هرگز کودکانتان را مجبور نکنید کسی را ببوسند

مجبور نکردن کودکان به بوسیدن
   

مجبور نکردن کودکان به بوسیدن دیگران، لازم است بدانید که گاهی اوقات بزرگسالان این غریزه و احساسات را در کودکان نادیده می گیرند و آنها را مجبور می کنند پدربزرگ و مادربزرگشان را ببوسند. گاهی اوقات بچه ها دوست ندارند با یک عضو خانواده یا دوست خانوادگی ارتباط برقرار کنند و در مورد آن احساس خوبی ندارند. گاهی اوقات کودکان به بوسیدن و یا بوسیدن توسط دوستان و یا بستگان امتناع می کنند، اما پدر و مادر کودک او را مجبور به انجام این کار با نادیده گرفتن حس کودک می کنند و دلیلی که برای این کار دارند این است که جلوگیری کنند از ناراحت شدن و برخورد بد کودکشان با اقوام و آشنایان، جهت کسب آگاهی بیشتر و دریافت مشاوره تلفنی با سایت زندگی ما تماس بگیرید.

کلمات کلیدی:(مجبور نکردن کودکان به بوسیدن|درک احساسات کودکان)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مجبور نکردن کودکان به بوسیدن

مجبور نکردن کودکان به بوسیدن

برای چنین پدر و مادرانی که در قسمت فوق به آن اشاره شد، تنها چیزی که مهم است این است که یک کودک با احساس و خوش برخورد داشته باشد که دیگران را ناراحت نکند. گاهی اوقات اگر به آن کودک اجازه ندهید به بیان احساسات خودش، اگر احساس کند حقی نسبت به بدن خودش ندارد، حتی اگر این بوسیدن از پدربزرگ و مادربزرگ باشد، فرزند طوری رشد خواهد کرد تا به طوری که او احساس می کند وجود ندارد و هیچ جسمی برای او وجود ندارد و او در آینده قدرت نه گفتن ندارد.

به عنوان یک والدین، هرگز نباید اجازه دهید فرزند شما در موقعیت ناخوشایند باشد، حتی اگر او پدربزرگ و مادربزرگ است. فرزند شما مانند یک فرد با احساسات و غرایز است که باید به آن احترام گذاشته شود.

  • بررسی احساسات و حق کودکان

بزرگ شدن کودک با چنین خلق و خویی باعث می‌شود که هر کسی در حوادث ناگوار مانند: تجاوز یا لمس بد از سمت دیگران صحبت نکند و به دیگران اجازه دهد که به بدنش دست بزنند. راه های زیادی برای درک بهتر احساسات کودکان و مجبور نکردن کودکان به بوسیدن وجود دارد که به شما آموزش می دهیم که چگونه فرزندتان را آموزش دهید، احساسات بد و منفی خود را ابراز کند و قدرت نه گفتن داشته باشد.

آموزش مجبور نکردن کودکان به بوسیدن

درک احساسات کودکان، برای درک بهتر احساسات فرزندتان گاهی اوقات خود را در موقعیت او قرار دهید که مثلا نمی خواهید کسی را ببوسید و یا شما را ببوسند و اگر کسی شما را مجبور به انجام این کار و انجام آن در برابر خواست شما کند چه احساسی دارید؟ درست است که به عنوان یک بزرگسال، روش تجزیه و تحلیل وضعیت با فرزندان متفاوت است، اما مجبور نکردن کودکان به بوسیدن و احساس بدی در همه ما یکسان است.

  • نبوسیدن دلیل بر بی احترامی نیست

گاهی اوقات ما نیز دوست نداریم که با کسی که حتی نزدیک ترین فرد به ما باشد او را در آغوش بگیریم یا ببوسیم. بنابراین اگر فرزند شما دوست ندارد پدربزرگ و مادربزرگ خود را ببوسد او را مجبور به انجام کاری نکنید و کارش را بنا به بی احترامی قرار ندهید. جهت دریافت مشاوره تلفنی با کیفیت از برترین روانشناسان کشور با سایت زندگی ما تماس بگیرید، همچنین می توانید از سراسر ایران بدون گرفتن کد اقدام به دریافت مشاوره نمائید.

مقالات پیشنهادی مجیب

نکات مهم برای والدین

با توجه به مسائلی که در جامعه فراگیرتر می شوند، می توانیم فرزندان خود را به درستی آموزش دهیم.

برای آموزش و بالا رفتن آگاهی فرزندان خودمان به فرزندان خود آموزش دهیم.

  • بهترین زمان برای شروع آموزش به کودکان زمانی است که شما بچه ها را از پوشک می گیرید.
  • هرگز شلوار او را جلو دیگران پایین نکشید.
  • به آن ها آموزش دهید که زیر پوشک حریم خصوصی است.
  • مجبور نکردن کودکان به بوسیدن هرگز بچه ها را مجبور نکنید کسی را ببوسند.
  • مادر برو یه بوس به عمو بده
  • برو بغل دایی
  • بیایید یاد بگیریم که بوسیدن و آغوش فرزند اجازه می خواهد که اجازه کودک شرط اصلی است.
  • هرگز بچه ها را در عصر امروز با هیچ مردی حتی محارم تنها نگذارید.
  • فکر نکنید که پسران در معرض خطر نیستند. در ضمن، آمار تجاوز جنسی و آزار جنسی پسران رو به افزایش است.
  • یاد بدهید چگونه بچه ها بگویند (نه)
  • سعی کنید راننده سرویس کودک شما مرد نباشد.
  • نام صحیح اعضای تناسلی را به فرزندان صحیح آموزش بدهید.
  • استفاده از اسامی متفرقه را ترک کنید.

مجبور نکردن کودکان به بوسیدن را نیز جز این شرایط و توصیه ها در نظر بگیرید. به فرزندان خود آموزش دهید صحبت در این موارد خارج از عرف است و هرفردی خواست در این رابطه با آنها صحبت کند بلافاصله شما را درجریان بگذارند.

نتیجه گیری مجبور نکردن کودکان به بوسیدن

به عنوان یک والدین، هرگز نباید اجازه دهید فرزند شما در موقعیت ناخوشایند باشد، حتی اگر او پدربزرگ و مادربزرگ است. فرزند شما مانند یک فرد با احساسات و غرایز است که باید به آن احترام گذاشته شود. به عنوان پدر و مادر همدرد و حمایت کننده باشید، شما باید به فرزند خود آموزش های لازم جنسی بدهید و به او بگویید که اگر او از احساسات بد خودش صحبت کند اشکالی ندارد.

  • ترس از صحبت کردن

مجبور نکردن کودکان به بوسیدن مفید است چرا که در بسیاری از موارد، بچه ها به خاطر خویشاوندان صمیمی یا دوستانشان به طور ناخوشایند و نامناسب لمس می شوند و قربانی می شوند که نمی توانند از ترس اینکه مجازات شوند و طرد شوند در مورد آزار و اذیت قرار می گیرند راجع به آن صحبت نمی کنند.  هنگامی که آنها جرأت سخن گفتن داشتند، از طرف دیگران متهم به دروغگویی و اتهام به آن شخص می‌شوند. والدین می توانند جهت آگاهی بیشتر در این زمینه با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب ارتباط برقرار نمایند حتی در ایام تعطیل.

مجبور نکردن کودکان به بوسیدن

مهم بودن تربیت جنسی کودکان

کودکان دارای تفکر بسیار حساس هستند و آموزش جنسی آنها بسیار مهم است.

شما باید به فرزندان خود مناطق ممنوعه را آموزش دهید.

به او بگوئید که هرگز حتی خویشاوندان نزدیک او حق دیدن آن مناطق را نخواهند داشت.

در غیر اینصورت اگر چنین اتفاقی افتاد حتما مادر یا پدر خود را مطلع سازد.

با مجبور نکردن کودکان به بوسیدن شروع کنید و کودک خود را شجاع تربیت کنید و به او قدرت نه گفتن را حتما آموزش دهید.

احترام به احساسات فرزندتان در مورد نظر هایش او را یک شخص ارزشمند با روحیه قوی می سازد.

والدین گرامی که می خواهند مشاوره تلفنی دریافت نمایند می توانند با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایند و از خدمات مشاوران و روانشناسان برتر کشور بهره مند شوند. لازم به ذکر است که برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مجبور نکردن کودکان به بوسیدن می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با این مرکز با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه