آیا روانشناسان خانواده ازدواج با همکار را توصیه می کنند؟

ازدواج با همکار
   

توصیه نمی شود با همکار خود ازدواج کنید یا ازدواج با همکار را رد کنید. در این نوع ازدواج، تمام جنبه ها باید بررسی شوند نه محدود به دانش هایی که همکار شما در محل کار به دست آورده است یا صرفا به شناختی که خودتان از همکارتان در محیط کار پیدا کرده اید اکتفا نکنید. برای درک بهتر این موضوع در ادامه با ما همراه باشید. ضمنا می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات همه روزه آن ها با بهترین مشاوران و روانشناسان بهره مند شوید.

کلمات کلیدی:(ازدواج | ازدواج با همکار|ازدواج هم شغل|معایب ازدواج با همکار)
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مزایا و معایب ازدواج با همکار

آمدن خواستگار از سوی یک همکار می تواند یک شروع خوشایند برای بسیاری باشد و برای بعضی ها نیز یک اتفاق ناراحت کننده باشد. اگر این خواستگار جدید یکی از آن افرادی است که سال ها به ویژگی های او به عنوان همسر آینده خود نگاه می کردید، شما قطعا بدون نگرانی و کنجکاوی به پیروی از او خواهید رسید، اما اگر نمی خواهید ازدواج با همکار کنید یا فکر می کنید، این همکار قدیمی شبیه مرد رویاهای شما نیست، موضوع برای شما مشکل خواهد شد و پیدا کردن راهی برای حل این مشکل در کنار حفظ موقعیت کاری دشوار خواهد بود.

ک روانشناس و مشاور خانواده، هرچند تأکید می کند که انتخاب یک همسر از همکلاسی های دانشگاه و همکاران، انتخاب خوبی است، اما معتقد است که حتی در این وضعیت ایده آل و شرایط مناسب، افراد باید با جنبه های پنهان شخصیت یکدیگر آشنا شوند و خیلی بیشتر یکدیگر را بشناسند.

ازدواج با همکار

ازدواج با همکار خوب یا بد

حال سوال این است؟ آیا ازدواج با یک همکار خوب است یا بد است؟ بسیاری از مردم ممکن است در لحظات اول شجاع باشند. دو نفر که ساعت ها در روزهای کاری یکدیگر را شناختند، درک بهتر و انتخاب بهتر خواهند داشت. اما واقعیت این است که این انتخاب ممکن است در ابتدا بسیار خوش و مثبت باشد، اما ناتوانی ما در مدیریت روابط عاطفی و عملکردمان، منجر به از دست رفتن حریم خصوصی و مرزهای شخصی خواهد شد تا خیلی سریع از این همکار بودن با شریک زندگیمان آسیب ببینیم.

نظر روانشناسان به ازدواج با همکار

یک روانشناس و مشاور خانواده، هرچند تأکید می کند که انتخاب یک همسر از همکلاسی های دانشگاه و همکاران، انتخاب خوبی است، اما معتقد است که حتی در این وضعیت ایده آل و شرایط مناسب، افراد باید با جنبه های پنهان شخصیت یکدیگر آشنا شوند و خیلی بیشتر یکدیگر را بشناسند. جهت کسب اطلاعات لازم و دریافت مشاوره تخصصی در رابطه با ازدواج با همکار می توانید در ایام تعطیل هم از خدمات مشاوران و روانشناسان سایت زندگی ما استفاده نمائید.

بررسی ازدواج با همکار

اولا می خواهیم بدانیم که آیا ازدواج شما با همکار شما خوب است یا بد است؟ توجه داشته باشید که آشنایی در محیط دانشگاه و محل کار ممکن است یکی از بهترین روش ها برای شناسایی یک شریک باشد، اما نمی توانید به عنوان یک همکار یا همکلاسی دیگر بخش های این آشنایی را نادیده بگیرد و ازدواج با همکار را بر حسب این موارد درست بدانید. آشنایی با محیط های مشابه در جامعه با خطر بالا امروزه که هیچ کس حاضر به معرفی آن به جوانان نیست، دور از خطر و احتمال آسیب نیست. از سوی دیگر، ممکن است دو طرف از طرف دوستان پیرامون یا همکاران تحت تاثیر قرار گیرند. شاید این یک اشتباه است چون تاثیرگذاری اطرافیان در این دو محیط دانشگاه و محل کار قابل تامل و بررسی است.

انتخاب مناسب

اما با تاکید بر این موضوع که انتخاب در این دو مکان، ضروری است که این افراد، مانند کسانی که می خواهند ازدواج کنند، مشاوره و تست قبل از ازدواج را برای این موضوع انجام دهند. از آنجایی که بسیاری از ما یک ماسک صورت در محل کار داریم، گاهی اوقات ما از داشتن این ماسک آگاه نیستیم و با همسرمان زندگی می کنیم و در زندگی مشترک و سبک زندگی روابطمان را تغییر می دهیم، ابعاد ناشناخته شخصیت ما در این موقعیت نمایان خواهد شد. به همین ترتیب، برای دختران و پسران که قصد ازدواج با همکلاسی های خود و یا ازدواج با همکار را دارند، بهتر است معیار اصلی را آشنایی اولیه ندانند و تحقیقات جدی تری را انجام دهند.

مشکلات پس از ازدواج

گاهی اوقات این گزینه ها درست است، اما مشکلات پس از ازدواج و حضور دو همکار در یک زندگی خانوادگی و زناشویی، مشکلات جدیدی را به همراه خواهد داشت. کجا این مشکلات بوجود می آیند و عوامل موثر بر این تنش های خانوادگی چیست؟ عدم شناخت رفتار سازمانی و ناتوانی مدیریت روابط عاطفی و اجتماعی در ازدواج با همکار یکی از جدی ترین مسائل است که به طور معمول زوجین را به دفاتر مشاوره می کشاند. موارد بسیار زیادی بوده است که زن و شوهر اختلاف و درگیری های کاری خود را به خانه نیز آورده اند و با این کار به فرزندان خود به شدت آسیب زده اند. برای دریافت اطلاعات لازم در این زمینه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب تماس حاصل نمائید و از خدمات آن ها به صورت آنلاین و تلفنی بهره مند شوید.

چگونگی مشکل ازدواج با همکار

موارد متعددی وجود دارد که آقا سرپرست و مدیر است و او با توجه به سمت خود مزایای تبعیض آمیز برای همسرش قائل می شود تا کار کمتری داشته باشد یا حداقل برای امور داخلی زیاد کار نکند. طبیعی است که این نوع مدیریت و این مشارکت ناعادلانه در نهایت منجر به اختلافات بسیاری خواهد شد و همکار زن از سوی دیگر همکاران خود مورد انتقاد قرار می دهند. یا مثلا بعد از ازدواج با همکار ، آقا که در خانه و در میان اعضای خانواده بسیار خوب است، برای این که متهم به زن ذلیلی و یا باج دادن به همسر نشود، او به همسرش در مقابل دیگران سخت می گیرد و گاه از سر ناچاری و از روی فشار کار مضاعفی را به او وارد می آورد تا از سوی افراد زیردست به باج دادن متهم نشود.

ازدواج با همکار

مقالات پیشنهادی مجیب

شایعات

در هر دو حالت، این زنان هستند که بیشترین رنج را می برند، اما نکته مهم این است که کارکنان و کارمندان بر نوع رابطه تأثیر می گذارند. به طور معمول، در سازمان ها و اداره هایی که در آن روابط کاری و روابط انسانی به یکدیگر متصل هستند، شاهد بسیاری از حرف ها پشت سر این زوجین هستیم. این گروه معمولا زیر ذره بین دیگر همکاران هستند و معمولا شایعات خوب یا بد نیز به طور معمول به آنها اشاره می شود.

کاربران و عزیزانی که می خواهد یک مشاوره تلفنی با کیفیت را تجربه نمایند می توانند از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب تماس حاصل نمایند و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان کشور بهره مند شوند حتی در ایام تعطیل نیز مشاوران این مرکز پاسخگوی شما هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ازدواج با همکار و دریافت مشاوره تخصصی نیز با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه