پول تو جیبی کودک از چه سنی مناسب است؟

Money in your babys pocket 2 پول تو جیبی کودک از چه سنی مناسب است؟
   

پول تو جیبی کودک بسته به سن و جنس متفاوت است، اما شما باید بدانید که داشتن فرزند در مدرسه و داشتن وضعیت اجتماعی کودک، نیاز به برنامه ریزی قدرتمند دارد.

پول تو جیبی کودک از چه سنی آغاز می شود؟ در هر سن چه مقدار پول لازم است و بهترین مبلغ پول توجیبی کودک در سنین مختلف چیست؟هنگامی که کودک شما رشد می کند و به مدرسه می رود، محیط آموزشی او به مرحله جدیدی وارد می شود.مرحله ای که ابعاد اجتماعی را نیز به میزان قابل توجهی پیدا می کند که نیازمند الزامات خاصی در رفتار است.یکی از چیزهایی که در این زمان ظاهر می شود مسائل مالی است.

پول، چگونگی دریافت و برنامه ریزی برای هزینه و صرفه جویی، در همان زمان به کودک آموزش داده می شود و پایه ای برای رفتارهای اقتصادی او در آینده خواهد گذاشت.بنابراین چند نکته در مورد پول تو جیبی وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پول تو جیبی کودک می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

نکاتی برای دادن پول تو جیبی کودک

پول تو جیبی کودک

​​میانه رو بودن

در رابطه با پول تو جیبی تعادل را حفظ کنید. بعضی از والدین آن را غیر منطقی می دانند که پولی برای این منظور اختصاص دهند، در حالی که اهمیت به این مسئله، شخصیت کودک را افزایش می دهد، احساس استقلال و احساس هویت در او ایجاد می کند، و از اهمیت زیادی برخوردار است. برعکس، برخی از والدین در این کار اغراق می کنند و برای این منظور پول زیادی را صرف می کنند که یک مشکل است و باعث افزایش خودخواهی و رشد بیش از حد در فرزند می شود و قدرت مدیریت مالی را به همراه نخواهد داشت.

مقدار مشخصی را تعیین کنید

برای پولی که به فرزندتان به عنوان پول تو جیبی پرداخت می کنید مقدار مشخصی را تعیین کرده و به این قوانین احترام بگذارید. این به فرزند شما می آموزد که او مجبور است حد مجاز هزینه هایش را تعیین کند. در برخی موارد، این آغاز برنامه ریزی برای آموزش کودکان است. در مورد مقدار پول مراقب باشید. ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

بسیاری از خانواده های دارای وضعیت مالی خوب انتظار دارند که فرزندان خود را به میزان فوق العاده ای پول دهند، اما شما باید بدانید پول بی دلیل سبب می شود که  او از شما قدردانی نمی کند قدر پول را نمی داند.

هزینۀ فرزندتان را برای سن و خانواده در نظر بگیرید و سعی کنید پول کافی برای او اختصاص دهید. پول کمتر از آنچه که او نیاز دارد، او را به زودی به مشکلات اقتصادی مواجه می کند، و احساس می کند که خود را ناتوان می بیند و پول بیش از نیاز کودکان معمولا آنها را به استفاده های مصنوعی سوق می دهد که برای آنها خطرناک است و بدون اندیشه پول خود را خرج می کند.

پول توجیبی را به مسئولیت فرزندتان وابسته نکنید

یکی از رفتارهای اشتباه والدین، وابستگی به پرداخت پول برای انجام وظایف کودک در خانه، مدرسه یا هر جایی است. این رفتار باعث می شود که رفتار فرزند شما مشروط باشد و همیشه انتظارات جبران خسارت برای انجام کاری که بخشی از وظایف او است، و این انتظارات آینده او را به مخاطره می اندازد. او باید یاد بگیرد که بعضی چیزها بخشی از مسئولیت هایش است. مسئولیت هایی که در صورت عدم توجه به آنها پاسخ داده خواهد شد. به طور کلی، سعی کنید هدایای نقدی را محدود کنید و هدایای کوچک مانند کتابها، لوازم التحریر یا لوازم مورد نیاز را برای احترام به فرزندتان برای انجام کارهای خود اختصاص دهید.

قناعت

زمان آموزش برای مدیریت هزینه ها برای کودکان یکسان است. به او کمک کنید تا در یک دفتر کوچک بنویسد و پولی را که او نیاز دارد تهیه و برنامه ریزی کند تا آن را پرداخت کند. اقلام خود را دسته بندی کنید و آنها را در برنامه ماهانه خود قرار دهید. هزینه های مربوطه به پرداخت ورودی شما تنظیم می شود. از تخصیص پول بیشتر به فرزند خود بدون هیچ دلیلی  اجتناب کنید.

به او آموزش دهید اگر او فورا یک هدیه برای جشن تولد یکی از دوستانش می خواهد بحث در مورد این موضوع را با اعضای خانواده ارائه دهد و این را توضیح دهد. اگر دلایل کافی دارد، به او پولی بدهید و از او بخواهید بدهی ماهانه خود را پرداخت کند. شما هر دو از او حمایت می کنید و شما برنامه ریزی و حسابدهی را به او آموخته اید (به این ترتیب، شما به او پولی می دهید و در ماه های بعد، برخی از پول را از او می گیرید)، بنابراین او از دوران کودکی قناعت را یاد می گیرد. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه پول تو جیبی کودک با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

مقالات پیشنهادی مجیب

تشویق کودک برای پس انداز

سعی کنید فرزندتان را تشویق کنید تا برخی از پول تو جیبی خود را کنار بگذارد تا بتواند پول خود را حفظ کند و این مبلغ را در برنامه های خود ایجاد کند. در مشورت با شما،برای او یک حساب بانکی باز کنید و او را تشویق کنید که مبلغ خود را افزایش دهد.

اگر فرزند شما در سن مناسب باشد، پول توجیبی خود را به حساب بانکی خود منتقل می کند تا پول خود را از حساب بانکی خود برداشت کنید و بقیه را صرفه جویی کند. علاوه بر آماده شدن او برای زندگی اجتماعی ، همچنین به ایجاد احساس اعتماد به نفس در زندگی کمک خواهد کرد.

مشاوره مجیب برای پول تو جیبی کودک

پول تو جیبی کودک

این استراتژی ها به لحاظ روانشناختی در ذهن فرزندان می رود که بی دلیل و جهت خرج نخواهند کرد و پرداختی نخواهند داشت، از کودکی (مدرسه ابتدایی) کودک یاد می گیرد که پول از طریق والدین بدون هیچ گونه تلاشی به دست نمی اید … پس او قدر پول را بهتر می داند و از روی برنامه صرف خواهد شد … بسیاری از خانواده های دارای وضعیت مالی خوب انتظار دارند که فرزندان خود را به میزان فوق العاده ای پول دهند، اما شما باید بدانید پول بی دلیل سبب می شود که  او از شما قدردانی نمی کند قدر پول را نمی داند.

با این کلمات به کودک خود اطمینان بدهید تا اعتماد به نفس بگیرد، به او بگویید: هنگامی که خدا تو را به  ما داد، او می دانست که آنچه در زندگی ما لازم است چیست، یا امشب غذایی را که دوست داری می پزم- من به شما افتخار می کنم – من باورت دارم – شما واقعا یک “مرد یا خانم” برای خودت هستی – من بسیار خوشحالم که شما در حال حاضر در خانه ای و غذای مورد علاقه تو را درست کردم.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای پول تو جیبی کودک از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه