مقابله با مشاجره و دعواهای کودکان و واکنش والدین

مقابله با مشاجره و دعواهای کودکان
   

مقابله با مشاجره و دعواهای کودکان چگونه ممکن است؟والدین نباید از مبارزه بین کودکان بترسند. فقط یک بحث گرم می تواند باعث شود کودک زیر فشار وارده به خواهرش یا برادرش نباشد. برای بسیاری از ما تحمل دعوای کودکان بسیار دشوار است. اعتقاد کلی این است که یک خانواده موفق، خانواده ای است که خواهر و برادر در آن مبارزه نمی کنند. اما این اشتباه است! همه ما به خوبی می دانیم که درک مطلق وجود ندارد. مبارزه با کودکان نه تنها اجتناب ناپذیر است، بلکه مفید است. بنابراین بهترین کاری که باید بکنید این است که قبول کنید که درگیری نیز بخشی از واقعیت زندگی برادران و خواهران است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقابله با مشاجره و دعواهای کودکان می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

کمک به ثبات شخصیت کودک

مقابله با مشاجره و دعواهای کودکان

چرا ما از درگیری های کوچک بین خواهران و برادران قدردانی می کنیم، در حالی که می دانیم که چنین چیزی در هر خانواده طبیعی اتفاق می افتد؟ شاید به این دلیل که ما انتظار داریم فرزندان ما تصویری از خانواده ایده آل را منعکس کنند. به همین دلیل ما می خواهیم آنها آرام شوند.

رابطه ی منفی بین خواهر و برادری وجود دارد؛ ما باید تلاش کنیم که به آنها توجه کنیم تا بتوانیم هر روز رقابت بین فرزندانمان را به راحتی تحمل کنیم. هنگامی که می بینیم که کودک ما آسیب دیده، هیجان زده یا آزار دهنده است، متوجه می شویم که ما نمی توانیم از فرزندمان به عنوان پدر یا مادر علیه تمام مشکلات زندگی دفاع کنیم. پدر و مادر همیشه توان ندارند، و پذیرش این نکته آسان نیست.

برای کمک به درک این نکته، باید یادآوری شود که وقتی یک کودک موفق به رنجاندن مراحل دردناک زندگی خود و تحمل آنها می شود، در واقع می داند که چه توانایی هایی را می تواند و در نتیجه توانایی های خود را افزایش می دهد. به عبارت دیگر، کودک می آموزد که چگونه قوی باشد.

باید پذیرفته شود که رابطه بین خواهر و برادری همیشه بین دو ستون عشق و نفرت متغیر است. پذیرش برخورد میان خواهر و برادر بهترین راه برای تبدیل شدن به گذشته و تبدیل آن به یک عنصر سازنده است. هیچ ارتباط با چارچوب معین بین خواهر و برادری وجود ندارد. یک لحظه وجود دارد که خواهر و برادر خوب و مهربان هستند، اما ده دقیقه بعد، آسمان به زمین می افتد و دعوا می افتند. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه مقابله با مشاجره و دعواهای کودکان  با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

نترسیدن والدین از مقابله با مشاجره و دعواهای کودکان

والدین نباید از مقابله با مشاجره و دعواهای کودکان بترسند. تنها یک بحث گرم ممکن است باعث شود کودک زیر فشار زورگویی خواهر و برادر نرفته و امتیازات خود را از دست ندهد. مبارزه با کودک کمک می کند تا شخصیت خود را بالا ببرد و تقویت کند. حتی اگر رابطه بین آنها تاریک باشد و آنها نمی توانند یکدیگر را دوست داشته باشند، نباید در نظر گرفته شود که در این رابطه آسیب دیده باشند. گاهی اوقات ممکن است کودک برای محافظت از قلمرو و حفظ حریم خصوصی خود، تا زمانی که به عشق یک خواهر یا برادر فکر کند، نیاز دارد.

کودک مجبور نیست که خواهر یا برادرش را دوست داشته باشد، اما او باید به او احترام بگذارد و از لحاظ جسمی و به خصوص روانشناختی آسیب نرساند. نقش والدین محافظت از هویت جسمی و ذهنی هر کودک است. اگر والدین می توانند چنین نقشی ایفا کنید، ما پاسخ می دهیم که باید به این دعوا ها اجازه دهند، اما مراقب باشید که یکی از بچه ها همیشه حرف خود را به کرسی ننشاند. والدین باید توجه داشته باشند که روند تحقیر شدن عادت نشود.

مقالات پیشنهادی مجیب

نقش سازنده درگیری ها و درگیری ها

یکی از مهمترین مزایای دعوا این است که هر فردی در مبارزه میتواند اعتماد به نفس بیشتری را به دست آورد، هرچند که همیشه بازنده یا برنده نباشد. به عنوان مثال، یک خواهر یا برادر که مطمئن است که او برنده خواهد شد، ناگهان باید درک کند که او همیشه نمی تواند برنده باشد. فردی که همیشه بازنده است، ناگهان خود را در برابر شکست مقاوم می بیند و قدرت دفاع از خودش نشان می دهد. و البته، آن را نیز در محیط مدرسه استفاده خواهد شد.

یکی دیگر از مزایای دعوا این است که به کودکان اجازه می دهد که قدرت والدین خود را ارزیابی کنند و اطمینان حاصل کنند که والدین طوفان های کوچک را تحمل می کنند. آنها به خود می گویند: “اگر والدین ما پس از تمام این دعواها، ما را دوست داشته باشند، پس مطمئنا آنها پایدار هستند.”

نزاع ها به طور کلی عملکرد و معنی خاصی دارد. مبارزه گاهی اوقات تنها راهی است که کودک می تواند درد و ناراحتی خود را درمان کند. این وظیفه بزرگترهاست که چنین واکنشی را رمزگشایی کنند.ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

 

مشاوره مجیب برای مقابله با مشاجره و دعواهای کودکان

مقابله با مشاجره و دعواهای کودکان

بدون تردید والدین نباید هر زمان که اختلاف وجود دارد، دخالت کنند، اما والدین باید به منظور حفظ زندگی کودکان، نگذارند آسیب ببینند و از آن یاد بگیرند. خطر خشونت فیزیکی را نمی توان نادیده گرفت. وضعیت دیگری که نیاز به حمایت والدین دارد، زمانی است که خشونت کلامی فراتر از تصورات غلط رایج بین برادران و خواهران است و منجر به تحقیر، ارزش و حمله به هویت دیگران می شود. دخالت والدین نیز در مرحله دیگری است، یعنی زمانی که صحنه تقابل هر روز تکرار می شود و یکی از کودکان همیشه مورد ضرب و شتم قرار می گیرد.

درگیریها همیشه به معنای تغییر شرایط است. درخواست برای تغییر در مورد کودکان اغلب به منظور جلب توجه والدین انجام می شود. کودک در ذهن خود می گوید: “به من کمی نگاه کن، ببین که من چه کار میکنم، و من نیز یک بچه هستم! به من کمک کنید که من خوب ظاهر شوم”.

دعوا یکی از مزایای داشتن خواهر یا برادر در خانه است. از آنجا که چنین فرزندی قبل از ورود به جامعه، خواهر یا برادر دارد، با اختلافات روبرو می شود و با درگیری ها مواجه می شود که باید تلاش کند. والدین باید به فرزندان خود اجازه دهند تا با چنین مشکلی مواجه شوند …

در نهایت، بدانید که فرزند درباره ی برادران و خواهرانش چه می آموزد، در آینده و فراتر از چارچوب خانواده. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای مقابله با مشاجره و دعواهای کودکان طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه