مهارت ارتباطی با فامیل همسر چگونه باید باشد؟

مهارت ارتباطی با فامیل همسر
   

مهارت ارتباطی با فامیل همسر چیست؟ ازدواج رابطه ای بین دو نفر نیست، اما در واقع هر یک از این دو نشان دهنده یک فرهنگ و هویت جمعی است که بین همسرو بستگان نزدیک همسر است.

کلمات کلیدی:(مهارت ارتباطی با فامیل همسر|فامیل همسر)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

سهم بزرگی در درک فرهنگ و درک اجتماعی خانواده های زوجین در میزان شادی آنها است. از سوی دیگر، ارتباطات عاطفی هر یک از زوجین به خانواده هایشان و احترام متقابل در روابط مشترک زندگی و مشکلات تاثیر می گذارد، که این می تواند با توجه به مهارت ارتباط با ازدواج همراه باشد. در ادامه در رابطه با مهارت ارتباطی با فامیل همسر بیشتر بدانید.

مهارت ارتباطی با فامیل همسر

مهارت ارتباطی با فامیل همسر

در بسیاری از موارد، مشاهده شده است که زوج ها از بسیاری از مشکلات رنج می برند زیرا علاقه آنها به هماهنگی ارتباط با فامیل مناسب نیست. در نتیجه، لازم است که یک حساب کاربری در این زمینه داشته باشید. مقاله حاضر تلاش می کند تا بیان عملی مهارت های حل مسئله را که عمدتا بر مبنای آموزه های دینی است، بیان نماید.

برنامه ای برای رفتن و دیدن و بازدید داشته باشید

اگر به طور مکرر و بدون محدودیت با فامیل همسر خود تماس می گیرند، این امر در طول زمان باعث مشکلات در روابط خانوادگی خواهد شد. جوانان باید با اتخاذ سیاست هایی از قبیل جذب محیط خانوادگی و تدوین برنامه های تفریحی مشترک در طول هفته، حداکثر حجم ارتباطات غیر ضروری را که ممکن است منجر به درگیری شوند کاهش دهد. البته، اجازه ندهید که ارتباط کاهش یابد. در صورت نیاز به کاهش رابطه با خانواده همسر، ممکن است باعث شود که آنها اعتقاد داشته باشند که عروس یا داماد مانع ارتباط فرزندشان با آنها شده است، که تهدیدی برای زندگی مشترک آنهاست.

مراقب باشید که درباره اختلاف نظر با خانواده های هم صحبت نکنید

اولین و مهمترین نکته در ذهن این است که هرگز نباید مسائل خود را با خانواده خود بدون اطلاع همسر خود به اشتراک بگذارید، زیرا بعد از آنکه شما با همسرتان ملاقات کردید، خانواده ها هنوز تصور می کنند که زندگی شما با ناسازگاری و مشکلات پر است. مسئله دیگری این است که وقتی والدین شما در مورد زندگی مطلع می شوند، ناخودآگاه رفتار خود را با همسر تغییر می دهد و حتی زمانی که رابطه خوب می شود، این رفتار ادامه می یابد.

هرگز احترام در روابط را نادیده نگیرید، حتی اگر در بعضی شرایط فکر کنید که آنها سزاوار احترام نیستند، در هر صورت،به آنها احترام گذارید، زیرا با شکستن حریم خصوصی آنها، شما مطمئنا زمینه برای ناسازگاری را فراهم می کنید.

ما به یکدیگر باید بگوییم که هم خانواده و هم همسرمان جای خود را دارند

مهارت ایجاد کنید که همسر، مادر همسر و مادرتان اطمینان حاصل کنند که هر یک از آنها موقعیت خاص خود را دارند. اما به عنوان یک حاکمیت روانشناختی، مهم است که وابستگی زناشویی، با توجه به احترام و حقوق والدین، بخش مهمی از این مهم باشد. اگر به هر دلیلی نمیتوانید با این الگو عمل کنید، قبل از ازدواج با همسر خود آن را به اشتراک بگذارید و اجازه دهید انتخاب کند.

اطمینان حاصل کنید که تماس های مکرر یا طولانی مدت با وابستگان در طول روز نداشته باشید

احترام به حضور همسرتان در خانه بگذارید. تماس های مکرر و طولانی مدت با گذشت زمان موجب احساس منفی در همسر شما می شود که برای همسر شما اهمیت ندارد و جستجوی چیزهایی را که فقط مربوط به زندگی شخصی شما است، فراهم می کند. و ممکن است دخالت دیگران در زندگی شما را شامل شود. از آنجا که گاهی اوقات پدر و مادر، بدون نیاز به تغییر زندگی فرزند خود، روش ها و استراتژی هایی را پیشنهاد می کنند که ممکن است بر اساس اشکال هیجانی کمتر منطقی باشد. هر کس باید بداند که بهترین رابطه در زندگی زناشویی همسر چیست.

مقالات پیشنهادی مجیب

احترام به بستگان همسر

هرگز احترام در روابط را نادیده نگیرید، حتی اگر در بعضی شرایط فکر کنید که آنها سزاوار احترام نیستند، در هر صورت،به آنها احترام گذارید، زیرا با شکستن حریم خصوصی آنها، شما مطمئنا زمینه برای ناسازگاری را فراهم می کنید. و مهمتر از همه، احترام، تحمل و توجه به خواسته های مادر و پدر ما “بردگی” و “اسیری” نیست.

مرزهای ارتباطات را در ارتباط با خانواده شناسایی کنید

واضح است که با همسرتان ارتباط برقرار کنید و به این نتیجه برسید و به نتیجه تصمیمات خود احترام بگذارید. همچنین با حفظ تعادل، از آزار و اذیت جلوگیری کنید.

دریابید همسر شما در میان خانواده چه ارزشی دارد

معقول و انعطاف پذیر باشید تا سبب آزار شما نشود. همسر شما قبل از ازدواج شما موقعیت فعلی دارد و در صورت لزوم لازم است تا نقش خود را در رابطه با خانواده اش تغییر دهد. بنابراین اکنون، از انتقاد جلوگیری کنید و در انتظارات خود از او، با شجاعت و تحمل، در تلاش برای کمک به او در رفتار بهتر خود باشید.

احساسات خانواده همسر را بپذیریم

طبیعی است که بستگان ما حساس به رابطه عاطفی باشند، بنابراین ما باید به این احترام گذاشته و حتی تشویق کنیم که رابطه او با خانواده اش را تقویت کنیم. با گذشت زمان، این خلق باعث جذب بستگان او نسبت به شما خواهد شد. توجه به موقعیت همسر در خانواده و را جدی گرفته  و سعی کنید آن را ارتقا دهید.

 مشاوره مجیب برای مهارت ارتباطی با فامیل همسر

مهارت ارتباطی با فامیل همسر

درست است که زندگی مشترک نیازهای خاص خود را دارد و زوج ها باید در برخورد با همسرانشان آگاه باشند و در عمل متعهد باشند. بنابراین اگر همسر شما یک رفتار شایسته داشته باشد، اجازه دهید او هر کاری را که او برای والدینش آزادانه دوست دارد انجام دهد. در حقیقت، آزادی بیشتر به شوهرمان میدهیم، آزادی بیشتری که ما نیز خواهیم داشت. اجتناب از تئاتریت و خودخواهی که خود به خودی است.

خودمراقبتی، صبر و آرامش، برکتی است که همه از آن لذت نمی برند. در روابط، گاهی اوقات لازم است که فقط لبخند بزنید، شانه خود را بالا ببرید و همه چیز را با شوخی بپوشانید. بسیاری از چیزها به همان اندازه که شما فکر می کنید مهم نیست و مجبور نیستند به شیوه ای بسیار واکنشی نشان دهید. حساسیت خود را کاهش دهید و ظرفیت و صبر خود را افزایش دهید. پس از چند روز آن را امتحان کنید و احساس منفی را کاهش دهید و بهترین راه حل را مشاهده کنید.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای مهارت ارتباطی با فامیل همسر از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه