تاثیرمصرف مواد بر روابط زناشویی

مصرف مواد بر روابط زناشویی
   

یک فکر بسیار نادرست در رابطه با مصرف مواد بر روابط زناشویی که بسیاری از جوانان در طول چند سال گذشته به خاطر فقدان آموزش و دریافت مشاوره جنسی به بیماری همه گیر تبدیل شده است، استفاده از مواد مخدر برای بهبود روابط جنسی در میان جوانان است.

کلمات کلیدی:(تاثیر مصرف مواد مخدر|مصرف مواد بر روابط زناشویی|رابطه زناشویی|مشاوره ترک اعتیاد)

مدت زمان مطالعه:۷ دقیقه

اعتیاد به مواد مخدر علاوه بر داشتن اعتیاد و تاثیر بر سلامت جسمی و روانی تاثیرات منفی بر ازدواج و روابط جنسی نیز دارد. در این مقاله، ما در حال بررسی اثرات شایع ترین مواد مخدر ها در مورد فعالیت جنسی و روابط زناشویی هستیم.

داروها را می توان به دو نوع تریاک و ترکیبات و مشتقات آن مانند شیره، کراک و غیره و داروهای محرک مانند حشیش، شیشه، آمفتامین، اکس و غیره تقسیم کرد. متأسفانه این روزها اعتقاد دروغی همه گیر شده این است که مواد مخدر برای افزایش قدرت و توانایی و جلوگیری از انزال زودرس و رابطه جنسی طولانی مفید هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید از سایت زندگی ما که به صورت همه روزه فعال است حتی در ایام تعطیل نیز بهره بگیرید.

تاثیر مصرف مواد بر روابط زناشویی

تاثیر مصرف مواد مخدر بر وضعیت جنسی و وضعیت زناشویی می تواند به طور کلی از دو جنبه از تاثیر فیزیکی و روانی آن در افراد بررسی شود.

مصرف مواد بر روابط زناشویی

تاثیر جسمی مواد مخدر بر روابط جنسی

برخی معتقدند مصرف مواد مخدر باعث کاهش درد فیزیکی آنها می شود که عملکرد جنسی آنها را نیز افزایش می دهد. با این حال، معتقدند که استفاده از این مواد به هیچ وجه به جنبه های جنسی آنها لطمه نخواهد زد. چه اتفاقی می افتد پس از مصرف داروهای مخدر مانند تریاک که اثر آرام بخش دارد، مصرف مواد بر روابط زناشویی این است که حساسیت فرد پس از مصرف موادی مانند تریاک کاهش می یابد و حساسیت ناحیه تناسلی نیز کاهش می یابد و این مسئله مشکل افراد مبتلا به انزال زود هنگام را حل خواهد کرد.

انزال زودرس او را بر طرف می کند در نگاه اول، مشکل با استفاده از تریاک حل می شود و جنسیت را افزایش می دهد، اما در طول زمان، در نتیجه مصرف این ماده، فرد مضطرب است و برای اینکه بتواند همان وضعیت را دوباره تجربه کند، مقدار مصرف مواد مخدر را افزایش می دهد. در نتیجه، او معتاد به مواد مخدر را می شود و مشکل انزال زودرس یا زود هنگام یک فرد نمی تواند حل شود و او همچنان به مشکلات جنسی ثانوی ادامه خواهد داد.

تاثیر روانی مصرف مواد بر روابط زناشویی

به طور کلی، مصرف مواد مخدر به دو دلیل فیزیکی و روانی می انجامد. در ابعاد روانشناختی، پیامدهای استفاده از مواد مخدر در مسائل خلقی و رفتاری و ارتباطی ظاهر می شود. در وهله اول، استفاده از مواد مخدر باعث افزایش اعتماد به نفس فرد و ایجاد این تصور می شود که میل جنسی او افزایش یافته است، اما در دراز مدت میل جنسی را کاهش می دهد و اعتیاد افزایش پیدا می کند. از دست دادن رابطه جنسی یکی از عوارض جدی مصرف مواد بر روابط زناشویی است. عزیزان می تواند جهت دریافت مشاوره تخصصی و غیر حضوری با سایت زندگی ما تماس گرفته و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان به صورت تلفنی بهره مند شوند.

بررسی انواع مصرف مواد بر روابط زناشویی

به منظور بالا بردن دقیق تر اطلاعات به شما برای توضیح عواقب استفاده از مواد مخدرهای مختلف بر روی روابط زناشویی و عملکرد جنسی افراد آنها را بررسی خواهیم کرد.

بررسی ماری جوانا حشیش یا گرس

مطالعات و تحقیقات زیادی در مورد تأثیر استفاده از مواد مخدرگل در عملکرد جنسی و مصرف مواد بر روابط زناشویی صورت گرفته است. استفاده از داروهای گل در بلند مدت می تواند باعث ناباروری در زنان و عقیم سازی مردان شود. کانابینوئید که مؤثرترین عنصر در این دارو است، می تواند هورمون های مردان و تستوسترون را در مردان کاهش دهد و میل جنسی آنها را کاهش دهد. مصرف طولانی مدت این دارو سبب ایجاد مشکل نعوظ می شود.

مصرف مواد بر روابط زناشویی در زنان، استفاده طولانی مدت از گل سبب چرخه قاعدگی و عادات ماهانه می شود. از سوی دیگر، مصرف یک داروی گل باعث ایجاد بی انگیزگی و تردید در تمام جنبه های زندگی فرد می شود، به نحوی که برای او هیچ چیز مهم نیست. استفاده طولانی مدت از گل باعث می شود فرد از هیچ چیز لذت نبرد، حتی داشتن رابطه جنسی که باعث سردی، مشکلات جنسی و مشکلات زناشویی غیر طبیعی می شود.

مصرف مواد بر روابط زناشویی

بررسی و آشنایی با خانواده تریاک

در بسیاری از موارد، تریاک و خانواده های آن مانند شیره، شیره سوخته، ترامادول و غیره مصرف می شوند به دلیل عدم آگاهی و اطلاع مردم نسبت به داشتن رابطه جنسی خوب استفاده می شود. درست است که مصرف مواد بر روابط زناشویی در کوتاه مدت عملکرد بهتر را در طی مقاربت جنسی ایجاد می کند و منجر به فوران اولیه می شود، اما در بلند مدت باعث مشکلات بسیاری خواهد شد. ترامادول یک قرص از ریشه تریاک است که بسیاری از افراد آن را برای درمان انزال زود هنگام مصرف می کنند، حتی بدون دانستن آسیب دراز مدت آن را استفاده می نمایند. جهت دریافت مشاوره تخصصی و آگاهی بیشتر در این مورد می توانید از سایت زندگی ما کمک بگیرید و از خدمات با تجربه ترین مشاوران در این مرکز به صورت تلفنی بهره مند شوید.


همچنین ببینید:

عوارض مصرف متادون

ترک اعتیاد کوکائین و بررسی عملکرد آن در بدن

ترک اعتیاد هروئین و بررسی راه های درمانی


عوارض مصرف مواد بر روابط زناشویی

کاهش کنترل خود با توجه به مصرف مواد مخدر و الکل اغلب با تصمیم برای ایجاد یک رابطه جنسی منتقل می شود، مانند عدم استفاده از کاندوم یا سایر روش های پیشگیری از بارداری مطابقت می کند. وقتی زنان باردار می شوند، جنین آنها بیشتر و بیشتر رنج می برد. بر اساس گزارش های اخیر تعداد نوزادان متولد شده با سوء مصرف مواد در ایالات متحده در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است.

دلیل آن این است که بیشتر زنان معتاد به مراقبت های مصرف مواد بر روابط زناشویی در دوران بارداری توجه نمی کنند و در دوران بارداری بدون نظارت پزشکی ادامه مصرف می دهند. در نهایت، زنان که در چنین وضعی قرار دارند و موفق می شوند (اغلب بچه به دنیا نمی آید)، خطر ابتلا به اعتیاد را به فرزندانشان می دهند. در بسیاری از موارد، نوزادان متولد شده با سوء مصرف مواد از مادرانشان به دنیا می آیند و به یتیم خانه های دولتی منتقل می شوند.

جهت دریافت مشاوره تخصصی از بهترین و برترین متخصصان و روانشناسان کشور می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمائید و از خدمات همه روزه آن ها حتی در روزهای تعطیل نیز بهره مند شوید. ساعت پاسخگویی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب می باشد. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مصرف مواد بر روابط زناشویی نیز با شماره زیر تماس حاصل نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه