مشکلات زوجین و ورود بچه به زندگی را چگونه تحلیل کنیم

مشکلات زوجین و ورود بچه به زندگی
   

مشکلات زوجین و ورود بچه به زندگی آیا می تواند درست باشد؟ یا نه؟ این مشکل به مانند این است که دو نفر در یک اتاق با فضای کمی زندگی می کنند و در واقع تحت فشار هستند؛ اکنون برای اینکه کمتر با هم مشاجره داشته باشند یک نفر سومی  به آن ها اضافه می شود تا مشکلات آن ها را بر طرف کند.این موضوع یعنی اینکه این دو نفر دچار سر درگمی هستند و نمی دانند مشکل از کجاست تازه به آن نیز می افزایند.

البته که درست است، روابط زن و شوهر با این موضوع متفاوت است. اما فراموش نکنید که ماهیت اصلی همین گونه است، یعنی زمانی که زوجین یکدیگر را درک نمی کنند هنوز به درک متقابل نرسیده اند،سر درگم هستند و… آیا می توانند مسئولیت کودک را بپذیرند و زندگی آن ها با کودک بهتر می شود؟

در این مقاله می خواهیم در مورد مشکلات زوجین و ورود بچه به زندگی آن ها اشاره کنیم و این موضوع را تا حدودی باز کنیم که آیا زوجی که با یکدیگر اختلاف دارند با آوردن بچه این امکان وجود دارد که مشکلات شان برطرف شود.

مشکلات زوجین و ورود بچه به زندگی : مشکلات زناشویی

مشکلات زوجین و ورود بچه به زندگی

زوجی که مشکلات عدیده دارند، پس از هر نظر با هم توافق ندارند، بر سر نیاز های ابتدایی و اولیه خود مثل تقسیم کار و تامین مایحتاج زندگی با کمبود مواجه هستند؟ مدام با هم دعوا می کنند؟آیا این صلاحیت را دارند که فرد جدیدی را در بین خود بپذیرند؟

قاعدتا که با وجود اختلافات زناشویی مشکل که حل نمی شود، هیچ تازه چند برابر هم می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات زوجین و ورود بچه به زندگی به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

 مشکلات زوجین و ورود بچه به زندگی : عدم تفاهم

عدم تفاهم یعی اینکه هنوز زن و شوهر با توجه به یک یا چند سال زندگی در یک سری از کار های خود و یا شریک زندگی شان دچار مشکل و عدم تفاهم هستند که تاکنون حل نشده و یا نتوانسته اند آن را حل کنند.

این عدم تفاهم به صورت روزانه و پیاپی خود را به دلایل مختلف نشان می دهد و راه گریزی نیست، اکنون تصور می کنیم در این بین کودکی آمده است و پدر و مادر با او سرگرم شده اند، با یکدیگر مهربان شده اند، همینگونه عشق و علاقه را به کودک خود نثار می کنند.

اما کودک در واقع یک مسیر رد گم کردن است و یا جلوی بهانه را گرفتن تا برای مدتی از  زندگی واقعی خود فاصله بگیرند و بعد از مدتی که بچه و شرایط تکراری شد و مشکلات چند برابر شدند، دوباره اختلافات و مشکلات از ابتدا شروع می شوند.

عدم توافق در بچه دار شدن

وقتی یکی از زوجین در زمینه بچه دار شدن موافقت نمی کند، پس با وجود بچه مشکلی حل نمی شود تازه بر میزان اختلافات موجود هم می افزاید، زیرا بر خلاف میل باطنی و قلبی طرف رفتار شده است پس بنابراین بر میزان اختلافاتی که حاصل از لجبازی و عدم تفاهمات صورت گرفته است، اضافه خواهد شد.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات زوجین و ورود بچه به زندگی به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مشکلات زوجین و ورود بچه به زندگی : مشکلات مالی

در بسیاری از مواقع بدون اینکه زوج ها مشکلات خود را آنالیز کنند که دقیقا اختلافات آن ها بر سر چیست، چرا دعوا های آن ها به هر روز کشیده شده است. اقدام به بچه دار شدن می کنند.

در برخی از موارد زوج ها مشکلات مالی دارند و نمی توانند نیاز های اساسی یک زندگی متوسط را فراهم کنند و اختلافات از همین جا شروع می شود؛ هر کدام توقعی دارند و با نبود  درک متقابل بین آن ها مشکل روز به روز افزایش می یابد. سپس فکر می کنند اگر بچه به خانواده دو نفری آن ها اضافه شود پس قاعدتا مشکلات تا حدودی حل می شوند.

اما دریغ از اینکه کودک خود دارای یک سری نیاز های اولیه است که بر مشکلات مالی افزوده می شود. این نوع تصمیم در این شرایط یعنی بچه دار شدن در شرایط بد مالی هم به آینده زوج ها لطمه وارد می کند و هم آینده کودک را خدشه دار خواهد کرد.

مشکلات مربوط به مسئولیت پذیری

مشکلات زوجین و ورود بچه به زندگی، آن هم وقتی که هیچ یک از والدین مسئولیت پذیر نیستند، یعنی اگر خطایی هم انجام می دهند زیر بار خطا و اشتباه نمی روند و مدام همدیگر را مقصر می دانند.

وقتی در حل کردن مشکلات شخصی و زناشویی روش حل مسئله را نمی دانند، آیا این زوج مناسب پذیرش مسئولیت یک کودک هستند. کودکی که از بدو ورودش نیاز های اساسی و ویژه دارد، چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی نیاز به یک شخصیت و عزت نفس ایده آل دارد تا بتواند آینده ای خوب داشته باشد.

مقالات پیشنهادی مجیب

پس اگر در زمینه مسئولیت پذیری زندگی زناشویی همچنان مشکل دارید بهتر است ابتدا آن  را برای خود حل کنید تا بتوانید اقدام به بچه دار شدن کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات زوجین و ورود بچه به زندگی به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مشکلات زوجین و ورود بچه به زندگی : عدم تکامل روابط عاطفی

مشکلات زوجین و ورود بچه به زندگی

در بسیاری از مواقع زوج ها در روابط بین خود اعم از عاطفی مثل محبت به همسر، دلجویی از همسر و اهمیت دادن به او دچار مشکل هستند و در نهایت در روابط جنسی هم به مشکل بر می خورند.

دلایل عدم تکامل روابط عاطفی مشکلات زیادی می تواند باشد، نبود علاقه ای که از ابتدا بین هر دو طرف نبوده یا بهتر است که از همان اصطلاح عشق یک طرفه صحبت کنیم، همچنین پر توقع بودن یکی از زوجین و یا هر دو آن ها زمینه را برای درک یکدیگر فراهم نمی کند.

پس بنابراین تصمیم می گیرند بچه دار شوند. بچه در بین این همه اختلاف نه تنها به خوشبختی نمی رسد بلکه دچار اختلالات روحی – روانی هم می شود و خوشبختی پدر و مادر هم هیچ گاه تضمین نخواهد شد.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

در سایت زندگی ما در زمینه مشاوره های قبل از ازدواج، بعد از ازدواج و همچنین اقدامات لازم برای بچه دار شدن با در نظر گرفتن تمام ابعاد مورد نیاز جهت پیشبرد بهترین شرایط جلسات ویژه ای را در نظر گرفته است که می توانید با ارتباط تلفنی، حضوری و آنلاین مشکلات  را به راحتی حل و فصل نمایید.

برای این منظور می توانید با شماره تماس zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه