کدام دسته از مردان همسرشان را کتک می‌زنند؟

کدام دسته از مردان همسرشان را كتك مي‌زنند؟
   

کدام دسته از مردان همسرشان را کتک می‌زنند؟ ما به شما می گوییم که چه کسانی رفتارهای خشونت آمیز با همسرشان دارند و کسانی که بدن و روحشان را ترجیح می دهند در رابطه آسیب برسانند، اما طلاق نمی گیرند که مهر طلاق نخورند . در ادامه آشنا شوید که:

کدام دسته از مردان همسرشان را کتک می‌زنند؟

کلمات کلیدی:(اختلالات روانی |کتک زدن همسر)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کدام دسته از مردان همسرشان را کتک می‌زنند؟

کدام دسته از مردان همسرشان را کتک می‌زنند؟

بیمار ذهنی چه بیماری است؟

فقط برخی از افرادی که مرتکب خشونت می شوند، از اختلالات روانی رنج می برند. اگرچه برخی از افرادی که خشونت خانگی را مرتکب می شوند، به طور شخصی نقص می شوند، اما آنها همیشه از نظر روانی بیمار نیستند و این رفتارها را مرتکب می شوند.

فقط برخی از افرادی که مرتکب خشونت می شوند، از اختلالات روانی رنج می برند. اگرچه برخی از افرادی که خشونت خانگی را مرتکب می شوند، به طور شخصی نقص می شوند، اما آنها همیشه از نظر روانی بیمار نیستند و این رفتارها را مرتکب می شوند.

کدام مردان همسر خود را ضرب و شتم می کنند؟

اگر فرد قبل از اینکه بتواند از رفتار خشونت آمیز مطلع شود، اختلال شخصیتی دارد، شما باید از شدت بیماری آگاهی داشته باشید. این افراد افکار ناسالم دارند و البته رفتارهایشان کاملا طبیعی و سالم هستند. آنها ناگهان عصبانی می شوند، از کوره خارج می شوند، قادر به کنترل رفتارهایشان نیستند، و گاهی اوقات معتاد به سوء مصرف مواد می شوند، که باعث سوء رفتار آنها می شود.

آیا چهار ستون  روان آنها سالم است؟

فقط بیماران مبتلا به اختلال شخصیتی که خشونت خانگی را مرتکب می شوند. گاهی اوقات فرد دچار اختلال نشده است، اما می تواند در رفتار و شخصیت او دیده شود. فردی که نشانه های این اختلال را ندارد، اما رگه هایش را در رفتارهایش نشان می دهد. بدین معنی است که نمی تواند احساسات خود را کنترل کند و این اجازه می دهد تا این احساسات به طور ناگهانی تبدیل به خشم شوند.

خشم آنها می تواند به آزار و اذیت های فیزیکی تبدیل شود و نشان دادن رفتار انفجاری می تواند یکی دیگر از ویژگی های این افراد باشد. اگر چه این افراد به طور کامل علائم اختلال شخصیت را تشخیص نمی دهند، می توانند بسیار آسیب پذیر باشند و خشم آنها به سادگی می تواند به رفتار غیر قابل کنترل تبدیل شود. البته اگر شما آنها را در محیط های مختلف مشاهده کنید، ممکن است از این واقعیت مطلع نباشید، زیرا این افراد می توانند در دیگر مراحل آرام و راحت باشند.

آیا یک نگاه مودبانه و صادقانه دارد؟

شما نمیتوانید رفتار اجتماعی او را قضاوت کنید تا تعیین کنید آیا فرد در آینده رفتارهای خشونت آمیز در محیط خانه نمایش خواهد داد یا خیر. شما نیاز به محیط زیستی دارید که معمولا در چنین رفتارهایی دخالت دارد و واقعیت تلخ این است که در بسیاری از موارد، شکل گیری رابطه بین شوهر و همسر است که به او فرصت می دهد تا این رفتارها را نشان دهد.

علاوه بر این، در بیشتر موارد، حتی شخص خود نمی داند که او در آینده به یک شخص خشن تبدیل خواهد شد. به عنوان مثال، او همسرش را ضرب و شتم می کند و اگر چنین روابطی را پیش از آن تجربه نکرده باشد، احتمالا از داشتن این ویژگی اجتناب ناپذیر است. در بسیاری از موارد، مشکل شناسایی این افراد بیشتر از آنچه ما تا به حال گفته ایم سخت است، از آنجا که ممکن است با ظهور یک مکانیسم دفاعی، در دیگر مراحل کاملا مخالف بصری و کاملا آرام باشد.

مقالات پیشنهادی مجیب

آیا از کوره در می رود؟

افرادی که در معرض خشم قرار دارند، توانایی خشونت را دارند، اما آنها همیشه به چنین شخصی تبدیل نمی شوند. اما اگر شخصی که یک شخص خشونت آمیز است، این نوع رفتار را به شکل بیماری نشان می دهد، خشونت نمی تواند به چهار ستون خانه محدود شود. این است که هر کس را ضرب و شتم کرده و مشکل خود را بسیار واضح نشان می دهد که می تواند به راحتی شناخته شود. اما همانطور که گفتیم، تمام افراد خشونت آمیز بیمار نیستند و در موارد متعددی با خشونت، آزار و اذیت فیزیکی، سوء استفاده و آزار روحی مواجه می شوند که به آنها اجازه می دهد تا این کار را انجام دهند.

قربانیان چه کسانی هستند؟

کدام دسته از مردان همسرشان را کتک می‌زنند؟

خشونت خانگی نه تنها ضرب و شتم است؛ ما همچنان به شما می گویم که در یک رابطه پر از خشونت چه کسانی قربانی هستند؟

اعتماد به نفس آنها کم است

کسانی که به یک شخص خشونت زده اجازه می دهند چنین رفتارهایی را نشان دهند، معمولا عزت نفس کم دارند. این افراد قدرت خواندن خواسته های خود را ندارند و نمی توانند در برابر آنچه که آنها را نادرست و یا حتی بی رحمانه می دانند مقاومت کنند.

می ترسند

ترس از آینده نخواهد گذاشت. ازدواج به دلیل ترس از ماندن در خانه پدر، ترس از تنها بودن، ترس از اذیت و آزار به علت بی اخلاقی در سن جوانی. . . قطعا دلپذیر نخواهد بود.

به خاطر ترس ازدواج کردند

کسانی که از ترس ازدواج می کنند، حتی اگر آنها نمی دانند، این پیام را به فرد ارسال می کنند. همسرشان فکر می کند “می توانم هر کاری را بکنم تا باقی بماند” و بنابراین سعی نکنید رابطه را با راه سالم هدایت کنید. همه ما، از لحظه ای که ما می یکدیگر، آگاهانه و ناآگاهانه یکدیگر را بررسی کرده و معرفی خود را به دیگری با جملات می گوییم و رفتارهایی که ما انجام می دهیم، و حتی بخش بزرگی از رفتار ما.

فردی که ناخودآگاه اعتقاد دارد که من از تنهایی می ترسم و می ترسم که از رابطه بیرون بروم، حقیقت را به حریف خود می دهد، پیامی است که حتی اگر من قربانی خشونت نباشم، هیچ گزینه ای ندارم جز این که در آن رابطه باقی بمانم ندارم.

 

مشاوره مجیب برای کدام دسته از مردان همسرشان را کتک می‌زنند؟

همه کسانی که در معرض خشونت خانگی قرار دارند، فکر نمی کنند که از یک رابطه ناسالم بیرون بیایند. در شرایطی که حمایت های زیادی از این افراد وجود ندارد، قربانی می گوید: اگر من در این رابطه نابود شوم، بهتر است که تنها باشم و تخیل خود را بین بد و بدتر انتخاب کنم. طلاق در جامعه ما هنوز به طور کامل پذیرفته نشده است و از آنجا که هر کشوری فرهنگ خود را دارد، نمی توان انتظار داشت فردی که پس از طلاق انتظار آینده ای تلخ را داشته باشد و به دلیل رها شدن از حمایت اجتماعی و حتی خانوادگی از این خشونت به یک زمینه خشونت آمیز وارد نمی شود.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای کدام دسته از مردان همسرشان را کتک می‌زنند؟ از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه