غلبه بر تنهایی بعد از طلاق و نحوه مقابله با آن

غلبه بر تنهایی بعد از طلاق
   

غلبه بر تنهایی بعد از طلاق چگونه ممکن است؟  یکی از مشکلاتی که مردم پس از طلاق با آن مواجه هستند، تنهایی است. در این زمان، فردی که با همسرش برای چندین سال در زیر سقف زندگی کرده است، به طرز ناگهانی احساس تنهایی می کند. روابط اجتماعی گذشته او تا حدودی محدود است، و اگر مشکل مشترک افسردگی به او برسد، او از لحاظ جسمی و ذهنی آسب می بیند.

کلمات کلیدی:(بعد از طلاق|تنهایی بعد از طلاق|بحران طلاق|مشاوره خانواده)

مدت زمان مطالعه:۵ دقیقه

به همین علت، روانشناسان همیشه به مردم توصیه می کنند تا پس از طلاق خود را از جامعه جدا نکنند و به دنبال راه های سالم و درست برای غلبه بر تنهایی خود باشند. به این ترتیب، آنها می توانند شرایط زندگی خود را پایدار و راه های جدیدی برای شادی و خوشبختی پیدا کنند.

در ازدواج، بخش عمده ای از نیازهای هر فرد فراهم می شود، اما هنگامی که فرد به هر دلیلی از این رابطه برای ازدواج بیرون می آید، تنهایی احساس می کند که این طبیعی است. برخی از مشکلات بر اساس این احساس تنهایی بوجود می آیند. به عنوان مثال، گروهی از افراد ممکن است در روابط ناسالم دخالت داشته باشند و ممکن است روابط غیرمنتظره و الگوهای احساسی داشته باشند که ممکن است عواقب زیان آور دیگری داشته باشد. سوء مصرف مواد و اعتیاد می تواند یکی از عواقب آن باشد.

بخشی از پیچیدگی طلاق مربوط به تنهایی است. اساسا اکثر مردم این احساس را پس از طلاق تجربه می کنند. در واقع، طلاق یک نوع از دست رفتن است و باید از مراحل عزاداری گذشت. برخی از افراد به دلیل اعتقادات و نگرش های خاصی که در مورد آنها هستند، دشوار عمل می کنند. بهتر است که این افراد فکر کنند که طلاق یک تجربه است که به مردم کمک می کند تا آنها رشد کنند، بنابراین آنها باید آن را بپذیرند. در ادامه با نحوه غلبه بر تنهایی بعد از طلاق آشنا شوید.

با تنهایی پس از طلاق مقابله کنید

غلبه بر تنهایی بعد از طلاق

برای غلبه بر تنهایی بعد از طلاق ، راه های متعددی وجود دارد که در آن افراد می توانند بر تنهایی غلبه و بر رفتارهای سالمتری دست یابند. برخی از این تکنیک ها شامل یادگیری نحوه برخورد با ناراحتی یا تنهایی می شود. اگر طلاق گرفته شود، طلاق به عنوان بخشی از زندگی ، این تنهایی برای آنها مزاحم نخواهد بود. یکی از مهمترین راههای مقابله با آن تنها داشتن یک شبکه اجتماعی سالم و مطلوب است. اعضای خانواده مانند پدر، مادر، خواهر، برادر، دوست یا دیگر اعضای خانواده می توانند در این شبکه قرار گیرند و برخی از نیازهای فرد را برآورده می کنند تا کمتر درگیر تنهایی شوند. به این ترتیب، با به دست آوردن مهارت های اجتماعی و استفاده از شبکه های ارتباطی مناسب، فرد می تواند تنها باقی بماند.

غلبه بر تنهایی بعد از طلاق با شرکت در فعالیت های اجتماعی

مشارکت در فعالیت های اجتماعی خلاق و سالم یکی دیگر از ابزارهای مفید می باشد که می تواند حمایت اجتماعی و بازخورد مثبت و قاطعی را ارائه دهد و به افراد کمک کند تا بر تنهایی تنزل یابد. مطالعات مختلف نشان می دهد که بیشتر فعالیت افراد پس از طلاق، احتمال کمتری از تفکر منفی و نشخوار وجود دارد. بنابراین، پیشنهاد شده است که مردم پس از طلاق، خود را با لذت، که به آنها پاداش مثبت می دهد مشغول کنند. انجام چنین وظایفی به افراد کمک می کند تا پس از طلاق با خودشان کنار بیایند، که آنها بازخورد اجتماعی خوبی را به ارمغان می آورند.

گروهی از مطالعات نشان می دهد که بسیاری از افرادی که طلاق گرفته اند مهارت های اجتماعی لازم را ندارند. در نتیجه، این آنها را از آنها جدا می کند. پس از طلاق، فقدان این مهارت ها به مشکلات و تنهایی آنها افزوده می شود و این حلقه همچنان ادامه دارد.

برای کاهش خطر طلاق والدین چه باید کنند؟

برای آماده سازی کودک و مقابله با مسئله، والدین بهتر است که کودک را با مسائل زیر آشنا سازید:

  • درباره اینکه چرا طلاق اتفاق افتاد، به طوری که کودک این مسئله را بدونخدشه دار شدن اعتبار والدین نسبت به خود درک می کند.
  • پس از طلاق پدر و مادر، کودک باید انتظار داشته باشد که چه کاری انجام دهد و چگونه با آنها برخورد کند و آنها را حل کند.
  • کودک اطمینان باید یابد که او با والدینش ارتباط خوبی خواهد داشت و می تواند مهربانی، توجه و محبت داشته باشد.

با توضیح این سوالات مفید، آنها می توانند آسیب پذیری کودک را در طلاق والدین کاهش دهند و آمادگی و قدرت لازم برای مقابله با حادثه را ایجاد کنند.

طلاق اجباری

غلبه بر تنهایی بعد از طلاق

طلاق در بسیاری موارد ضروری است، و زوج ها به طور اجتناب ناپذیری این را قبول می کنند. اما در اغلب موارد، جدایی در نتیجه انتظارات عاطفی، اقتصادی و اجتماعی زوج ها از یکدیگر، سوء ظن غیر ضروری و بدبینی، عدم صبر و گذشت در زندگی، حسادت بیش از حد شوهر و زن، تجاوز جنسی و مظنون شدن، و غرور و خودخواهی ایجاد می شود.


همچنین ببینید:

تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان و بررسی عواقب آن

چگونگی شناخت آثار اقتصادی طلاق بر زنان

طلاق ناخواسته: ۷ نکته درباره نحوه التیام یافتن پس از طلاق ناخواسته


بدیهی است، اختلافات خانوادگی و اختلاف نظر والدین در حضور کودکان، اثرات روانشناختی شدید بر روی کودکان و نوجوانان دارند و تأثیر مزمن بر رفتار پرخاشگرانه کودکان و نوجوانان را به همراه خواهد داشت. به طور کلی، کودکان و نوجوانان در طلاق بیشتر از مرگ والدینشان آسیب می بینند. در نتیجه مرگ والدین، روابط عاطفی، احساسی و روانشناختی، تبعیض یا آرامش و افسردگی و ناراحتی کوتاه مدت دارند. در حالی که اثرات طولانی مدت طلاق در پسران و دختران بیشتر است، در آنها مشکلات تشکیل خانواده نامناسب ایجاد می کند.

آنچه که از تحقیقات طلاق می آید این است که دختران از خانواده های تک نفره، کسانی که فقط یک والد یا والده دارند، به عواقب ناگوار مانند انحراف یا ازدواج زودهنگام، فرار از خانه روی می آورند.

 

مشاوره مجیب برای غلبه بر تنهایی بعد از طلاق

 بعضی اوقات بعضی افراد به دنبال روابط جدید بلافاصله پس از طلاق می روند یا خیلی زود فکر می کنند که خیلی زود ازدواج کنند. این یکی از مسائل مهم است که ممکن است بعد از طلاق رخ دهد. به عبارت دیگر، ماهیت طلاق خشک نیست، فرد طلاق گرفته می خواهد شریک دیگری را پیدا کند. این یک نوع فرار است، و معمولا مشکلات مشابهی که در روابط قبلی وجود داشت، تکرار می شوند.

واقعیت این است که طلاق نوعی غم و اندوه است و مردم پس از طلاق باید به نوعی به عزاداری بروند. متاسفانه، ما می بینیم که بعضی از مردم هنوز از رابطه قبلی فارغ نشده اند، آنها در نظر دارند شروع یک رابطه جدید را تجربه کنند. در واقع، سیستم روانی باید فایل قبلی را بسته باشد و این کار زمان می برد. برای بستن این پروسه و فایل حداقل شش تا هفت ماه طول می کشد.

تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای غلبه بر تنهایی بعد از طلاق طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه