها را به نیکوتین و دود مضر به بدن جنین تبدیل کنند. مواد مضر فقط می توانند در محل هایی که در معرض دود سیگار قرار دارند، بر روی جنین تاثیر داشته باشند. این صدمات عبارتند از:

  • کمبود وزن و نوزاد نارس
  • تأثیر بر رشد عصبی کودک و عملکرد روانی او در سالهای بعد
  • خطراتی مانند مشکلات مادرزادی و سقط جنین

 برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عوارض دود سیگار بر نوزادان می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

سندرم مرگ ناگهانی نوزاد

سندرم مرگ ناگهانی نوزاد هنگامی اتفاق می افتد که یک نوزاد به طور ناگهانی در طول خواب بدون هیچ توضیحی واضح می میرد. دود سیگار می تواند خطر ابتلا به این سندرم را در دوران کودکی و یا در دوران پس از زایمان افزایش دهد.

بیماری های بدخیم و سرطان

نوزادان در معرض سیگار کشیدن بیشتر احتمال دارد که در معرض خطر بیماری هایی مانند سرطان خون و سرطان ریه قرار گیرند. همچنین مصرف سیگار نیکوتین خطر ابتلا به بیماری های بدخیم در سیستم لنفاوی را افزایش می دهد. بسیاری از شواهد تحقیق، رابطه بین قرار گرفتن در معرض دود سیگار در دوران کودکی و سرطان ریه را در بزرگسالی نشان داده اند.

خطر بیماری تنفسی

کودکانی که والدینشان سیگار مصرف می کنند به احتمال زیاد بیماری های تنفسی مانند برونشیت و پنومونی برایشان ایجاد می شود. همچنین، قرار گرفتن در معرض سیگار در طول زندگی جنین می تواند با تغییر تنفس در افزایش خطر ابتلا به بیماری های تنفسی موثر باشد. قرار گرفتن در معرض دود سیگار می تواند احتمال عفونت های تنفسی و سرفه شبانه، خطر سرفه مکرر و خس خس در کودکان را افزایش دهد.

بیماری آسم

قرار گرفتن در معرض دود سیگار برای نوزاد باعث افزایش خطر ابتلا به آسم می شود. عفونت های مجدد دستگاه تنفسی یا التهاب سلول های دستگاه تنفسی احتمالا در ایجاد و تشدید آسم در این کودکان نقش دارند. تماس با دود سیگار در اوایل زایمان نیز خطر آسم را در بزرگسالی افزایش می دهد. همچنین، مکرر قرار گرفتن در معرض دود سیگار و قلیان می تواند دشوار برای رشد ریه باشد. علاوه بر این، جریان هوا در ریه ها ۲۵-۲۷٪ کاهش می یابد. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه حافظه خوانی زنان با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

تاثیر بر بیماری های گوش میانی

التهاب شدید گوش میانی در کودکان که در معرض میزان بالای دود قرار دارند بسیار رایج است. تماس با دود همچنین خطر ابتلا به مایع در گوش میانی را افزایش می دهد.

تأثیر روی دندانها

تماس با سیگار با افزایش خطر پوسیدگی دندان در کودکان همراه است. بر اساس تحقیقات، افزایش میزان ماده ای به نام کتونین در خون به علت قرار گرفتن در معرض دود سیگار با پوسیدگی دندان ها همراه است.

The effects of cigarette smoke on infants 1 1 عوارض دود سیگار بر نوزادان و نحوه رشد آنها

بیماری قلب و عروقی

بر اساس تحقیقات، کودکان که در تماس مکرر با دود سیگار والدین قرار دارند، خطر ابتلا به سرطان قلب را افزایش می دهند. این خطر با افزایش مصرف سیگار افزایش می یابد و با توقف مصرف سیگار کاهش می یابد.

بیماری های آلرژیک

نوزادان در معرض سیگار کشیدن بیشتر احتمال دارد که از آلرژی، آسم و بیماری های آلرژیک رنج می برند.

اثرات روانشناختی

نوزادان در معرض دود سیگار ممکن است تحت تأثیر رشد و توسعه آنها قرار گیرند، بیشتر در معرض افسردگی، اضطراب و استرس ذهنی قرار دارند.

عوارض روان شناختی دود سیگار

دود و قلیان باعث افسردگی و تشدید افسردگی می شود. سیگار کشیدن و قلیان ها بر رشد کودکان تاثیر می گذارند و تکامل طبیعی نوزاد را کاهش می دهند. سیگار کشیدن توسط مادر در دوران بارداری احتمال ابتلا به تومورهای سیستم عصبی مرکزی در کودکان را با این عوارض همراه با میزان مصرف سیگار و طول مدت مواجهه با آن افزایش می دهد.

تاثیر دود سیگار بر دستگاه گوارش

دود و قلیان می تواند محتویات معده را در مری یا ریفلاکس ایجاد و تشدید کند. سیگار کشیدن در محیط زیست می تواند به رشد و تشدید کولیک در نوزادان کمک کند. سیگار کشیدن یکی از مهمترین عوامل ایجاد گاستریت و آفتاب سوختگی است.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره مجیب برای عوارض دود سیگار بر نوزادان

سیگار کشیدن مادر باردار باعث می شود که دود سیگار به جنین منتقل شود و وزن جنین را کاهش دهد. همچنین اگر مادر سیگاری غیر فعال شود، جنین او دارای عوارضی مانند کاهش وزن هنگام تولد و کاهش وزن است، اگر چه شدت کاهش وزن پایین تر از مادر سیگاری فعال است.

همچنین نشان داده شده است که اثر دود سیگار و قلیان روی جنین میتواند علاوه بر عقب ماندگی رشد داخل رحمی، منفی بر رشد جنین نیز داشته باشد. اثرات دود سیگار و قلیان باعث این عوارض احتمالا منوکسید کربن و نیکوتین است.

سایر عوارض مربوط به سیگار و کربوهیدرات ها، اختلالات رشد جنین و ناهنجاری های مادرزادی است. برخی مطالعات ارتباط بین مصرف سیگار و قلیان و ناهنجاری های مادرزادی جنین را نشان داده اند. علاوه بر سیگار کشیدن و کشیدن قلیان، استفاده از سیگار و قلیان در طول بارداری با عوارض مانند سقط جنین همراه است.

والدین خود بیشتر نگران سلامت و توسعه کودک نسبت به دیگران هستند. اما به هر دلیلی، والدین وابستگی زیادی به سیگار کشیدن دارند. واضح است که اقدام در هر زمان ممکن است در بهبود سلامت شما و پیشگیری از آسیب های کودک موثر باشد. اما اگر کودک دارید و همچنان به هر دلیلی سیگار کشیده اید، حداقل از سیگار کشیدن در مکان هایی که کودک در آن قرار دارد، از جمله در اتاق ، جلوگیری کنید و سعی کنید کودک را به دور از دود نگه دارید و از تنباکو دور نگه دارید. با این حال، این تماس غیرمستقیم با سیگار برای کودک بی ضرر نیست.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای عوارض دود سیگار بر نوزادان طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه