نقش پدر و مادر ها در ناکامی فرزندان چیست؟

New Project 2019 09 02T233247.361 نقش پدر و مادر ها در ناکامی فرزندان چیست؟
   

نقش پدر و مادر ها در ناکامی فرزندان چیست ؟ خصوصیات مشترک والدین خوب چیست؟ آیا چیزهای خاصی وجود دارد که آنها را والدین خوب یا بد بدانند؟ به طور مشابه، تعریف والدین خوب مطلق نیست. آنچه ممکن است به نظر می رسد برای ویژگی های والدین خوب باشد ممکن است در تعریف شخص دیگری نباشد، اما به طور کلی این ویژگی ها و عادت ها برای والدینی که مهارت های والدین مناسب را در اختیار دارند، قابل مشاهده است.

معمولا هنگامی که ما در مورد آموزش صحبت می کنیم، اولین چیزی که به ذهن می آید این است که کودکان باید چه کار کنند و چگونه رفتار کنند؛ اما آنچه که هنوز نادیده گرفته می شود این است که رفتار والدین چگونه باشد. در ادامه با نقش پدر و مادر ها در ناکامی فرزندان آشنا خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نقش پدر و مادر ها در ناکامی فرزندان می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

نقش پدر و مادر ها در ناکامی فرزندان

نقش پدر و مادر ها در ناکامی فرزندان

فرزندان ما همان چیزی هستند که ما هستیم، نه آنچه ما می خواهیم. “این بیانیه نشان می دهد که کودکان، به ویژه در سنین پایین، که ذهنیت تحلیل گر ندارند، بر مبنای دیدگاه های خود و میزان ثبت و ضبط آنچه که مشاهده می کنند عمل می کنند.

در حال حاضر، در جامعه کنونی و با ظهور سطح آگاهی و روانشناسی جامعه، والدین اغلب می دانند که امنیت احساسی و عاطفی یک کودک نقش مهمی در شخصیت و توسعه او ایفا می کند.  ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

رابطه والدین با یکدیگر

 رابطه والدین با یکدیگر، گرما و احترام و عشق که این روابط را اداره می کند، تمرکز اصلی ارائه دهنده سلامت روان کودک است. ما می دانیم که اختلافات و جنگ های روزانه، تعداد کودکان ناراحت، افسرده، تهاجمی و بدون اعتماد به نفس را افزایش می دهد و تاثیر این روابط تشنجی گاهی اوقات بیشتر از طلاق است و میزان عشق و احترام بین والدین می تواند به نوبه خود کودک را به نوعی سپاسگزار و بخشنده کند.

یکی از عواملی که سلامت خانواده ها را تهدید می کند و برقراری روابط سالم و سازنده برای اعضای خانواده، را تهدید می کند، عدم درک و اختلاف دائمی و درگیری های مداوم بین شوهر و زن است.

ناسازگاری و اختلاف نظر

ناسازگاری و اختلاف نظر میان زن و شوهر که منجر به از بین رفتن آرامش و صمیمیت در خانواده و ایجاد خشونت، بدرفتاری و غفلت از کودکان می شود، می تواند تاثیرات ناسالم در ابعاد مختلف رشد و توسعه کودک و به ویژه توسعه ی شخصیت وی داشته باشد. از آنجا که هدف ازدواج، شکل گیری خانواده و هدف ایجاد یک خانواده جدید، دستیابی به صلح است، مرکز خانواده باید پر از محبت و روابط بین اعضای خانواده در یک محور باشد. بنابراین هر فاکتور که این هدف را به خطر می اندازد به عنوان یک آسیب خانواده شناخته می شود. با توجه به آیات قرآنی و روایات امامان (ع)، نقش خانواده در توسعه و آموزش کودکان و مسئولیت آنها در برابر فرزندان قابل درک است.

نقش ارثی و زیست محیطی

با توجه به نقش ارثی و زیست محیطی، خانواده تأثیر زیادی بر آموزش کودکان و ایجاد شخصیت آنها دارد. مهمترین دوره های رشد پس از تولد، دوران کودکی، نوجوانی و جوانی، معرفی شده است، اما دوران کودکی بهترین و مناسب ترین زمان برای ایجاد آموزش مناسب شخصیت است. ناسازگاری بین شوهر و زن می تواند دلایل زیادی داشته باشد، مهمترین آن عدم اجرای وظایف و مسئولیت های هر زوج است.

در میان اثرات و پیامدهای اختلاف های والدین در کودکان، اثرات جسمی، روحی و احساسی به آینده و اختلالات شخصیت کودک آسیب می رساند که تاثیر منفی ناسازگاری والدین در کودکان و فرزندان خانواده های دختر بسیار بالاتر است. اگر این تفاوت ها در خانواده وجود داشته باشد، می توان نتیجه گرفت که انتظار می رود طلاق و جدایی بر سایر اعضای خانواده، به خصوص کودکان، تأثیرات سنگین تر داشته باشد.

هنگامی که یک زن و همسر دارای استراتژی هایی برای جلوگیری از اختلاف نظر مانند انطباق، تحمل، وجدان، مکالمه سالم … باشند، طلاق هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

ناسازگاری، اختلاف نظرها و سوء تفاهم میان زن و شوهران که منجر به کاهش عشق، آرامش و صمیمیت و خشونت، درگیری و عدم توجه به کودکان می شود، می تواند بر رشد شخصیت آنها تأثیر بگذارد. از آنجا که خانواده اولین جایی است که نوزاد متولد می شود و اولین مدرسه، خانه آن است و شادی او مربوط به خانواده است، نقش والدین در تربیت و تعلیم فرزندان بخش مهمی از پیاده سازی این نقش مهم، درک والدین و اجماع است.

مقالات پیشنهادی مجیب

عوامل عدم سلامت خانواده

می توان گفت که یکی از عواملی که سلامت خانواده ها را تهدید می کند و برقراری روابط سالم و سازنده برای اعضای خانواده، را تهدید می کند، عدم درک و اختلاف دائمی و درگیری های مداوم بین شوهر و زن است.

از آنجا که خانواده مرکز خیریه و رحمت و آرامش است، و همه اعضای خانواده میتوانند با توجه به عشق و محبت، زندگی و آشتی  عمل کنند. در مقایسه با هدف ازدواج و تشکیل خانواده و توسعه فرزندان بدون این موضوع خوشبخت نخواهند شد. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه نقش پدر و مادر ها در ناکامی فرزندان با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

افرادی که به طور شخصی در جامعه مضطرب شده و دائما ناراحت، نگران و مضطرب می شوند، به طوری که این اختلال بر زندگی آینده آنها تأثیر می گذارد و در زندگی زناشویی موفق نیستند، عوامل اصلی باید در خانواده آنها مورد بررسی قرار گیرد. به دلیل نقش ارثی و زیست محیطی، خانواده می تواند اثرات سالم و مخرب بر رشد و توسعه کودکان، از جمله توسعه شخصیت آنها داشته باشد.

مشاوره مجیب برای نقش پدر و مادر ها در ناکامی فرزندان

نقش پدر و مادر ها در ناکامی فرزندان

امروزه یکی از نگرانی های اصلی هر والدین این است که چگونه والدین خوبی برای فرزندشان باشند. مجلات، سایت ها و مقالات مختلف این مسئله را مورد توجه قرار داده اند. والد خوب بودن؛ به ندرت ذاتی می باشد و اغلب سالها طول می کشد تا والدین را “خوب” بدانند. حتی با سالها تلاش زیاد، همه ما اشتباهاتی می کنیم. پدر و مادر بودن شما را در چالش های مختلف احساسی، فیزیکی، اقتصادی و حتی معنوی به چالش می کشد؛ و این شاید یکی از دلایلی است که چرا این همه مورد توجه قرار گرفته است.

دلیل دیگر این است که تعلیم و تربیت کودکان بسیار حساس است، زیرا نه تنها زندگی آنها تغییر می کند، بلکه بر زندگی دیگران هم تاثیر می گذارد. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای نقش پدر و مادر ها در ناکامی فرزندان از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه