ویژگی های مهد کودک خوب و استاندارد برای کودکان

ویژگی ها و استانداردهای مهد کودک خوب
   

مهد کودک خوب برای کودک شما فرصتی برای یادگیری و تمرین مهارت های اجتماعی، عاطفی، حل مسئله و تحصیلی می باشد که او در طول دوران تحصیل خود می تواند از تمام این آموزه ها استفاده کند. توسعه عزت نفس یکی از اهداف مهم مهد کودک خوب است.

کلمات کلیدی:(ویژگی های مهد کودک خوب|مهد کودک خوب و استاندارد|انتخاب مهد کودک)

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

برنامه مهد کودک خوب نقش مهمی را برای کودکان ایفا می کند، زیرا به آنها کمک می کند تا به شیوه ای توصیه شده از نظر احساسی، جسمی و ذهنی رشد کنند. از این رو به شدت توصیه می شود خانواده ها برنامه های مهد کودک را به عنوان اولین مدرسه رسمی اهمیت دهند کنند، زیرا این امر به کودکان کمک می کند تا به طور کلی رشد خوبی داشته باشند.

مرکز مشاور مجیب در حوزه روانشناسی کودکان سالیان بسیاری به خانواده ها کمک کرده است تا به اهمیت حقیقی انتخاب مهد کودک خوب و تاثیر آن بر زندگی فرزندشان پی ببرند. این مرکز ویژگی های مهد کودک خوب و استاندارد را به طور تخصصی بررسی می کند و اطلاعات مفیدی را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهد. از این رو هنگامی که خانواده ها به محیط مهد کودک وارد می شوند ویژگی ها و استانداردهای لازم را در ذهن خود به یاد دارند و می دانند که از یک مهد کودک خوب باید چه انتظاراتی داشته باشند.

ویژگی ها و استانداردهای مهد کودک خوب

ویژگی های برنامه های یک مهد کودک خوب چیست؟

  1. نسبت کوچک فرزندان و معلم ها
  2. گروه های کوچک
  3. کارکنان دارای مهارت بالای آموزشی
  4. تجربه قبلی و آموزشی کارکنان
  5. میزان گردش پایین جایگزینی معلم ها
  6. تعامل مثبت معلم ها و کودکان
  7. استانداردهای حداقلی، مجوز و پروانه های اعتبار بخشی
  8. میزان سن فعالیت مناسب مهد کودک

نسبت های پایین معلمان و پرستارها آها را قادر می سازد تا به نیازهای فردی کودکان به بهترین نحو پاسخ دهند.

یک مهد کودک خوب به هر کودک توجه کافی را اعمال می کند و علاوه بر آن محیطی با امنیت بالا ایجاد می کند.

آموزش عالی کمک می کند تا کارکنان نیازها و استعدادهای کودکان را درک کنند، که به معلم ها کمک می کند تا فعالیت های کودکان را برنامه ریزی کرده و با بهترین راه حل ها آنها را توسعه دهند.


مقاله اهمیت جسمانی بازی کودکان را هم بخوانید.

درباره مقاله کنترل خشم کودکان پیش فعال بیشتر بخوانید.

مهد کودک خوب و معلمین مجرب

معلمان با داشتن انگیزه کافی در محیط مهد کودک و میزان گردش کاری پایین، تمرکز بهتری برای ایجاد روابط بسیار صمیمی تر با کودکان را دارند. در نهایت، برنامه های مراقبت از کودکان با مجوز های لازم یا مجوزهایی در حد بالاتر، نشان دهنده ارائه مراقبت هایی با کیفیت بالا است و استانداردهای بالاتر نشان دهنده میزان اعتبار مهد کودک خوب می باشد.

هنگامی که شما از برنامه های یک مهد کودک آگاه می شوید می توانید اطلاعات فوق را به صورت یک چک لیست در ذهن یا دست خود به همراه داشته باشید و تعیین کنید که کدام یک از شاخص های لازم را دارا می باشد. اگر شما می توانید به اکثر یا تمام سوالات در لیست چک پاسخ دهید، فرزند شما فرصتی بیشتر برای داشتن یک تجربه مراقبتی بسیار خاص نسبت به سایر کودکان خواهد داشت.

استانداردهای مهد کودک خوب

برای کمک به شناسایی ویژگی های مهد کودک خوب نیاز است آن مهد کودک استانداردهای لازم برای برنامه های با کیفیت بالا را برآورده کند. در این قسمت مشهورترین استاندرادهای لازم یک مهد کودک خوب را بیان می کنیم:

استاندارد ۱: روابط
استاندارد ۲: برنامه درسی
استاندارد ۳: آموزش
استاندارد ۴: ارزیابی پیشرفت کودک
استاندارد ۵: بهداشت
استاندارد ۶: شایستگی های کارکنان، تهیه و پشتیبانی
استاندارد ۷: خانواده
استاندارد ۸: روابط اجتماعی
استاندارد ۹: محیط فیزیکی
استاندارد ۱۰: رهبری و مدیریت

یکی از رکن های مهم هر مهد کودک خوب داشتن معلم ها و پرستارهای با تجربه و دلسوز می باشد، یک مهد کودک خوب بر انتخاب کارکنان خود اهمیت می دهد و آنها را از میان افرادی صبور، خلاق، انعطاف پذیر، مسئولیت پذیر و … انتخاب می کند.

معلمان مجرب به دقت همه فرزندان را کنترل می کنند. آنها هر روز برای فعالیت های داخل و خارج از منزل ( آب و هوا) برنامه ریزی می کنند و آنها را به خوبی سازماندهی می کنند تا کودکان فرصت کار و یا بازی را به صورت جداگانه و در گروه ها داشته باشند. کارهای اخیر کودکان (به عنوان مثال، هنر و ورزش و …) در کلاس درس نمایش داده می شود تا کودکان در مورد آنها تجدید نظر کنند و به فعالیت خاص در این حوزه در بزرگسالی بپردازند.

ویژگی های مهد کودک خوب

نتیجه گیری

سایت زندگی ما با سال ها تجربه مهد کودک را به عنوان دنیای مدرسه ابتدایی معرفی می کند و آغاز یک مسیر علمی طولانی را با توجه به آن نشان می دهد. سایت زندگی ما برا ان باور است که محیط کلاس درس بر یادگیری هایی که در طول این سالهای اول کودک رخ می دهد تأثیر می گذارد.

سایت زندگی ما بهترین مرکز مشاوره تخصصی روانشناسی کودکان در تهران است. این مرکز به شما کمک می کند تا با توجه به توانایی ها و استعداد های فرزند خود ویژگی ها و استانداردهای یک مهد کودک خوب را برای فرزندتان انتخاب کنید. از این رو ما به شما مرکز مشاوره مجب را معرفی می کنیم شما می توانید در تمامی روزهای هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب از طریق شماره تماس zendeghima.ir با مشاورین متخصص این مرکز در ارتباط باشید.

سایت زندگی ما بر این باور است که در یک مهد کودک خوب کیفیت بالا بسیار مهم است زیرا اجازه می دهد کودکان از طریق فعالیت های هدفمند در طول سال های مهم اولیه زندگی، خود را برای سالیان بزرگسالی آماده کنند. کودکان بعد از این دوره حساس یادگیری، بعدها قادر به دستیابی به شاخص ترین توانایی های خود به طور کامل و اثر بخش نخواهند بود. از این رو این مرکز بر تشخیص صحیح و مناسب مهد کودک خوب تاکید دارد.

سایت زندگی ما با کادری متخصص این امکان را برای خانواده های محترم ایجاد نموده است تا در تمامی روز های هفته از ساعت ۸  صبح الی ۱۲ شب از طریق شماره تماس zendeghima.ir با آنها در تماس باشند.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه