بازی های آموزشی کودکان پیش دبستانی و انواع آن

بازی های آموزشی کودکان پیش دبستانی
   

بازی های آموزشی کودکان پیش دبستانی چیست؟ بر اساس تحقیقات انجام شده دوره پیش دبستانی، تأثیر مثبتی بر رشد کودک دارد. در دانش آموزانی که تحصیلات ابتدایی و کسانی که این دوره را کامل نکرده اند، چهار تفاوت وجود دارد، زیرا این دوره باعث می شود که حضور در مدرسه راحت تر باشد. این تازه کارها بهترین توانایی را برای خواندن به دیگران دارند. مهمترین عامل توسعه دانش آموزان در مدرسه، به ویژه در کلاس اول، یادگیری مهارت هایی مانند سازگاری با محیط زیست است – دقت و تمرکز حواس است.

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

نظم و انضباط ذهن هماهنگی تصویری دستورالعمل ها و مفاهیمی هستند که در دوره قبلی معرفی شدند و مدارس ابتدایی به خوبی آموزش دیده اند. لازم به ذکر است که رشد هوش و آموزش کودکان نشان می دهد که ۷۰ درصد رشد ذهنی کودکان بین ۵ تا ۸ سالگی رخ می دهد، بنابراین دوره های پیش دبستانی می تواند تأثیر قابل توجهی بر رشد کلی کودک داشته باشد، به شرطی که مربیان مراکز با روانشناسی کودک و ویژگی های رشد او در این سنین آشنا باشد و امکانات و محیطی برای برگزاری چنین دوره هایی نیز مناسب باشد.

داشتن یک دوچرخه به عنوان یک اسباب بازی، هدف نهایی یک کودک پیش دبستانی است. والدین هنگام خرید یک دوچرخه باید مراقب باشند و اندازه مناسب برای قد کودک را در نظر بگیرند و امنیت و استاندارد دوچرخه را تضمین کنند.

هدف بازی های آموزشی کودکان پیش دبستانی

بازی های آموزشی کودکان پیش دبستانی

به طور کلی، اسباب بازی های آموزشی دارای دو هدف اصلی هستند: یکی برای سرگرمی و دیگری برای توسعه مهارت های کودکان. هدف اول کاملا روشن است. بچه ها دوست دارند بازی کنند بنابراین، تمام اسباب بازی ها، از جمله اسباب بازی های آموزشی، سرگرم کننده برای کودکان است، مگر اینکه کودک بخواهد بازی کند. دوم اسباب بازی های آموزشی برای توسعه مهارت های کودکان است. اما این یک هدف واضح برای همه نیست. بیشتر والدین فکر می کنند که تنها هدف اسباب بازی سرگرم کننده و برای بازی است. آنها نمی دانند که اسباب بازی های آموزشی برای کمک به کودکان بهتر است طراحی شوند. به همین دلیل است که اسباب بازی هایی را انتخاب می کنید یا بیشتر اسباب بازی هایی را می گیرید که جنبه ی لوکس و فانتزی برای فرزندان خود دارند.

در ادامه با بازی های آموزشی کودکان پیش دبستانی آشنا خواهید شد.

مقالات پیشنهادی مجیب

اسباب بازی های علمی و طبیعی:

اسباب بازی های علمی برای این گروه سنی دنیایی از علم است. این اسباب بازی ها به کودک امکان می دهد جهان را در اطراف خود کشف و دانش خود را افزایش دهند. متاسفانه، والدین احتمالا چنین اسباب بازی هایی را هنگام خرید اسباب بازی خریداری نمی کنند.

پازل و حل مسائل بازی:

امروزه پازل ها و بازی های حل مسئله در اشکال و اندازه های مختلف یافت می شوند. کیفیت و طراحی آنها روز به روز بهتر و متنوع تر می شود. پازل ها، با توجه به ماهیت قدرت آنها، تفکر، خلاقیت و منطق کودکان را افزایش می دهند و کودکان را به فکر می اندازند. با تمرکز بر روی پازل، کودک به راحتی قطعات را حرکت می دهد و آنها را حل می کند. به طوری که در برخی موارد آنها می توانند توسط والدینشان شگفت زده شوند. پازل و حل مسائل بازی بهترین ابزارهای آموزشی برای بچه های پیش دبستانی است. از آنجا که آنها چند بعدی و قابل لمس هستند، مدل های مختلف برای سنین مختلف وجود دارد و کودک می تواند به تنهایی و یا با دوستان بازی کند.

لگو:

لگو تکه هایی هستند که بچه ها با شکل های مختلف با یکدیگر ارتباط می دهند. این بازی توسط کودکان بسیار قدردانی شده است. لگو به تفکر، ابتکار و خلاقیت کودک کمک می کنند.

تخته سیاه یا تخته سفید:

تخته سیاه یا تخته سفید یکی از انعطاف پذیر ترین اسباب بازی های پیش دبستانی است که برای توسعه خلاقیت کودکان بسیار مفید است. کودک نوشتن و نقاشی را از طریق تخته سیاه یا تخته سفید تجربه می کند، نقش مردم مختلف، به ویژه معلم را بازی می کند.

آلات و ابزار موسیقی:

موسیقی نقش مهمی در رشد فکری کودک و شخصیت دارد. اگر فرزند شما کوچکترین توجه را به موسیقی نشان دهد، وقت آن است که با یک ساز واقعی موسیقی آشنا شود. والدین می توانند کودکان را با ابزارهای کوچک مانند پیانو، گیتار و غیره به کودکان معرفی کنند و به فرزندان این امکان را بدهند که نه تنها شور و شوق او را برای موسیقی افزایش دهند، بلکه مهارت های هنری نیز به نمایش می گذارند و کشف می کنند.

دوچرخه:

داشتن یک دوچرخه به عنوان یک اسباب بازی، هدف نهایی یک کودک پیش دبستانی است. والدین هنگام خرید یک دوچرخه باید مراقب باشند و اندازه مناسب برای قد کودک را در نظر بگیرند و امنیت و استاندارد دوچرخه را تضمین کنند.

راه هایی ساده برای پرورش یک کودک شاد

بازی های آموزشی کودکان پیش دبستانی

  • از سرگرمی سازمانی قدیمی استفاده کنید.
  • کودکان خود را برای کمک به دیگران آموزش دهید.
  • فعالیت های بدنی را با فرزند خود داشته باشید.
  • خنده با فرزندان خود.
  • خلاق باشید در تحسین فرزندان خود.
  • اطمینان حاصل کنید که بچه های شما خوب غذا می خورند
  • لبخند
  • با دقت به کلمات فرزندانتان گوش کنید.
  • ایده آلیستی خالص را کنار بگذارید.
  • کودکان را برای حل مشکلات خود آموزش دهید.
  • فرصت های خود را برای نشان دادن خود به فرزندان خود بدهید.

مشاوره مجیب برای بازی های آموزشی کودکان پیش دبستانی

بازی های آموزشی، همراه با نقش تدریس مفاهیم جدید و آماده سازی بچه ها برای ورود به ابتدایی و جامعه، سرگرم کننده هم هستند تا وقت خود را با فرزند خود صرف کنید. بازی های آموزشی باعث می شود که کودک شما به یادگیری مفاهیم جدید و علاقه به یادگیری علاقه مند شود. بازی های آموزشی، به ویژه در مورد خواندن و خواندن الفبا، نقش مهمی در پیشرفت و توسعه هوش کودک شما ایفا می کنند. شما به راحتی می توانید از ساده ترین چیزها در خانه استفاده کنید و از خلاقیت خود استفاده کنید تا مهارت های خواندن و نوشتن را قبل از رفتن به مدرسه افزایش دهید. با ایجاد فلش کارت و کلاژ، شما می توانید مجلات سرگرم کننده ای ایجاد کنید که در کنار جنبه آموزشی می تواند بیشتر در مورد فرزندتان سرگرم شود.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای بازی های آموزشی کودکان پیش دبستانی از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه