درمان پزشکی و دارویی اضطراب

درمان دارویی اضطراب
   

برای درمان دارویی اضطراب باید اول مطمئن شوید که علائم شما به علت بیماری پزشکی است. در میان شرایطی که باعث ایجاد نشانه هایی شبیه به اضطراب می شوند, هیپرتیروییدیسم یا سایر مشکلات غدد درون ریز, کمبود کلسیم, کم بود قند خون و برخیب مشکلات قلبی است. بعضی دارو ها هم بعضی وقت ها باعث اضطراب می شوند.

|درمان دارویی اضطراب|روش های درمان دارویی اضطراب|اثرات درمان دارویی اضطراب|

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

درمان دارویی اضطراب و راه حل پزشکی آن چیست؟

دارو برای از بین بردن علائم اختلال اضطراب ژنرالیزه مفید است و اغلب همراه با سایر درمان ها تجویز می شود. برخی از انواع داروهای اضطراب می توانند باعث عادت در شما شوند و معمولا بصورت کوتاه مدت یا در صورت نیاز تجویز می شوند.

اختلالات اضطرابی مختلف دارای رژیم های مختلفی هستند, برخی از آنها پیشگیرانه هستند و برخی از آنها برای درمان مشکل طراحی شده اند.

داروهای ضد افسردگی , به ویژه بازدارنده های انتخابی بطور گسترده ای برای درمان “SSRis” و جلوگیری از انواع اختلالات اضطرابی استفاده می شوند. معمولا برای درمان اضطراب مزمن اس اس آر آی نمونه هایی از Celex  استفاده می شود که عبارتند از:

سیتالوپرام پاروکستین, فلوکستین, اسکلیتوپام, سرترالین, دولوکستین, ونلافاکسین, آنتی پرامین, هیستامین ها مانند هیدروکسی, بتابلوکرها مانند پروپانولول می توانند به موارد خفیف اضطراب اجتماعی کمک کنند. داروهای ضد افسردگی باید روزانه در نظر گرفته شوند.

البته برای درمان دارویی اضطراب, از راهنمایی‌های مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب هم می توان بهره گرفت. زیرا بعضی افراد سر خود دست به استفاده از داروهای اضطراب و افسردگی می زنند. در این بین مشاوران مرکز مجیب می توانند به شما در خصوص استفاده از آنها کمک کنند تا نتیجه بهتری را از داروها همزمان با مشاوره استفاده کنید.

مهمترین دارو برای درمان پزشکی اضطراب

در صورت اضطراب حاد, شما باید داروهای ضد اضطراب مصرف کنید. مهم ترین داروهای ضد اضطراب برای تسکین فوری, آنهایی هستند که به عنوان بنزودیازپین شناخته می شوند. از جمله آنها عبارتند از:

کلونازیام, آلپرازولام, دیازپام, لورازپام, کلردیازپوکساید هستند. بنزودیازپین گاهی باعث خواب آلودگی, تحریک پذیری و سرگیجه می شود. با این وجود در دهه های اخیر, باریت اورات را تجایگزین آنها کرده اند, زیرا استفاده از آنها در دوزهای زیاد امن تر است. یکی دیگر از داروهای ضد اضطراب, بسپیرون است. این ها عوارض جانبی کمتری نسبت به بنزودیازپین ها دارند.

روان درمانی برای درمان پزشکی و دارویی اضطراب

روان درمانی با دارو یا بدون آن اغلب به عنوان یکی از اصلی ترین درمان های اختلال اضطراب عمومی شناخته می شوند.

سایت زندگی ما در این باره کمک شایانی می کند و بعترین مشاوره ها را در خصوص اضطراب به بیماران با استفاده از بهترین مشاوران می دهد.

چندین فرم روان درمانی را این مرکز اراعه می دهد. که بر روان درمانی تمرکز می کند. شکل دیگر روان درمانی این سایت زندگی ما, درمان شناختی رفتلری, شامل یادگیری تکنیک های ارامش رفتاری و هم چنین الگوهای باز اندیشی تفکر است که موجب اضطراب می شوند.

درمان دارویی اضطراب

تغییرات شیوه زندگی در درمان دارویی اضطراب

ورزش روزانه می تواند درمان دیگری برا ی علائم اضطراب باشد. اگر متوجه شوید که این ورزش به روی شما اثر دارد, خودتان را همیشه برا ی پیاده روی و ورزش های فعالانه آماده می کنید. از آنجا که اضراب اغلب با تنفس کم عمق همراه است, تمرینات تنفسی عمیق نیز می تواند مفید باشد.

تجسمی از افکار آرام بخش هم می تواند به شما در درمان اضطراب کمک کند. یک مربی درمانگر یا مدیتیشن تصاویر آرام بخشی برای یک فرد در نظر می گیرد. این راه همان طور که ممکن است به شما بهترین شانس را برا ی بهبود می دهد.

هیپنوتیزم معمولا به عنوان یک کمک به روان درمانی اضطراب به شمار می رود زیرا حالت هیپنوتیزم به مردم امکان می دهد تا افکار دردناک, احساسات و خاطراتی که ممکن است از ذهن آگاه خود پنهان شده اند را کشف کنند.

برای درمان اضطراب شما می توانید از روان درمانی و دارو استفاده کنید. در حالی که داروها اضطراب را درمان نمی کنند, فقط می توانند به شما در مدیریت علائم کمک کنند تا بتوانید به خوبی در زندگی روزمره تان عمل کنید. انواع داروها برای درمان دارویی اضطراب در دسترس هستند. از انجا که هر فرد متفاوت است, پزشکتان ممکن است مجبور شو.د داروهای متعددی را برا ی ییافتن یک مورد مناسب برا ی شما تجویز کند.

اثرات بنزودیازپین در درمان اضطراب

بنزودیازپین ها آرام بخش هستند و می توانند ماهیچه های شما را آرام کنند و همانطور به ذهنتان هم آرامش ببخشند. آنها با افزایش اثرات برخی از انتقال دهنده های عصبی کار می کنند که این مواد شیمیایی هستند که پیام هایی را بین سلول های مغز شما چخش می کنند. بنزودیازپین ها به درمان بسیاری از اختلالت اضطرابی, از جمله اختلال هراس, اختلال اضطراب عمومی و اختلال اضطراب اجتماعی کمک می کنند. این داروها معمولا برای درمان کوتاه مدت استفاده می شوند. این به این دلیل است که عوارض زیادی را برای فرد ایجاد می کنند.

بیوسپیرون هم برای درمان اضطراب کوتاه مدت استفاده می شود. این دارو بر روی مواد شیمیایی در مغز اثر دارد و خلق و خوی شما را تنظیم می کند. درمان با این دارو چندین هفته ممکن است به طول بینجامد.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

سایت زندگی ما به کمک شما می آید تا اضطراب شما را در هر دوره ای از زندگی درمان کند. شما می توانید به صورت تلفنی و بدون حضور فیزیکی در مرکز با این مرکز مجیب در تماس باشید و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارید و هر زمان که لازم داشتید از خدمات مشاوران آن بهره مند شوید.

سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل هم آماده مشاروه به شما عزیزان می باشد. شماره تماس این مرکز zendeghima.ir است.

شما می توانید حتی به انتخاب خودتان مشاوره انتخاب کنید و حتی به صورت دوره ای هم ادامه درمان و مشاوره خود را با همان مشاور برگزار کنید. معمولا مشاوره با یک بار فایده ای ندارد و شما لازم است که برای تکمیل روند درمانتان حتما تا ۵ جلسه مشاوره بگیرید تا به طور کامل درمان شوید و بازگشتی در بیماری شما به وجود نیاید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه