جدیدترین روش های درمانی فراموش کاری

روش های درمانی فراموش کاری
   

روش های درمانی فراموش کاری امروزه یکی از موضوعاتی است که در ذهن بسیاری از مردم دخیل است. شاید برای مدتی احساس می کنید که حافظه شما ضعیف شده است، وسایلتان را نمی توانید پیدا کنید، ملاقات های خود را فراموش کرده اید یا نمی توانید چیزهایی را در ذهن خود نگه دارید.

به طور طبیعی، این شرایط باعث اضطراب شما می شود و به دنبال تغییر آن هستید. مشکل حافظه ممکن است به طور موقت برای همه ما پیش آمده باشد، اما توجه داشته باشید که در اکثر موارد این مشکل را می توان کنترل و حتی درمان کرد. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و از خدمات همه روزه مشاوران برتر کشور به صورت تلفنی بهره مند شوید.

علت و روش های درمانی فراموش کاری

ابتدا باید بدانید که علت فراموشی شما چه می تواند باشد. اگر علت را پیدا کنید، می توانید یک راه حل مناسب برای مشکل خود را انتخاب کنید. بسیاری از علل می توانند ریشه این موضوع باشند. ممکن است فراموشی شما  علت ساده ای داشته باشد:

  • سوء تغذیه
  • تامین نشدن مواد مناسب برای بدن
  • استرس و فشار های روانی
  • اضطراب و افسردگی

اما فراموشی شما می تواند شروع یک اختلال پیش رونده طولانی مدت مانند اختلال حافظه، آلزایمر یا زوال عقل باشد. در این قسمت چند مورد از روش های درمانی فراموش کاری را برای شما شرح می دهیم.

روش های درمانی فراموش کاری

 روش های درمانی فراموش کاری

مراحل زیر می تواند در عرض یک هفته موثر باشد. ادامه روند و رشد مغز خود را برای حفظ اطلاعات در بلند مدت پرورش دهید.

جا سازی کردن وسایل

ده ها دقیقه برای پیدا کردن جای وسایل (ابزارها، کیف پول، تلفن همراه، عینک و کفش) که هر روز استفاده می کنید طول می کشد. با جاسازی ابزار که یکی از روش های درمانی فراموش کاری است از ابتدا، شما با کاهش فشار بر حافظه و استرس اجتناب می کنید. هنگامی که کلید خود را هر روز می گیرید، این کار را به عنوان نشانه ای انجام دهید و از خودتان بپرسید: تمام مواردی را که امروز نیاز دارم، گرفتم؟ به عنوان مثال، یک درایو فلش برای سخنرانی عالی و یک قبض پرداخت برای تلفن. ضمنا برای آگاهی لازم در این زمینه می توانید از خدمات سایت زندگی ما در تمام طول هفته حتی در ایام تعطیل استفاده نمائید.

تغذیه سالم به عملکرد بدن شما کمک می کند، از جمله روش های درمانی فراموش کاری مغز شما نیز است. استفاده از مواد مغذی برای سلامت مغز شما بهترین راه برای مراقبت از این عضو است.

مرور کردن افراد در ذهن

حتما امروز با یک شخص آشنا می شوید ، بنابراین از روش های درمانی فراموش کاری تمرکز و ساختار استفاده کنید تا به درستی نام فرد را به یاد داشته باشید. تمرکز یک یادآوری است و با نادیده گرفتن مبارزه می کند که اسامی را در اولین جلسه فراموش می کند. یک ساختار یعنی یک تصویر ذهنی فراموش نشدنی از نام بسازید. این روش به هیپوکامپ مغز (بخشی از مغز) با قسمت جلو مغز برای ذخیره اطلاعات در حافظه بلند مدت کمک می کند.

استفاده از ابزار های کمکی

ابزار کمکی راه هایی برای محدود کردن آسیب هایی است که زندگی شما را دچار فراموشی می کند. در واقع، این مهارت ها و ابزارها درمانی نیستند و مثل یک عصا عمل می کنند. اما بعد از مدتی متوجه خواهید شد که این عصا موثر است.

چک کردن لیست کارها

برای یادآوری به کار روزانه خود با اشاره به آن، در دفترچه یادداشت یا تلفن خود بنویسید. شما می توانید این کار را هر شب قبل از خواب برای روز بعد انجام دهید برای موثر بودن روش های درمانی فراموش کاری دفترچه یادداشت شما باید در دسترس باشد.

یادداشت ها در تقویم

در تقویم خود، قرار ملاقات ها، مناسبت‌ها یا کارهای روزمره را یادداشت کنید. برای انجام این کار می توانید از تقویم رومیزی یا تقویم جیبی استفاده کنید. استفاده از ویژگی های تقویم تلفن همراه نیز می تواند به شما کمک زیادی کند. به خصوص به این دلیل که ممکن است باعث ایجاد یک زنگ هشدار برای انجام کار شما شود، یادآوری خوبی است. جهت انجام مشاوره در این مورد می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روزهای تعطیل نیز با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمائید و از خدمات روانشناسان برتر کشور بهره مند شوید.

موثر ترین روش های درمانی فراموش کاری

مثل هر ارگان دیگر، مغز وقتی که فعال تر می شود قوی تر می شود. بنابراین با تمرینات می توانید مغز خود را تقویت کنید و حافظه خود را نیز تقویت کنید. یک سری تمرینات توسط روانشناسان و دانشمندان علوم اعصاب طراحی شده اند که به عنوان تمرینات توانبخشی شناختی شناخته می شوند. این تمرین ها شبیه به بازی‌های مدادکاغذی مثل مازها و پیدا کردن تفاوت‌های دو شکل می‌شوند که باید در یک نظم خاص اجرا شوند. کتاب آموزش شناختی توانبخشی را در بازار تهیه کنید.

بازی های فکری

از جمله روش های درمانی فراموش کاری بازی های پازل مانند سودوکو، حل جدول، مازها ، مکعب روبیک، بازی های پازل و مسطح مانند شطرنج و تخته‌نرد می تواند یک تمرین خوب برای مغز شما باشد. با انجام این بازی ها، علاوه بر تقویت مغز و کاهش استرس و اضطراب، شما نیز سرگرم خواهید بود و فشار روانی نیز کاهش پیدا می کند.

موسیقی

مطالعات نشان داده اند که پخش موسیقی می تواند به ذهن شما رشد و کمک کند.

موسیقی باعث ایجاد هماهنگی بین بدن و ذهن شما می شود و این یک تمرین خوب برای مغز است.

علاوه بر این، احساس شادی از پخش موسیقی می تواند باعث فراموشی ایجاد شده از فشار روانی بیرونی را برای شما کاهش دهد.

مقالات پیشنهادی مجیب

مراقبت از مغز و تغذیه سالم

مغز شما نیز مانند تمام اعضای بدنتان نیاز به مراقبت دارد. اگر به راه های مراقبت از آن توجه نکنید، آن را دچار فشار اضافی کنید یا نیازهای آن را بر طرف نکنید دقیقا مانند یک مفصل که شروع به گرفتگی می کند یا دندان که می پوسد، شروع به تضعیف و از دست دادن عملکرد خود می کند.

روش های درمانی فراموش کاری

رژیم سالم

تغذیه سالم به عملکرد بدن شما کمک می کند، از جمله روش های درمانی فراموش کاری مغز شما نیز است. استفاده از مواد مغذی برای سلامت مغز شما بهترین راه برای مراقبت از این عضو است. سعی کنید مقدار زیادی آب بنوشید و از مواد غذایی مفید بیشتری استفاده کنید. سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و بروکلی با داشتن منابع غنی آهن و پروتئین برای حافظه و قلب مفید هستند. افرادی که از این سبزیجات استفاده می کنند دیرتر مبتلا به فراموشی می‌شوند. غذاهای غنی از اسید فولیک مانند عدس، نخود و سایر حبوبات، جگر و بادام زمینی و غذاهای حاوی امگا ۳ برای سیستم عصبی مفید هستند و حافظه را تقویت می کنند.

هموطنان گرامی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با روش های درمانی فراموش کاری به صورت همه روزه و تلفنی با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان بهره مند شوید. همچنین برای برقراری ارتباط از سراسر ایران می توانید با شماره زیر بدون گرفتن کد یا زدن صفر تماس حاصل نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه