مشکلات عقدهای طولانی و راه حل آن

مشکلات عقدهای طولانی
   

مشکلات عقدهای طولانی را  بیشتر بشناسید. طولانی شدن ازدواج همراه با تمام خطراتی که در آن ایجاد می شود زنگ خطر بسیار ویژه ای برای جوانان ایجاد می کند. شما فکر می کنید که نسبت به یکدیگر سرد شده اید، و این یک عامل در قهر و آشتی پی در پی است. مشاوران ازدواج می گویند بهترین مدت زمان عقد از شش ماه تا یک سال است. فلسفه عقد برای زوج ها بیشتر آشنایی است و برای رسیدن به این اطمینان که: “ما می خواهیم با هم زندگی کنیم”. زوجها به دلیل این که در یک مکان زندگی نمیکنند زوجها، بدون حریم خصوصی و رفت و آمد همیشه، یک دوره پر از استرس و تنش هستند. این دوره طولانی تر، بیشتر با فشار و اختلافات مواجه خواهند شد. معمولا مدت زمان عقد ۳ سال زیاد است.

کلمات کلیدی:( عقدهای طولانی|دوست یابی بر روابط اجتماعی)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مشکلات عقدهای طولانی

شما ممکن است در طول این دوره از خانواده یا همسرتان خسته شده باشید و این خستگی را به شکل تغییر رفتار نشان می دهید که به طور طبیعی این فشارها را از شما یا همسرتان به دیگران منتقل می کند و موجب اختلاف می شود.

اغلب اختلاف نظر هایی است که مدتها ازدواج کرده اند. این بدان معنی است که این افراد اختلاف جدی نداشته اند (چرا که اگر تفاوت جدی باشد، آنها معمولا قبل از سالگرد ازدواج جدا می شوند)، و مشکلات ایجاد شده به تدریج و طولانی تر می شود.

قفل:

  • شما به من توجه نمی کنید!
  • تو دیگر از من خوشت نمی آید!
  • شما نمی دانید که چگونه با یک خانم رفتار کنید!

کلید:

  • من به توجه شما نیاز داشتم و احساس کردم که شما به من اهمیتی ندادید!
  • من شما را بیشتر دوست دارم!
  • من به تو نیاز دارم به من بگویی دوستت دارم من می خواهم با من مثل این صحبت کنی
  • من دوست دارم که شما مرا را دوست داشته باشید!
مقالات پیشنهادی مجیب

قفل و کلید

قفل ها و کلید ها هر دو داستان را می گویند، اما به شیوه ای متفاوت. در واقع، هر قفل یک کلید دارد و هر کلید یک قفل است که می تواند هر یک از دیگری شکل بگیرد. هنگامی که شما از موضوع همسر خود انتقاد می کنید، زمانی که قضاوت یا ادراک خود را بیان می کنید، زمانی که چیزی را به همسر خود می دهید، از قفل ها استفاده می کنید و مطمئن شوید که گفتگو و همسرتان بسته و بسته شده و در نهایت منجر می شود به اختلاف نظر اما کلید اتاق گفتگو، هر چند غم انگیز یا منفی، منجر به باز شدن و پیدا کردن یک راه حل خواهد شد.

هنگامی که شما صحبت می کنید و آنچه را که احساس می کنید و بیان می کنید، آنچه را که شما باید انجام دهید، آسان و آسان تر است تا احساسات خود را بیان کنید و شریک زندگی خود را نشان دهید که باید انجام دهید.

اگر قفل ها به او نگویند چکار باید بکنید. هر بار که از کلیدها استفاده میکنید، قدمی برای تبدیل شدن به صمیمی تر شدن دارید. نکته مهم این است که تغییر الگوی ارتباطی بین مردان و زنان آسان و سریع امکان پذیر نیست. بعد از مدتی، مردان و زنان به مدل ارتباطی قبلی خود، خواه ناخواه یا نامناسب می روند. تغییر الگوی ارتباطی و استفاده از کلیدها نیازمند تلاش و زمان است.در ادامه با مشکلات عقدهای طولانی آشنا شوید.

مشکلات عقدهای طولانی

مشکلات عقدهای طولانی

اغلب اختلاف نظر هایی است که مدتها ازدواج کرده اند. این بدان معنی است که این افراد اختلاف جدی نداشته اند (چرا که اگر تفاوت جدی باشد، آنها معمولا قبل از سالگرد ازدواج جدا می شوند)، و مشکلات ایجاد شده به تدریج و طولانی تر می شود. برخی از این مشکلات عبارتند از:

  • بین انتظارات هنگامی که یک دختر و یک پسر یک قرار ملاقات می کنند، انتظارات یک همسر و همسرشان را دارند. با این حال، به طور معمول، تا زمانی که زوج ها، به ویژه دختر، در خانه پدر خود مجبور به رعایت قوانین خود و انتظارات خانواده هستند، معمول است. این وضعیت، زمانی که طولانی است، باعث می شود آنها را از بین ببرند و باعث اختلاف نظر شوند.
  • کنجکاوی اطراف. از همان روز ازدواج، خانواده و دوستان، هر بار که آنها با زوج ها و والدین خود ملاقات می کنند، می پرسند “عروسی شما چه تارخی است؟” وقتی به قراردادهای طولانی می آید، دیگر سوالات اضافه می شوند، مانند “رابطه شما خوب است” و غیره این فشارها زوج ها و خانواده ها را خسته و سرزنش می کنند.

ادامه

  • رفت و آمد بسیاری از دختران. برخی اجازه نمی دهند دختران در شب غیر از خانه پدر خود بخوابند یا با همسر خود سفر کنند. یا هنگامی که خانه را ترک می کنند، ساعت را برای بازگشت تعیین می کنند. این شوهر را تحت تأثیر قرار می دهد و ارتباط آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • هزینه دختر با چه کسی است؟ گاهی اوقات خانواده دختر از همان زمان، هزینه تحصیل و درمان و خرید دخترش به طور کامل به شوهرش می افتد، در حالی که خانواده ی پسر در مورد آن شکایت دارند و با فریاد یا مستقیم این مسئله به دختر داده می شود. در این زمان، زوج ها نمی دانند که چه کسی به آنها گوش می دهد.
  • عروسی کجاست؟ اگر خانواده ها از نقطه نظر فرهنگی کاملا متفاوت باشند، عروسی نیز متفاوت خواهد بود. از آنجا که در این وضعیت، هر خانواده در حال تلاش برای فشار بر روی دیگری است، این روابط زوج را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • ناامیدی با این حال، طبیعی است که زوج ها نادیده گرفته شوند و حتی یک هدیه را تحت یک سقف قرار دهند.

مشاوره مجیب برای مشکلات عقدهای طولانی

تجربه کارشناسان نشان می دهد که زوج های متاهل جوان در معرض خطرات جدی در ازدواج هستند زمانی که فاصله بین ازدواج ها افزایش می یابد و به ویژه در طول یک سال به طول می انجامد. گاهی اوقات به دلیل طول مدت عقد، همسران با مشکلات فراوانی مواجه می شوند که در نهایت ترجیح می دهند جدا از هم باشند.

از سوی دیگر، برخی از تعاملات سازنده و حوادث مثبت پس از ازدواج و پس از گذراندن به خانه جدید برای زوج ها اتفاق می افتد. بنابراین ترس و مشکل شما در اسرع وقت انتقال به خانه شما است. تا زمانی که این امکان وجود دارد، توصیه های زیر به شما در بهبود رابطه کمک خواهد کرد. از کلیدهای ارتباطی استفاده کنید، نه قفل! این مثال را یادداشت کنید

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای مشکلات عقدهای طولانی از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه