چگونه درباره ناراحتی های خود با همسرتان صحبت کنید.

صحبت با همسر خود در مورد ناراحتیتان
   

صحبت با همسر در مورد ناراحتی ها خود برای برخی از افراد کار دشواری است . به اشتراک گذاشتن افکار و اطلاعات فکری که در مغز انسان است، بسیار راحت تر از به اشتراک گذاشتن احساسات و ناراحتی های فرد است. به اشتراک گذاری عمق احساسات، یک ریسک عاطفی است و شجاعت زیادی می طلبد. این مسئله باعث می شود فرد در معرض آسیب پذیری قرار بگیرید، اما صحبت با همسر درباره ناراحتی ها و احساسات در زندگی مشترک، بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که بر روی روابط زوج، صمیمت بین آن ها و تدوام ازدواج آن ها، بسیار تاثیر گذار است.

کلمات کلیدی:(صحبت با همسر|راهکارهای صحبت با همسر|گفنگو با همسر )

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

صحبت با همسر در مورد ناراحتی

راهکار دیگر برای آسانتر شدن بیان ناراحتی ها، این است که  احساسات خود را روزانه با همسر خود به اشتراک بگذارید. در این صورت نیاز نیست که هر روز مکالمه عمیق و جدی در مورد رابطه و ناراحتی های خود داشته باشید.

صحبت با همسر در مورد ناراحتی خود

صحبت کردن درباره ناراحتی های خود با همسر  ممکن است برای اکثر افراد کمی دشوار باشد، برای غلبه بر این ترس راهکارهایی وجود دارد. ابتدا باید تفاوت بین افکار و احساسات را درک کنید و از قانون “من فکر می کنم در مقابل من احساس می کنم” استفاده کنید.

اگر فرد بتواند کلمات “من فکر می کنم” را به جای “من احساس می کنم” در یک جمله جایگزین کند، سپس می تواند راحت تر ناراحتی های خود را بیان کند. همچنین تمرین نمودن در اوقات تنهایی و به میزان کافی، به فرد کمک می کند؛ راحت تر و با شجاعت بیشتری ناراحتی های خود را برای همسرش بازگو کند.

همیشه سعی کنید قبل از صحبت با همسر خود درباره ناراحتی هایتان، خوب فکر کنید و عواقب آنچه که می خواهید بگویید را در نظر بگیرید و از کلماتی استفاده کنید که روشن و صادقانه باشند اما صدمه نزنند.

باید توجه داشت که صحبت کردن از احساسات، یک فرآیند متقابل است و هر دو طرف باید در سطح صمیمانه ناراحتی های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و شرط موفقیت در اشتراک گذاشتن احساسات و ناراحتی ها، عملکرد و صحبت های صادقانه  است و طرفین باید توان پذیرش این مذاکرات را داشته باشند.

برای صحبت با همسر خود در مورد ناراحتی هایتان، می توانید با کمک مشاوران با تجربه و کار آزموده نحوه چگونه بیان نمودن ناراحتیتان را دریافت نمایید. مرکز مشاوره تلفنی مجیب یکی از معتبرترین مراکز مشاوره در زمینه های مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج و …. می باشد. تنها کافیست گوشی تلفن خو را بردارید و شماره  zendeghima.ir شماره گیری نمایید. مرکز مشاوره تلفنی مجیب در تمامی روز های هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان می باشد.

راهکار های صحبت با همسر در مورد ناراحتیتان

فرد می تواند ناراحتی های خود را با نوشتن آن به همسر خود بگوید به گونه ای که همسر فرد بتواند احساسات او را با همان درجه و عمق، احساس کند. باید توجه داشت که همسر شما نمی تواند ذهن شما را بخواند و آنها هیچ راهی برای دانستن ناراحتی های شما ندارند، مگر این که آن ها را بازگو کنید!

سعی کنید خود یا همسر خود را به خاطر ناراحتی هایی که دارید، قضاوت نکنید. اگر خواهان اشتراک گذاری ناراحتی ها و احساسات خود در هر مرحله از زندگیتان با همسرتان هستید، نباید در هنگام ابراز ناراحتی ها، حالت دفاعی به خود بگیرید و قضاوت یک طرفه داشته باشید و همواره سعی کنید احساسات عمیق تر و موارد اساسی که باعث بروز ناراحتی می شود را به اشتراک گذارید، زیرا بیان احساسات و ناراحتی های سطحی کافی و موثر نیستند.

صحبت با همسر خود در مورد ناراحتیتان

با کمک مرکز مشاوره تلفنی مجیب می توانید بهترین راه و روش ها را برای صحبت با همسر خود در باره نارحتیتان دریافت نمایید و با ترس قضاوت شدن خود مقابله نمایید تا بتوانید به راحتی در مورد ناراحتی های خود با همسرتان صحبت نمایید. مرکز مشاوره تلفنی مجیب در تمامی روز های هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان است. برای برقراری تماس با مرکز مشاوره تلفنی مجیب می توانید با شماره   zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

راهکار دیگر برای آسانتر شدن بیان ناراحتی ها، این است که  احساسات خود را روزانه با همسر خود به اشتراک بگذارید. در این صورت نیاز نیست که هر روز مکالمه عمیق و جدی در مورد رابطه و ناراحتی های خود داشته باشید. تنها با بیان روزانه احساسات می توان از بروز ناراحتی های عمیق و کهنه جلوگیری نمود. این امر منجر به بهبود روابط زوج و غلبه بر ترس افراد برای ابراز احساسات و ناراحتی ها می شود.

مقالات پیشنهادی مجیب

سخن پایانی

صحبت با همسر خود در مورد ناراحتی هایتان شاید کار دشواری باشد اما یا کمک مشاوره خوب می توانید با ترس های خود در این باره مقابله نمایید و به راحتی با همسرتان صحبت نمایید. همچنین باید توجه نمود که گفتگو های مهم در زمان عاقلانه صورت می گیرند. اگر موضوع مهمی را در زمان اشتباه مطرح کنید، می تواند یک بحث صمیمی و سازنده را به سرعت به یک بحث پر تنش تبدیل کند.

مثلا وقتی یکی از دو طرف عجله دارد، خسته، گرسنه یا پریشان است، اصلا زمان مناسبی برای بیان ناراحتی ها نیست.به خاطر داشته باشید که رابطه بین شما و همسرتان از هر موضوع و ناراحتی مهم تر است پس در حفظ و بهبود آن تمام تلاشتان را به کار گیرید و بر هر ناراحتی و ترسی غلبه کنید.

با بیان عمق مسائلی که منجر به ناراحتی زوج ها می شوند، این مسائل می توانند اساسی ریشه یابی شوند و منجر به افزایش صمیمیت و بهبود روابط زوج شوند.

در هنگام صحبت کردن راجع به ناراحتی ها با همسر خود، باید توجه داشت بر اساس احساسات گذرا و لحظه ای در حین صحبت، تصمیم گیری نشود و برای تصمیم گیری منطقی فکر نمود.

باید توجه داشت که صحبت کردن از احساسات، یک فرآیند متقابل است و هر دو طرف باید در سطح صمیمانه ناراحتی های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و شرط موفقیت در اشتراک گذاشتن احساسات و ناراحتی ها، عملکرد و صحبت های صادقانه  است و طرفین باید توان پذیرش این مذاکرات را داشته باشند.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب یکی از برگزیده ترین مراکز مشاوره تلفنی ایران است که به راحتی می توانید تنها با یک تماس با مشاوران با تجربه مرکز مشاوره تلفنی مجیب صحبت نمایید. مشاوران مرکز مشاوره تلفنی مجیب برای ارائه بهترین خدمات آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان هستند. این مرکز مشاوره از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی روز های هفته حتی روز های تعطیل آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان هستند.برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی مجیب می توانید با شماره تماس zendeghima.ir حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه