اختلال عصبی ناشی از بیماری های پریون

Euthanasia 6 اختلال عصبی ناشی از بیماری های پریون
   

بیماری پریون از دسته بیماری هایی است که مستقیماً بر عملکرد مغز اثر گذاشته و توانایی های حافظه و تعادل در رفتار و اعمال بدن را از بین می برد. 

بدن و جسم ما همان قدر که پیچیده و کارآمد آفریده شده و در برابر آسیب های بیرونی دارای سد های دفاعی بسیار قوی و مهم است اما می تواند در برابر بعضی از عوامل ناتوان و ضعیف شده و نتواند مثل قبل به درستی عمل کند و نتیجه ی آن ممکن است کشنده و مرگ آور باشد.

انواع بیماری ها وجود دارد که بر سیستم اعصاب و مغز ما تاثیر می گذارد و منجر به بیماری های اختلال اعصاب می شوند که متاسفانه درمانی برای آنها وجود نداشته و در نهایت منجر به مرگ می شود.  مرکز مشاوره تلفنی مجیب با برخورداری از کادری مجرب و حرفه ای که همگی از بهترین متخصصان کشور هستند می توانید با تماس با مرکز مشاوره اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست آورید.

در این مقاله به موارد زیر اشاره خواهیم کرد

در این مقاله با بیماری پریون ، نشانه ها  و  علل آن آشنا می شویم و سپس بیماری های اختلال عصبی ناشی از پریون را نام می بریم.

بیماری پریون

پریون چیست و چگونه بیماری است ؟

پریون ها مجموعه ای از پرو تئین های بیماری زا هستند که بر سلول های عصبی اثر گذاشته و باعث ایجاد بیماری های اختلال عصبی در انسان و حیوان می شوند.

بیماری پریون در گوسفندان باعث بیماری اسکراپی و در گاوها موجب جنون گاوی می شود. همچنین این بیماری در انسان ها به صورت انواع اختلالات عصبی مانند بیماری جاکوب، زوال عقل یا آلزایمر، آتاکسی، آنسفالوپاتی اسفنجی شکل یا کورو و … نمود پیدا می کند.

شما هم ممکن است پدر یا مادر سالخورده ای داشته باشید که دچار بیماری زوال عقل شده اند و زندگی هم برای شما و هم خودشان سخت شده باشد. درد اینکه دیگر شما را به یاد نمی آورند یا تماشای پدر و مادری که زمانی همه ی امور زندگی به دستشان بوده اما حالا از عهده ی کارهای شخصی خود هم  بر نمی آیند سخت و دردناک است، اما این نباید باعث همسو شدن شما با این مشکل و تن دادن به همه ی بحران های آن شود. شما می توانید با کمک روانشناس یا مشاور چند صباح از باقیمانده ی عمر آنها را هم با حداقل آرامش همراه نمایید.

بیماری پریون بر عملکرد مغز فرد اثر گذاشته و باعث تغییراتی در شخصیت، حافظه، عملکرد ذهنی، حرکات و عملکرد  رفتاری فرد می شود .گاه این بیماری چنان مغز فرد را تحت تاثیر قرار می دهد که توانایی یاد آوری و انجام شخصی ترین امور خود را نداشته و در نهایت منجر به مرگ می شود.

نشانه های مشترک بیماری های اختلال عصبی پریون

اگرچه ممکن است پریون باعث پیدایش بیماری های مختلفی در فرد شود اما در اکثر آنها نشانه های مشترک و اولیه ای مانند اضطراب و بی قراری، خستگی و بی حالی، مشکل در خواب و اشتها و عدم تمرکز  مشاهده می شود. بعد از چند هفته دیگر نشانه های بیماری پریون مانند ناهماهنگی حرکات، تغییر بینایی، گرفتگی عضلات، راه رفتن های غیر عادی و فراموشی و زوال عقل نیز بروز می کند.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب در زمینه های مختلف مشکلات خانواده، مشکلات روانشناسی و انواع بیماری هایی که به نوعی به روان و ذهن افراد مربوط می شود آماده ارائه انواع خدمات مشاوره ی تلفنی می باشد. تمامی مشاوره ها به صورت تلفنی  و آنلاین انجام شده و شما نیاز به گرفتن وقت قبلی نخواهید داشت. شماره تلفن ثابت zendeghima.irهمه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب و حتی در ایام تعطیل پاسخگوی سوالات شما خواهد بود. مشاوران ما به شما کمک می کنند که با درک درست و آگاهی از شرایطی که در آن به سر می برید بتوانید آن را مدیریت نمایید و با انرژی و انگیزه ی بیشتری به زندگی خود ادامه دهید.

علت بیماری پریون چیست ؟

بیماری پریون

بیماری پریون به علل مختلفی رخ می دهد. از عوامل ژنتیکی گرفته تا اکتسابی را می توان در نظر گرفت که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

  1. طبق آمارهای به دست آمده حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد بیماری پریون بر اثر جهش های ژنی اتفاق می افتد. از این رو بیماری های پریون می تواند به اعضای خانواده به ارث برسد. بی خوابی خانوادگی از این دسته می باشد. در این بیماری ها پروتئین پریون باعث از بین رفتن نورون های مغزی و بروز نشانه های بیماری پریون می شود.
  2. اما علت بیماری پریون در حدود ۸۵ الی ۹۰ درصد موارد اکتسابی است که با در معرض قرار گرفتن یک عامل بیرونی که معمولاً مصرف گوشت آلوده است ،اتفاق می افتد. از انواع آن می توان به بیماری های جاکوب و کورو اشاره کرد.
مقالات پیشنهادی مجیب

بیماری های اختلال عصبی ناشی از پریون

بیماری پریون بر عملکرد مغز فرد اثر گذاشته و باعث تغییراتی در شخصیت، حافظه، عملکرد ذهنی، حرکات و عملکرد  رفتاری فرد می شود .گاه این بیماری چنان مغز فرد را تحت تاثیر قرار می دهد که توانایی یاد آوری و انجام شخصی ترین امور خود را نداشته و در نهایت منجر به مرگ می شود.

مانند بیماری زوال عقل که معمولاً در سنین بالا اتفاق می افتد و فرد کم کم حافظه ی خود را از دست می دهد و در یاد آوری مهمترین مسائل روزمره خود و افراد ناتوان می شود. در بیماری آتاکسی فرد دچار نا هماهنگی و بی نظمی میان حرکات عضلات بدن می شود که ناشی از آسیب بخش مخچه ای یا حسی مغز است. این بیماری بر حرکات چشم ها، تکلم، تنه و راه رفتن اثر می گذارد.

مشاوره مجیب بیماری های اختلال عصبی

درست است که بیماری پریون کشنده و در اکثر شرایط غیر قابل درمان هستند اما نمی توان اجازه داد که وجود آنها زندگی ما و عزیزانمان را به جهنم تبدیل کند. با جلسات مشاوره و روان درمانی می توان حداقل شرایط را در کنترل خود داشت و بر آنها حاکم شد و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کرد.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب هم با منظور کمک به تمام ایرانیان عزیزی در هر نقطه از کشور تاسیس شده است. شما می توانید برای بهره مندی از مشاوره های تلفنی ما از هر جایی که هستید بدون نیاز به گرفتن کد یا صفر با شماره تلفن ثابت zendeghima.ir تماس حاصل نمایید و با مشاوران ما گفتگو کنید. از آنجایی که این خدمات به صورت تلفنی می باشد هزینه های بسیار کمتری نسبت به مشاوره ی حضوری داشته و مجبور به تحمل ترافیک و مشکلات رفت و آمد نخواهید بود.  یکی دیگر از ویژگی های این مشاوره این است که شما حتی می توانید برای راحت بودن در گفتگو جنسیت مشاور خود را هم  انتخاب نمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه