خود کم بینی چیست؟

درمان خود کم بینی
   

خود کم بینی درواقع به معنای پایین تر دیدن خود از دیگران است. احساس “پایین تر بودن” می تواند نسبت به چیزهای زیادی باشد. این که افراد نسبت به شما پول بیشتر، قدرت و یا شادی بیشتری دارند.

احساس خود کم بینی می تواند یک الگوی رفتاری به شمار آید که بسیار مخرب و خودخواهانه است.خود کم بینی، از لحاظ تعریف، بسیار شبیه عزت نفس پایین است.

کلمات کلیدی:(خود کم بینی|درمان خود کم بینی|عدم اعتماد به نفس|مشاوره شخصیتی  )

مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مرکز مشاوره تلفنی مجیب یکی از بهترین مرکز مشاوره های درمان خود کم بینی در شهر تهران است. تهرانی های عزیز می توانید از خدمات این مرکز مشاوره استفاده نمایید. این حس اگر درمان نشود سبب می شود خیلی از جاها نتوانید از حق خود دفاع کنید و همیشه مورد ظلم قرار بگیرید.

خود کم بینی

درمان برای خود کم بینی

روان درمانی در درمان خود کم بینی بسیار موثر است. از آنجایی که خود کم بینی اغلب نتیجه فرآیندهای ذهنی ناسالم و اعتقادات دروغین هستند، متخصصان اغلب با افراد کار می کنند تا افکار و اعتقادات منفی و یا مضر را بیان کنند.

وقتی احساس اضطراب ناشی از کمبود واقعی، مانند مهارت های اجتماعی بی اثر است، پزشکان ممکن است به فرد کمک کنند که این مهارت ها را توسعه دهد.

درمان خود کم بینی

با این حال، در بسیاری از موارد، خود کم بینی ناشی از کمبود درک شده است. این کمبودها اغلب زمانی اتفاق می افتد که یک فرد بر اساس ایده ای غیر واقع بینانه اقدام کند.

بنابراین با کمک یک مشاور خوب می توانید این حس کمبود را رفع نمایید. مشاوران با تجربه مرکز مشاوره تلفنی مجیب، با مطالعه در این زمینه توانسته اند به نتایج مطلوبی دست یابند.

این مرکز مشاوره در تمامی ایام هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب می توانند به شما عزیزان راهنمایی های بازم را در زمینه خود کم بینی ارائه دهند. برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی مجیب می توانید با شماره zendeghima.ir با مرکز مشاوره تماس حاصل نمایید.


 درباره خود کم بینی در زنان از علائم افسردگی است، بیشتر بدانید.

راهکار های مقابله با خود کم بینی

۱-ریشه خود کم بینی را در خود پیدا کنید.

دو نوع خود کم بینی وجود دارد. اولی در دوران کودکی رخ می دهد. در حالی که دومی زمانی رخ می دهد که شما قادر به دستیابی به اهدافی که برای خودتان تعیین می کنید نیست.
خود کم بینی در دوران کودکی رخ می دهد، می تواند ناشی از بی توجهی، والدین شرم آور، آزار و اذیت، قرار گرفتن در معرض پیام های منفی در رسانه ها و … است.

راهکار های مقابله با خود کم بینی
اما خود کم بینی که در بزرگ سالی اتفاق می افتد، زمانی است که شما احساس می کنید، قادر به انجام کاری نیستید که می خواهید انجام دهید.

هر دو نوع خود کم بینی درواقع داشتن عزت نفس پایین و مقایسه خود با دیگران است.

بنابراین می توانیدبا کمک گرفتن از یک مشاور با تجربه در این زمینه ریشه خود کم بینی خود را پیدا نمایید و برای درمان آن راهنمایی های لازم را از مشاوره دریافت نمایید. سایت زندگی ما با سابقه زیاد در زمینه مشاوره خود کم بینی می توانید گزینه ایده آلی برای شما عزیزان تهرانی و حتی سایر شهرها باشد، زیرا تنها با یک تماس می توانید با مرکز مشاوره ما ارتباط برقرار نمایید و راهکار های نوین ما را درافت کنید. مرکز مشاوره تلفنی مجیب در تمامی روز های هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲۳ شب آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان هستند.برای تماس با مرکز مشاوره کافیست شماره zendeghima.ir  را شماره گیری نمایید.


 درباره اختلال شخصیت خودشیفته،بیشتر بدانید.

۲-نشانه های خود کم بینی را در خودتان جستجو کنید.

گاهی اوقات ممکن است افراد متوجه نباشند که مبتلا به خود کم بینی هستند. خود کم بینی می تواند بر روی چگونگی تفکر و عمل تاثیر گذار باشد. خود کم بینی دارای علائم زیر است:

  • ممکن است وابسته به افراد باشید و بدون نبود آن فرد کاری نتوانید انجام دهید. درواقع خود را باور ندارید.
  • احساسات واقعی خود را پنهان می کنید و احساساتی را از خود نشان می دهید که افراد آن را دوست دارند.
  • ممکن است خودتان را از دیگران جدا کنید.
  • ممکن است نتوانید تعریف را قبول کنید.
  • ممکن است به راحتی قابل انطباق باشد.
  •  ممکن است احساس اضطراب، عدم تمایل به اعتماد به دیگران، ارزش ذاتی خود را ار دست دهید.

۳-سعی کنید علت احساسات خود را پیدا کنید.

علائم خود کم بینی

خود کم بینی ممکن است از چیزی در گذشته شما باشد. برای کمک به حرکت به گذشته، باید ریشه احساسات خود را تعیین کنید. این ممکن است یک تجربه بد در کودکی ، یک رویداد آسیب زا باشد.
گذشته را مرور کنید سعی کنید خاطرات گذشته را یادآوری کنید که می تواند خود کم بینی را به همراه داشته باشد. برخی از این ها ممکن است به یاد نیاویرید به دلیل این که آنها دردناک هستند، نخواهید به یاد بیاورید.

۴-احساس می کنید چه کسی بهتر از شما است.

اگر شما خود کم بینی دارید، پس شما احساس می کنید که شخص دیگری بهتر از شما است. از خودتان بپرسید که آن شخص چه چیزی دارد که شما ندارید. برای شروع ممکن است سخت باشد اما شروع کنید.
آیا شما احساس می کنید که مردم جذاب تر هستند؟ مردم با پول بیشتری؟ مردم دقیق تر افراد موفق؟ سعی کنید یکی از آنها انتخاب کنید. اکنون از خود بپرسید آن ها چه چیزی دارند و یا چه کاری انجام می دهند که شما نمی توانید انجام دهید.
درواقع این گونه باید به این نکته توجه نمایید که هر فردی تعدادی ویژگی مثبت و منفی دارد و همه ی افراد توانایی های یکسانی ندارند. بنابراین برای موفقیت باید نگرش خود را تغییر دهید.

نتیجه گیری

برای درمان خود کم بینی ابتدا باید ریشه ان را پیدا کنید مه می توانید با کمک بهترین مشاوران سایت زندگی ما این کار را انجام دهید. گام بعد شناسایی توانایی های شما و برتری های شما نسبت به سایر افراد است و تقویت اعتماد بهنفستان است.

بنابراین به یک مرکز مشاوره خوب با کادری مجرب و با تجربه نیازمند هستید، زیرا به تنهایی نمی توانید این کارها را انجام دهید به دلیل آنکه ممکن است خود کم بینی خود را باورد نکنید و به همین روند زندگی خود اردامه  دهید.

برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی مجیب کافیست شماره zendeghima.ir شماره گیری نمایید. این مرکز مشاوره از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی و کمک به شما عزیزان هستند.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه