درمان ترس کودکان از راه رفتن و نحوه برخورد با آن

درمان ترس کودکان از راه رفتن
   

درمان ترس کودکان از راه رفتن چگونه ممکن است؟برای از بین بردن ترس از راه رفتن در کودک شما ابتدا باید علت آن را بپرسید. اگر هیچ مشکل فیزیکی وجود نداشته باشد، شما باید روان کودک را ارزیابی کنید.

کلمات کلیدی:(درمان ترس کودکان| ترس کودکان |ترس کودکان از راه رفتن |مشاوره کودک )

مدت زمان مطالعه:۵ دقیقه

اما چگونه یک کودک که قادر به درک این مشکل نیست، بیماری روانی را در همان سن پیدا می کند؟ شاید آنها توانایی درک مسائل مانند بزرگسالان را نداشته باشند، اما آنها همچنین دارای ابعاد روحی و استرس هستند و محیط می تواند بر آنها تأثیر بگذارد. نگرانی های بیش از حد و یا، برعکس، نادیده گرفتن والدین از سلامت فرزندانشان بر رشد آنها اثر می گذارد. در زیر، ما بیشتر درباره درمان ترس کودکان از راه رفتن توضیح خواهیم داد.

بزرگترین ترس از راه رفتن چیست؟

درمان ترس کودکان از راه رفتن

کودک در طی مراحل مختلف راه میرود. راه رفتن کودک در دو جنبه مهم است:

  • یک: با راه رفتن، کودک می تواند با تسلط، سرعت بخشیدن و کنترل، محیط را بررسی کند. بنابراین، استقلال کودک برای کشف محیطی که برای رشد او ضروری است، مربوط به مهارت های راه رفتن کودک است.
  • دوم: راه رفتن اولین گام در جداسازی والدین و کاهش نیاز به والدین است. این مسئله باعث ایجاد اضطراب برای کودک می شود، که ما همچنان به آن خواهیم پرداخت.

 

علل ترس کودکان از راه رفتن

راه رفتن، مثل هر مهارت دیگر در یک کودک، نیاز به آمادگی در هر دو جنبه ذهنی و فیزیکی دارد. مشکل با هر یک از این ابعاد می تواند کودک را از راه رفتن نگران کند. قبل از هر اقدام، اگر راه رفتن کودک به تأخیر افتاده و اجتناب شود، از لحاظ جسمی و روحی، شرایط عضلانی و مفصل نقص کودک باید بررسی شود. بیشتر ترس های کودک طبیعی هستند، اما اگر باعث ناراحتی فرزند شود، باید به عنوان یک اختلال در نظر گرفته شود. در اینجا برخی از دلایل روانشناختی اصلی برای ترس از راه رفتن کودک است:

اظطراب جدایی:

همانطور که در بالا ذکر شد، کودکان از راه رفتن و تنها ماندن به طور دائم به دلیل ترس از فرار از والدین، از دست رفتن و تجربیات استقلال ترسناک امتناع می ورزند. اضطراب جدایی یک مشکل طبیعی است، اما اگر سبب نقص کودک شود، ممکن است غیرطبیعی باشد.

دلبستگی ناامن:

بچه هایی که با دلبستگی آشنا هستند ممکن است قادر به جدا شدن از مادر یا مراقب خود نباشند. چگونگی شکل گیری وابستگی کودکان زیر دو سال به تمایل برای راه رفتن، تأثیر زیادی دارد.

تجارب منفی:

کودک ممکن است یک بار در یک راه رفتن به طور جدی وحشت زده یا مجروح شده باشد. پس از آن، کودک سرکوب شده و راه رفتن را به عقب رانده و این ترس به گونه ای است که، انگار او هرگز قادر به راه رفتن نیست.

عدم حمایت والدین:

کودک برای راه رفتن به والدین احتیاج دارد. در طی مهارتهای راه رفتن، والدین باید به او کمک کنند تا همراه فرزندش راه بروند و اگر در این مورد سهل انگاری شده است، ترس از راه رفتن برای نوزاد وجود دارد.

ترس والدین:

گاهی اوقات والدین، با مراقبت و حساسیت بیش از حد، باعث ترس از  راه رفتن در حضور فرزند می شوند. این نوع از والدین ترسو به کودک فشار می آورند. کودک باید تجربه کند، زمین  بخورد و حمایت روانشناختی والدین در این زمینه بسیار دشوار است.

ترس از  بغلی شدن:

والدین گاهی اوقات از ترس تبدیل شدن به یک کودک بغلی او را ترک می کنند. این همان چیزی است که کودک را از راه رفتن زده می کند. یک کودک، در سن ۱ سالگی و در سنین دیگر، نیاز به عشق و محبت والدین زیادی دارد. بنابراین، هنگامی که کودک درخواست کرد او را ببوسید، در آغوش گرفته و محبت کنید. این باعث می شود که کودک احساس حضور شما را داشته باشد و راه رفتن را به عنوان نشانه ای از دور شدن از شما در نظر نمی گیرد.

ذوق زدگی بیش از حد:

گاهی اوقات والدین، با اصرار بیش از حد، باعث خستگی و نفرت کودک می شوند. او باید از روند رشد استاندارد عبور کند. یک یا دو ماه اختلاف جای نگرانی نیست و شما برای اثبات اینکه فرزندتان هوشمند و بهترین است، او را از بین خواهد برد.

چگونه آمادگی ذهنی برای درمان ترس کودکان از راه رفتن داشته باشیم؟

درمان ترس کودکان از راه رفتن

تمام مسائل مربوط به آمادگی ذهنی کودک برای راه رفتن است. پایدار و بی تفاوت، هر دو بی فایده است. وقتی کودک خودش آمادگی و صلح راه رفتن دارد، مستقل شدن و ورود به دنیای جدید را پیدا می کند، او این کار را می کند.

البته، مشکلات روانشناختی که می تواند راه رفتن کودک را تسکین دهد، پیچیده تر می شود. در این زمان، علاوه بر پزشک متخصص اطفال، شما نیاز به مشاوره کودک برای پیدا کردن دلیل تاخیر و پیدا کردن یک راه حل با تجزیه و تحلیل خانواده و حتی ساختار ژنتیکی والدین دارید.


 همچنین ببینید:

علت های ترس راه رفتن در کودکان

مشاوره کودک

رابطه تنش های خانوادگی و ترس کودکان از تاریکی چیست؟


 

مشاوره مجیب برای درمان ترس کودکان از راه رفتن

اگر علل فوق را در کودک خود احساس کنید و با تغییر رفتار خود، فرزندتان را در راه رفتن مستقل کمک نکنید، مطمئن باشید با روانشناس متخصص صحبت کنید و تمام شرایطی را که ممکن است در این ترس دخیل باشد توضیح دهید. از آنجا که هر کودک می تواند مسائل منحصر به فرد داشته باشد، ارائه راه حل می تواند برای هر کودک و هر خانواده متفاوت باشد.

ترس یک پاسخ احساسی، عاطفی و فیزیکی است که هر فرد هنگامی که با خطر واقعی مواجه می شود، احساس امنیت می کند. این واکنش را می توان از هنگام تولد مشاهده کرد و برای جلوگیری از خطر ابتلا به نوزاد بسیار مفید است.

کودکان زمانی که با ترس مواجه می شوند، مضطرب می شوند، بنابراین بهتر است به آنها آموزش دهید که چگونه با این احساسات کنار بیایید تا بتوانید با چنین احساساتی در آینده رفتار کنید. در این بخش از مشاوره مجیب، ما اطلاعات مهمی را در مورد ترس کودکان به شما ارائه داده ایم. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای درمان ترس کودکان از راه رفتن طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه