راه های جلوگیری از حواس پرتی در هنگام مطالعه

حواس پرتی در درس خواندن
   

حواس پرتی در درس خواندن یکی از مشکلاتی است که جوانان و نوجوانان ما در هنگام امتحانات به آن دچار هستند. جلوگیری از حواس پرتی در هنگام مطالعه دارای راه حل ها روش های بسیار زیادی است. اگر شما هم نوجوانی دارید که زمان امتحان و یا کنکور او فرا رسیده است می توانید برای جلوگیری از حواس پرتی و تمرکز در هنگام مطالعه با بهترین و جدید ترین روش های مشاوران مرکز مشاوره تلفنی مجیب در زمینه تمرکز در هنگام مطالعه دریافت نمایید.

امروزه نوجوانان نمی توانند به راحتی در هنگام درس خواندن تمرکز کافی داشته باشند. برای رسیدن به این تمرکز راه هایی وجود دارد که می توان با تمرین و تکرار به آن ها دست یافت.

یکی از دلایل اصلی که دانش آموزان در طول دوره تحصیلی به راحتیدچار حواس پرتی می شوند، این است که تقریبا هیچ فضایی وجود ندارد که در آن تکالیف و فضای کاری که آن ها دارند با آرامش انجام دهند.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب امروزه بهترین راه حل ها را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد تا بتوانید نگرانی خود را بابت حواس پرتی در درس خواندن نوجوان خود را رفع نمایید. بنابراین اگر شما هم نوجوانی دارید که نمی تواند به خوبی تمرکز داشته باشد می توانید با مرکز مشاوره تلفنی مجیب شماره zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید. این مرکز مشاوره در تمامی روز های هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان می باشند.

روش هایی برای جلوگیری از حواس پرتی در درس خواندن

حواس پرتی در درس خواندن

 سطح انرژی را برای تمرکز بیشتر افزایش دهید.

مطالعات نشان می دهد که افراد به احتمال زیاد حداکثر تمرکز خود را برای میانگین ۱-۲ ساعت در روز حفظ می کنند.درک الگو های انرژی کلید است. برای اکثر مردم، بهترین زمان برای تمرکز، صبح است.

برای یک درصد کمتر از جمعیت، فشردگی فوکوس در دقایق شب بیشتر اتفاق می افتد. درک بهتر این که نوجوان شما بهترین کار را انجام دهد، می تواند به شما کمک کند از بسیاری از استدلالهای ناامیدکننده جلوگیری کنید.

اگر شب زمان تولید سطح انرژی بیشتری باشد، با آن مبارزه نکنید. با طراحی یک برنامه زمانی که اولویت آنها را نشان می دهد، به شما کمک می کند تا یک گام برای رسیدن به موفقیت نزدیک تر شوید.

برای سلامت روانی و جسمانی هر ۲۰ ذقیقه یک استراحت کوچک به خود بدهید. نوجوان را تشویق نمایید تا هدف مطالعه برای خود تعیین نماید. تمرکز خود را برای رسیدن به این هدف قرار دهد و د رنهایت برای خود یک پاداش کوچک قرار دهید.

آموزش مغز برای نادیده گرفتن حواس پرتی

برای کمک به نادیده گرفتن حواس پرتی در درس خواندن، برخی از تمرینات مغز می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

تکنیک ABC یک روش اثبات شده است که بسیاری از مردم از آن استفاده می کنند.

Aنشان دهنده آگاهی است و به معنای شناخت حواس پرتی نیز محسوب می شود.

B نشان دهنده تنفس شدید است .زمان برای کاهش سرعت و فکر کردن در مورد گزینه های می باشد.

C نشان دهنده انتخاب ذهن آگاه است.

یکی از بهترین و مثبت ترین راه ها این است که برای تشویق نوجوان و تمرین کردن مغز با صدای بلند بتوانند عبارت اکنون در اینجا را استفاده نمایند. استفاده از این عبارت در زمانی که ذهنشان سردرگم است بسیار سودمند است و به جلوگیری از حواس پرتی کمک می کند.

برای دست یابی به روش های کامل و جامع در خصوص تمرکز در هنگام مطالعه و جلوگیری از حواس پرتی می توانید با مرکز مشاوره تلفنی مجیب تماس حاصل نمایید.  مرکز مشاوره تلفنی مجیب یکی از باسابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی های کشور ایران است که در تمامی روز های هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان است برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی مجیب می توانید با شماره zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

دانستن تفاوت بین کار و آرامش

یکی از دلایل اصلی که دانش آموزان در طول دوره تحصیلی به راحتیدچار حواس پرتی می شوند، این است که تقریبا هیچ فضایی وجود ندارد که در آن تکالیف و فضای کاری که آن ها دارند با آرامش انجام دهند.

اگر نوجوان شما عادت به مطالعه در نیمکت یا در رختخواب باشد، ممکن است برای او سخت تر باشد که تمرکز در هنگام مطالعه داشته باشد. بنابراین لازم است برای مطالعه فضایی را اختصاص دهید تا تنها مطالعه آن جا صورت گیرد و به راحتی بتوانید تمرکز بیشتری داشته باشید. با یک برنامه ریزی دقیق می توانید به کار و مطالعه خود بپردازید و هر دو را به نحو احسن انجام دهید.

دسترسی به تلفن همراه محدود شود.

حواس پرتی

اگر نوجوان شما صاحب یک گوشی هوشمند باشد، متوجه خواهید شد که چگونه می تواند حواس او را پرت کند. با داشتن گوشی تلفن همراه و عضو بودن در شبکه های اجتماعی این دغدغه فکری را دارند به به بررسی و گذراندن وقت خود در شبکه های اجتماعی را داشته باشند. بنابراین مشاوران مرکز مشاوره تلفنی مجیب به شما عزیزان توصیه می کند برای تمرکز بیشتر نوجوان خود در هنگام درس خواندن گوشی تلفن همراه او را از او دور کنید.

همچنین می توانید به او آموزش دهید که در ابتدای جلسه گوشی تلفن خود را در حالت سکوت قرار دهد و تا تمام نشدن آن زمانی که برای خود مشخص کرده است که مطالعه نماید به گوشی دست نزند.

مقالات پیشنهادی مجیب

نتیجه گیری

برای دست یابی به تمرکز در هنگام مطالعه و جلوگیری از حواس پرتی در درس خواندن روش های متنوع بسیار زیادی وجود دارد. شما عزیزان اگر نوجوانی دارید که دچار حواس پرتی در درس خواندند است می توانید با مشاوران با تجربه مرکز مشاوره تلفنی مجیب صحبت نمایید و راهنمایی های لازم را در این زمینه دریافت نمایید. مرکز مشاوره تلفنی مجیب با ارائه بهترین و جدیدترین روش ها می توانند به شما عزیزان کمک نمایند تا به نوجوانان خود کمک کنید تا به اهداف خود دست یابند.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب در تمامی روز های هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به شما عزیزان است. برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی مجیب می توانید شماره zendeghima.ir  شماره گیری نمایید.

حواس پرتی نوجوانان در هنگام مطالعه با وجود شبکه های اجتماعی و گوشی های هوشمند یکی از بزرگ ترین مشکلات خانواده های امروزی به شمار می آید ما در این مطلب سعی داشتیم به برخی از روش های جلوگیری از حواس پرتی در درس خواندن اشاره نماییم تا بتوانید به نوجوانان خود کمک نمایید

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه