تصمیم گیری های بد به چه علت است و چاره چیست؟

تصمیم گیری های بد
   

تصمیم گیری های بد ما چه علتی دارد؟ مغز انسان با استفاده از کلید های میانبر به نام پروسه های اکتشاف برای سرعت بخشیدن به این تصمیم ها عمل می کند. این به شما کمک خواهد کرد که به سرعت و اغلب زمان با دقت بالا تصمیم بگیرید. اما گاهی اوقات تصمیمات اشتباه گرفته می شود. یک مثال از این میانبرها به عنوان تعصب لنگر شناخته شده است. در بسیاری از موارد، مردم شروع به فکر کردن درباره یک موضوع اساسی می کنند و سپس نتیجه مشابهی می گیرند.

برای مثال، فردی که می خواهد یک خانه را خریداری کند، می تواند این قیمت ها را به عنوان معیاری برای قیمت گذاری خانه انتخاب کند، به نحوی که از قیمت خانه های اطراف آگاه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تصمیم گیری های بد می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

خوشبینی بیش از حد

علت تصمیم گیری های بد

اکثر مردم از زمان تولد نگرش خوش بینانه ای نسبت به جهان دارند، این خوش بینی باعث می شود تصمیمات دشوار شود در یک آزمایش برای پیدا کردن دلیل تصمیم گیری بد توسط  Tali Sharot، از داوطلبان در مورد احتمال رخداد تاسف آور خواسته شد. پس از اینکه داوطلبان به این سوال پاسخ دادند، شاروت به آنها امکان واقعی این اتفاق را نشان داد. این خیلی بیشتر از حدس داوطلبان بود. علاوه بر این، اطلاعات جدید را نادیده گرفت، حتی اگر از ارزش واقعی این امکان آگاه بود.

به عنوان مثال، فردی که ۵ درصد معتاد را پیش بینی کرده بود پیش بینی کرده بود که این میزان را نادیده بگیرد و بر حدس و گمانش پس از شناسایی احتمال واقعی ۲۵ درصد، تکیه کند.بخشی از این خوش بینی عمیق به دلیل تمایل مردم به فکر کردن است که چیزهای بد فقط برای  دیگران اتفاق می افتد و از این چیزها رنج نخواهند برد. به عنوان مثال، اگر ما از اخبار بد برای کسی آگاه هستیم، ما به دنبال فردی هستیم که علت این اتفاق می افتد.

این تمایل به سرزنش دیگران برای رویدادهای آینده به دلیل این واقعیت است که ما می خواهیم ادعا کنیم که این اتفاق برای ما اتفاق نخواهد افتاد. شاروت مشکل را به عنوان یک اشتباه خوش بینی معرفی کرد. در این خطا، افراد احتمال می دهند که چیزهای خوب به واقعیت بیش از حد واقف باشند و احتمال وقوع رویدادهای ناخوشایند کمتر از ارزش واقعی آنها باشد. او معتقد است که خوش بینی به دلیل عزت نفس مردم است

دوری از دور اندیشی

این اغلب در مورد تمرکز بر تصمیم خاص فقط در مورد حال حاضر است، و ما بازتابی در مورد آینده را نمی بینیم. در حالت ایده آل، ما باید چنین بینشی داشته باشیم، و ما باید تفکر در مورد تغییرات قابل پیش بینی در آینده را برای رسیدن به تصمیم درست بگیریم؛ برای مثال، اگر شما وارد صنعت الکترونیک شوید، باید بتوانید آینده بازار را پیش بینی کنید و قبل از اینکه رقبا را بشناسید سرمایه خود را به روز کنید. برای تصمیم گیری، شما باید یک نگرش آینده نگر و مترقی داشته باشید. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه تصمیم گیری های بد با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

قبل از تصمیم گیری، همیشه باید امکان تصمیم گیری خود را بررسی کنید. شما باید از معایب و مزایای تصمیم خود آگاهی داشته باشید و تاثیر تصمیم خود را برای کسانی که تحت تأثیر قرار گرفته اند، درک کنید.

وابستگی به دیگران

ما اغلب گیج می شویم و برخی تصمیم های مهم زندگی مان را به دیگران می سپاریم. مشکل این است که دیگران نمیتواند به اندازه خودتان در این تصمیم دخالت کنند یا ممکن است با منطق درست تصمیم نگیرند؛ شما نباید از هر کس دیگری بخواهید برای شما تصمیم بگیرد؛ برای مثال، شما می خواهید یک تلفن همراه را خریداری کنید، اما نمی توانید تصمیمی بگیرید اگر دوست دارید دوستانتان تلفن را برای شما انتخاب کنند. نتیجه این است که چیزی را خریداری می کنید که به نیازهای شما نمی رسد و برای شما کار نمی کند.

فرضیه های اشتباه

فرضیه های غلط و غیر واقعی در مورد یک فرد به شما یک موقعیت یا یک هدف را برای تصمیم گیری اشتباه می دهد. ما اغلب نظرات خود را بر تاریخ تجربیات پایه می گذاریم.

از آنجا که افراد، موقعیت ها و … دائما در حال تغییر هستند، بهتر است آنها را قضاوت نکرد و به آنها توجه نکنید؛ برای مثال، آنها تصمیم می گیرند که با همکار شما ارتباط برقرار نکنند، زیرا شما فکر می کنید او دیوانه است. ؛ در حالی که او تنها کسی بود که به شما در انجام کارها کمک کرد.

تحقیق ناکافی

قبل از تصمیم گیری، همیشه باید امکان تصمیم گیری خود را بررسی کنید. شما باید از معایب و مزایای تصمیم خود آگاهی داشته باشید و تاثیر تصمیم خود را برای کسانی که تحت تأثیر قرار گرفته اند، درک کنید.

این به شما کمک می کند تا تصمیم درست بگیرید؛ به عنوان مثال، شما تصمیم به تغییر شغل خود دارید.. از این رو، تصمیم می گیرید فرصت های جدیدی را در محیط کاری فعلی خود بیابید. ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

تفکر کوتاه مدت

علت تصمیم گیری های بد

تفکر کوتاه مدت یکی از بزرگترین اشتباهات فرد در فرآیند تصمیم گیری است. آنها نمی دانند که تصمیماتی که امروز انجام می دهند، علاوه بر این که در حال حاضر نیز بر آینده تاثیر می گذارد، بر حاضر هم تاثیر می گذارد. امروز چه روز خوبی است، ممکن است تصمیم خوبی برای آن نداشته باشد؛ برای مثال، ممکن است شما پولی را که به سختی به دست آورده اید صرفه جویی کنید؛ برعکس، اگر شما تصمیم به صرفه جویی در پول دارید، از مزایای بلند مدت آن بهره مند خواهید شد.

تفکر احساسی

بارها گفته شده است که مردم به جای عقل خود به اشتباه خود گوش می دهند. اگر یک کسب و کار داشته باشید، باید تصمیمات کارآمدتری را انتخاب کنید نه احساسی. توانمند سازی تصمیمات عاطفی بیش از حد شما به تدریج شما را ناراحت می کند. تاکید همیشه باید بر تصمیم گیری مبتنی بر نتیجه باشد.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره تلفتی مجیب برای علت تصمیم گیری های بد

در حالی که تصمیمات خوب منجر به فرصت ها و مزایای آینده می شود، تصمیم گیری های بد اغلب منجر به مشکلات جدی می شود. اگر نمی خواهید پشیمان شوید، باید با شرایط و عواملی را که به تصمیم گیری های ضعیف منجر می شود آشنا شوید تا بتوانید از آنها در آینده جلوگیری کنید. کاش از قبل این را می دانستم.” این جمله ای است که ما اغلب می گوییم وقتی متوجه شدیم که تصمیم اشتباهی گرفته ایم.

اگر ما می دانستیم که کدام عوامل منجر به تصمیم گیری های بد شده اند، ما می توانیم بهتر بتوانیم تصمیمات دقیق بگیریم، به تصمیم گیری های غلط و رأی دادن به نفع تصمیمات خوب ادامه دهیم.” برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای علت تصمیم گیری های بد از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه