مصرف مورفین چه عوارضی در پی دارد؟

عوارض مصرف مورفین
   

شخصی که مورفین را به‌عنوان دارو مصرف کند، بعد از درمان ممکن است به مورفین اعتیاد پیدا کند و بدون توجه به عوارض مصرف مورفین این دارو را استفاده کند.

مورفین یک داروی قوی ضد درد می باشد و به شدت اعتیاد آور است. مورفین به شکل های متنوعی وجود دارد، قرص یا کپسول، مایع و دارو جهت تزریق درون سیاهرگ.

از آنجایی که مورفین یک اعتیادآور قوی است و در مقایسه با هروئین وابستگی روانی و جسمی  شدیدتری را به وجود می آورد، معمولا پزشکان این دارو را به ندرت و برای کاهش دردهای خیلی شدید و بیماری های سخت تجویز می کنند.

این دارو  با تاثیری که روی مغز می‌ گذارد ، واکنش بدن به درد و نحوه احساس درد را تغییر می دهد.

| عوارض مصرف مورفین | مصرف مورفین | عوارض ناشی از مصرف مورفین |

مدت زمان مطالعه: ۸ دقیقه

مورفین مانند یک آرام بخش قوی عمل می کند و باعث احساس شادابی و سرخوشی در فرد می شود که این عاملی برای سوء مصرف و اعتیاد به مصرف مورفین در افراد می شود.

علائم و عوارض مصرف مورفین

عوارض مصرف مورفین به ۳ دسته تقسیم می شوند:

_ عوارض روحی و روانی مصرف مورفین

تغییر ناگهانی در اخلاق و بروز احساسات در فاصله زمانی کوتاه، مثلا این افراد در حین ایجاد شادی ناگهان غمگین می شوند.

اضطراب ، استرس و بیقراری در این افراد از عوارض  مصرف مورفین است.

افراد با سو مصرف مورفین دچار بی ثباتی در احساسات عاطفی خود می شوند.

_ عوارض جسمی مصرف مورفین

مورفین با تغییری که در متابولیسم بدن به وجود می آورد موجب بروز نشانه هایی در جسم و بدن می شود.

تغییر اشتها، تغییرات پوستی و ایجاد لکه و جوش های ریز در نقاط مختلف بدن، احساس خستگی شدید، تکان های غیر عادی در عضله ها، سر گیجه ، بدن درد، درد شدید شکم، افزایش ضربان قلب و فشار خون، مشکلات گوارشی و تنفسی ، گرم شدن بیش از حد و گر گرفتن، درد شدید در استخوان ها و…از علائم و عوارض مصرف مورفین می باشد.

_ عوارض رفتاری مصرف مورفین

با گذشت زمان تغییر رفتارهای ناگهانی و غیر قابل پیش بینی در افراد ایجاد می شود.

عدم تمایل به انجام کارهایی که قبلا به آن ها علاقه داشتند، گوشه گیری و انزوا و نبودن در جمع دوستان و خانواده، مخفی کردن وسایل خود، دوری و غیبت های بدون دلیل و…از نشانه های رفتاری و عوارض مصرف مورفین می باشد.

نشانه های خماری ناشی از وابستگی و اعتیاد به  مصرف مورفین معمولا پس از ۶ تا ۱۲ ساعت پس از آخرین مصرف شروع می شود و موجب ترغیب فرد برای مصرف دوز بعدی می شود.

آبریزش بینی، خمیازه کشیدن، میل شدید برای مصرف دارو، ترشح اشک ،عرق کردن، اسهال، اضطراب، بی قراری و… از نشانه های خماری می باشد.

عوارض مصرف مورفین بر مغز

مورفین بر دستگاه عصبی و مغز اثر منفی می گذارد و باعث تحریک بعضی از نقاط می شود، حتی ممکن است فعالیت بعضی از نقاط مغز را متوقف کند.

از دیگر تاثیرات مورفین تغییر در تمرکز، هوشیاری و فکر است به طوری که شناخت و آگاهی فرد نسبت به خود و محیط اطرافش  تغییر پیدا می ‌کند.

خیره شدن به جایی، کاهش بینایی ، چرت زدن، بی حسی، عدم ایجاد تعادل، ناتوانی در تمرکز، اختلال در فکر، تنبلی و بی حرکتی از عوارض مصرف مورفین می باشد.

عوارض مصرف مورفین

ترک مصرف مورفین

از لحاظ روانی وابستگی به مصرف مورفین طولانی و بسیار پیچیده است. حتی ممکن است سال ها بعد از ترک مصرف مورفین و عدم مصرف آن فرد بیمار در مورد مصرف مورفین فکر و یا صحبت کند و برای استفاده مجدد از مورفین وسوسه شود.

طوری که هنگام انجام فعالیت های روزمره و معمولی خود، احساس بی قراری و کلافه بودن داشته باشد.

مشکلات روانی که بعد از ترک مصرف مورفین به وجود می آید بسیار طولانی و سخت است و افراد اغلب دچار عصبی بودن، بی خوابی، احساس حقارت، تغییرات اخلاقی، سردرگمی، فراموشی، پارانویا ، افسردگی و… می شوند. همچنین به احتمال زیاد از اختلالات روانی دیگر هم رنج می برند.

مصرف کنندگان  مورفین تا آخر عمر از مشکلات روانی ناشی از ترک مورفین زجر می کشند.

بهترین روش برای ترک مصرف مورفین روش رفتار درمانی و گفتار درمانی است، در این روش به بیمار در مور این که چطور وسوسه های فکری خود را از بین ببرد آموزش داده می شود، در مرحله بعد از فرد به صورت مستمر مراقبت می شود تا به سمت استفاده از مورفین تمایل پیدا نکند.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب با بهره گیری از برترین  کارشناسان و روانشناسان کشور این امکان را در اختیار همه هموطنان گرامی قرار داده که از خدمات این مرکز به صورت تلفنی ، آنلاین و سریع استفاده کنند.

برای ارتباط با کارشناسان این مرکز با شماره zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب، همه روزه حتی ایام تعطیل تماس بگیرید.

شما در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی می توانید با مشاور خانم یا آقا به انتخاب خودتان صحبت کنید.

با شماره zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب تماس بگیرید و با انتخاب مشاور، روند درمانی خود را  در بستری امن طی کنید.

شما مراجعین محترم  برای ارتباط با متخصصان این مرکز نیاز به گرفتن وقت قبلی و مراجعه حضوری ندارید.

برای ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی با شماره zendeghima.ir تماس بگیرید.، این مرکز همه روزه و حتی روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده خدمت رسانی به شما هموطنان گرامی می باشد

شما می توانید علاوه بر مراجعه به پزشک متخصص  برای ترک مصرف مورفین و مقابله با آن ، خود نیز برای رهایی از فشارهای روحی و روانی ترک مصرف مورفین با یک  روانشناس متخصص در این حیطه مشاوره کنید تا علاوه بر سلامت جسم، سلامت روح و روان خود را نیز تضمین کنید.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی آماده ارائه خدمات خود به شما همراهان گرامی در هر کجای ایران که هستید، می باشد.

فقط کافیست با شماره zendeghima.ir در تمام روزهای هفته حتی تعطیلات  از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب تماس بگیرید و از خدمات رایگان این مرکز استفاده کنید.

هدف مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی ایجاد رضایت شما و ایجاد جامعه ای سالم و به دور از تنش و مشکلات روحی می باشد.

امیدواریم با همراهی و حمایت شما عزیزان به این هدف والا برسیم و به زودی به بزرگترین مرکز مشاوره آنلاین در کشور تبدیل شویم.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه