اگر همسرتان روز تولد شما را فراموش کرد چگونه باید برخورد کنید؟

فراموش کردن روز تولد
   

فراموش کردن روز تولد برای بسیاری از افراد وضعیتی دشوار است چرا که مهارت های کنترل ناراحتی بعد از آن را نمی دانند. تا بحال شده که در حین عصبانیت یا غم و اندوه چیزی را گفته باشید که بعدا از گفتن آن پشیمان شوید؟ یا اینکه حس ترس از ریسک هایی که به نفع شماست جلوگیری کرده باشد؟ اگر این گونه است شما تنها نیستید، در این مقاله شما را با نحوه برخورد با همسری که روز تولد شما را فراموش کرده است آشنا می کنیم که چگونه باید خودتان را کنترل کنید و نحوه یاد گیری آن آشنا خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از خدمات سایت زندگی ما استفاده نمائید.

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

فراموش کردن روز تولد

احساسات قدرتمند هستند و خلق و خوی شما را تعریف می کنند که چگونه با افراد ارتباط برقرار می کنید، چه مقدار پولی را صرف می کنید، چگونه با چالش ها روبرو می شوید و چگونه وقت خود را صرف می کنید. کنترل احساسات به شما کمک می کند که از لحاظ ذهنی قوی تر شوید. خوشبختانه هر کسی می تواند در تنظیم احساسات خود بهتر شود. درست مانند هر مهارت دیگر، مدیریت احساسات نیاز به تمرین و تعهد دارد. به عنوان مثال چگونه زمانی که فراموش کردن روز تولد توسط همسرتان اتفاق افتاده است با او برخورد کنید.

فراموش کردن روز تولد

کنترل احساسات شخصی

شما ممکن است احساسات ناراحت کننده را تجربه کنید اما بهتر است که در میان آنها زندگی نکنید. در واقع نادیده گرفتن غم و اندوه یا تظاهر به این که درد را احساس نمی کنید این احساسات را از بین نمی برند. زخم های عاطفی ناخوشایند در طول زمان بدتر می شوند. زمانی که شما برای فراموش کردن روز تولد توسط همسرتان آنها را سرکوب کنید ممکن است به وابستگی های ناسالم دچار شوید. مهم است که احساسات خود را تأیید کنید در حالی که شناختن احساسات شما برای کنترل آنها ضروری است. به عنوان مثال اگر عصبانی هستید، می توانید خود را آرام کنید و در فرصتی مناسب راجع به این موضوع با او صحبت کنید. همچنین برای دریافت مشاوره آنلاین و تلفنی در این رابطه می توانید  از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان کشور که در سایت زندگی ما هستند به صورت تلفنی استفاده نمائید.

مدیریت احساسات شما در زمان سخت است؛ اما زمان و توجه بیشتری که برای تنظیم احساسات خود صرف می کنید، شما را از لحاظ روانی قوی تر می کند. شما اعتماد به نفس خود را در برخورد با ناراحتی به دست می آورید مانند زمانی که فراموش کردن روز تولد توسط همسرتان صورت گرفته است.

شناخت رفتار با فراموش کردن روز تولد

اگر این احساس سردی که شما اغلب با شریک زندگی خود دارید، می تواند نشانه ای از این باشد که او گروهی از افرادی است که احساسات خود را بیان نمی کنند. این تیپ اشخاص یک فرد کاملا طبیعی هستند که نمی توانند عمیق ترین احساسات خود را بیان کنند و به ندرت به مسائل مربوط به عشق علاقه نشان می دهند یا احساسات خود را با دیگران به اشتراک می گذارد. برای رفتار با همسری که فراموش کردن روز تولد از طرف او صورت گرفته است نباید او را زود قضاوت کنید، ممکن است نیاز به توجه داشته باشند اما هرگز نباید آن ها را سرزنش کنید.

چگونگی رفتار با فراموش کردن روز تولد

هرگز همسر خود را نادیده نگیرید. بر خلاف زنان، جوهر مردان چنین است که احساسات و عواطف در اولویت قرار نمی گیرند و به جای اینکه آن را بیان کنند، احساسات را از بین می برند، اما در عین حال مسائل زیادی را حل می کنند. برای چگونگی رفتار با فراموش کردن روز تولد در مورد نیازها و انتظارات همسر خود صحبت کنید. به خاطر داشته باشید که مردان به دلیل مسئولیت های خود از خستگی بسیار رنج می برند. پس بهتر است قبل از صحبت کردن با او از تلاش هایش تشکر کنید. برای آگاهی بیشتر در این زمینه و کسب مشاوره می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب در ارتباط باشید و از خدمات آن ها در روزهای تعطیل نیز بهره مند شوید.

تقویت کردن حالت فعالیت

هنگامی که شما در خلق و خوی بد هستید، احتمالا درگیر فعالیت هایی می باشید که شما را در این وضعیت ذهنی نگه داشته است. فقط تعداد کمی از رفتارهای خوشایند وجود دارد که شما ممکن است از آن لذت ببرید؛ اما اگر می خواهید احساس خوبی داشته باشید، باید اقدام مثبت کنید. مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی می تواند بهترین خدمات را در این زمینه به شما بدهد و شما را در فراموش کردن روز تولد همسرتان، زمانی که این اتفاق افتاده است یاری کند. می توانید با عذر خواهی از او و انجام چیزهایی که دوست دارد او را خوشحال کنید و در جای دیگر این کار را جبران نمائید به گونه ای که این روز را فراموش کند.

مقالات پیشنهادی مجیب

تقویت کردن خلق و خوی

در این بخش چند نمونه از تقویت کننده های خلق و خوی را به شما معرفی می کنیم:

  • صحبت کردن با یک دوست در مورد چیزهای خوشایند
  • قدم زدن
  • بستن چشمان برای چند دقیقه
  • گوش دادن به موسیقی الهام بخش
  • تمرین مهارت های مقدماتی برای کنترل هیجان

مدیریت احساسات شما در زمان سخت است؛ اما زمان و توجه بیشتری که برای تنظیم احساسات خود صرف می کنید، شما را از لحاظ روانی قوی تر می کند. شما اعتماد به نفس خود را در برخورد با ناراحتی به دست می آورید مانند زمانی که فراموش کردن روز تولد توسط همسرتان صورت گرفته است.

بررسی موقعیت برای مطرح کردن سوال

یک زمان برای صحبت کردن انتخاب کنید که هم شما و هم همسرتان در موقعیت آرام و بدون خستگی قرار دارید و دور از فرزندان هستید. از ناراحتی خود از همسر خود بپرسید. سوالات شما نباید مورد بازجویی قرار بگیرند و سپس وقت خود را برای پاسخ دادن به آنها قرار دهید و عجله نکنید که آنها را بشنوید. جهت موضوع فراموش کردن روز تولد سعی نکنید سوالات طولانی و بلند بپرسید. آقایان را فراموش نکنید، اگر آن ها با مشکلات مواجه شوند، احساسات و عواطف آنها کاهش می یابد؛ بنابراین توجه شوهر را به مشکلات زناشویی و مشکلات محیط خانواده متصل نکنید. اکثر مردان اگر مشکلی داشته باشند، تعادل روانی آن ها بهم می خورد.

فراموش کردن روز تولد

مناسب ترین رفتار با فراموش کردن روز تولد

یکی از رفتارهای مناسب با همسری که روز تولد شما را فراموش کرده است نشان دادن این است که او را درک می کنید.

به طور واضح و کامل به همسرتان بگویید که شرایط کاری و روحی او را درک می کنید.

وقتی همسر شما صحبت می کند، به او توجه کنید و سر خود را به عنوان شواهدی از کلمات او تکان دهید.

اگر دوست دارید احساسات خود را در مورد رفتارهای خاص خود بدانید، به جای انتقاد از او صحبت کنید.

مشترکین و کاربران گرامی می توانند برای دریافت مشاوره تخصصی و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه برخورد با فراموش کردن روز تولد توسط همسر با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایند و از خدمات بهترین و برترین مشاوران و روانشناسان به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل بهره مند شوند. با شماره زیر می توانید از تلفن ثابت ارتباط بگیرید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • فروغ
    4 سال پیش

    سلام! دیروز تولدم بود و یارم هیچ تبریکی به من نگفت.
    حال و روز خوشی نداشتم
    ولی اکنون با خواندن این نوشته بسیار حالم بهتر است
    از شما ممنونم