تا کنون چیزی در مورد بازتاب گام برداری نوزاد شنیده اید؟

بازتاب گام برداری نوزاد
   

بازتاب گام برداری نوزاد ، یکی از مواردی است که باید به آن توجه ترین ویژه ای نمود. از زمانی که نوزاد به دنیا می آید پدر و مادر از انجام هر حرکت کوچک و بزرگ او احساس شادی و شعف می کند. پدر مادرها نوزاد خود را تشویق به انجام بعضی کارها یا گفتن بعضی کلمات می نمایند که در هر مورد که موفق شود آنها احساس می کنند یکی از مهمترین کارهای زندگی را انجام داده اند و این باعث غرور آنها می شود، باید هم همینطور باشد.

والدین در برابر فرزندانی که به دنیا می آورند در تمام ابعاد مسئول هستند. وظیفه ی پدر و مادر این است که نوزاد را از همان روزهای اول دقیق زیر نظر گرفته و حرکات و واکنش های او را بررسی کنند. نوزاد در ماه های مختلف واکنش ها و حرکات جدیدی را از خود بروز می دهد که به آنها بازتاب های نوزاد می گویند.

یکی از مورد توجه ترین آنها بازتاب گام برداری نوزاد است که بسیار هم حائز اهمیت می باشد. شما می توانید استفاده از خدمات مرکز مشاوره تلفنی مجیب را به آنها پیشنهاد دهید. شماره تلفن ثابت zendeghima.ir از هر نقطه ای از ایران بدون گرفتن کد یا صفر در دسترس شما خواهد بود.

ما در این مقاله با شما والدین عزیز از بازتاب های رشد و نمو نوزاد دلبندتان و شیرینی و لذت تماشای آنها خواهیم گفت و یکی از مهمترین آنها یعنی بازتاب گام برداری نوزاد را بررسی می نماییم که نقش مهمی در حرکت و راه رفتن نوزاد در دوران کودکی و بزرگسالی دارد.

بازتاب های  نوزاد چیست؟

بازتاب گام برداری نوزاد

بازتاب پاسخ ذاتی و خودکار نوزاد به انواع خاصی از تحریک است و به نوعی واضح تری شکل  رفتاری نوزاد محسوب می شود. بعصی از بازتاب های نوزاد برای بقای او اهمیت دارند مثل باز تاب گونه ها برای مکیدن سینه ی مادر و خوردن شیر. برخی دیگر از بازتاب های نوزاد برای برقراری ارتباط با اطرافیان است مثل چنگ زدن یا گرفتن دست والدین به هنگام نوازش او. در این میان بازتاب گام برداری نوزاد اهمیت فراوانی دارد چرا که سرآغاز انجام مهارت های پیچیده ی او در آینده است. تمامی بازتاب های نوزاد از بدو تولد همراه او بوده و تا یکسالگی از بین می روند.

آزمون های بسیاری برای ارزیابی بازتاب های نوزاد وجود دارد از آزمون بازتاب مورو گرفته تا آزمون های گراهام- روزنبلیت که همگی به آگاهی و اطمینان از سلامت نوزاد شما کمک می کند. همچنین شما میتوانید برای شناخت بهتر این بازتاب ها یا وجود هر گونه مشکل در بازتاب های نوزاد خود از مشاورین و روانشناسان متخصص کودک کمک بگیرید.

بازتاب گام برداری نوزاد بسیار مهم می باشد و پایه و اساس حرکات مهم او در کودکی مانند راه رفتن و دویدن خواهد بود.

ما در مرکز مشاوره تلفنی مجیب با همراهی جمعی از بهترین متخصصان روانشناسی کشور بستری را فراهم آورده ایم تا شما بتوانید سوال ها و مشکلات خود را در حوزه ی کودکان و نوزادان خود هم مطرح نمایید و با مشورت با مشاوران ما به آگاهی و شناخت و راه های درمان دست یابید. شماره تلفن ثابت zendeghima.ir برای گفتگو در اختیار شما گذاشته شده و این شماره  محدود به شهر تهران نبوده و شما از نقاط دور و نزدیک کشور می توانید با این شماره بدون نیاز به گرفتن کد یا صفر با ما در تماس باشید.

درباره بازتاب گام برداری نوزاد چه می دانید ؟

بازتاب گام برداری نوزاد بسیار مهم می باشد و پایه و اساس حرکات مهم او در کودکی مانند راه رفتن و دویدن خواهد بود.

در ادامه به چگونگی ارزیابی بازتاب گام برداری نوزاد، نحوه ی عملکرد آن و زمان شروع و پایان آن خواهیم پرداخت.

برای ارزیابی و مشاهده ی این بازتاب نوزاد باید زیر بازوهای او را به آهستگی بگیرید و کمک کنید تا کف پاهایش را روی زمین قرار دهد.  این حرکت کمک می کند تا با تحمل فشار وزن بر روی کف پاها بتواند به گام برداشتن تشوق شود. در این حالت مادامی که شما او را نگه داشته باشید پاهایش را یکی پس از دیگری به سمت جلو بر می دارد و مثل عمل حرکت کردن راه می رود.

عملکرد این بازتاب در کودکی نوزاد راه رفتن و دویدن است. بازتاب گام برداری نوزاد از هفته ششم بعد از تولد شروع و در ماه های ۵ و ۶ از بین می رود. این بازتاب در نوزادانی که رشد سریع دارند و به سرعت وزن اضافه  می کنند در دو ماهگی از بین می رود و در بقیه آنها ادامه یافته و تبدیل به راه رفتن می شود.

مهم ترین ویژگی های شخصیتی و همین طور اساس عملکرد و سلامت جسمانی کودک در همین ماه ها و سال های اولیه شکل می گیرد. بنابراین اگر می خواهید فرزندی سالم داشته باشید و در آینده شاهد درخشش او در همه ی ابعاد زندگی باشید کوچکترین درنگی برای این تماس نداشته باشید.

مقالات پیشنهادی مجیب

سایت زندگی ما بازتاب گام برداری نوزاد

بازتاب گام برداری نوزاد

همانطور که پیشتر گفتیم بازتاب های نوزاد برای رشد و سلامت جسمی و ذهنی او بسیار اهمیت دارند و باید به وجود آنها زمان رویداد و نحوه ی عملکرد آنها با دقت توجه شود. چرا که کوچکترین مشکلی در آنها آینده ی نوزاد را تهدید می کند. گام برداری نوزاد اهمیت ویژه ای دارد چرا که بر عکس بیشتر بازتاب ها  به طور کامل از بین نرفته و تبدیل به رفتار پیچیده تر مانند راه رفتن و دویدن می شود. 

پس اگر با توجه به مطالبی که در این مقاله آورده شد مشکلی در نوع عملکرد بازتاب گام برداری نوزاد یا هر یک از بازتاب های دیگر او مشاهده کردید حتماً به متخصص اطفال مراجعه نمایید تا این وضعیت را بررسی و در صورت نیاز به درمان اقدامات اولیه را انجام دهد.

همچنین اگر در زمینه ی روانشناسی کودک و مسائل پیرامون آن مانند همین بازتاب ها سوالی داشتید می توانید با مرکز مشاوره تلفنی مجیب تماس گرفته و با مشاوران ما صحبت نماید. دانش و تجربه تی که مشاوران ما طی این سالها بدست آورده اند گنجی گران بها است و حتماً کمک قابل توجهی برای شما در راستای رشد و تربیت نوزادتان خواهد بود.

شماره تلفن ثابت zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود. تمامی گفتگو ها به صورت آنلاین بوده و شما نیاز به گرفتن وقت قبلی نخواهید داشت. انجام مشاوره دریچه ای جدید را در زمینه رشد و تربیت نوزاد در پیش روی شما خواهد گشود و به عنوان یک پدر یا مادر موفق تر عمل خواهید کرد.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه