اسباب بازی های مناسب کودکان ۳ تا ۵ سال

اسباب بازی های مناسب کودکان ۳ تا ۵ سال
   

اسباب بازی های مناسب کودکان ۳ تا ۵ سال را بهتر است چگونه تهیه کنید؟ بر اساس چه معیاری؟علایق کودک؟ یا معیار های روانشناسی؟ اگر اینگونه است پس این معیار های چه چیز هایی هستند، به گونه ای هستند که گیج و سر در گم نشویم و در آخر سر متوجه شویم اسباب بازی های مناسب کودکان ۳ تا ۵ سال چه اسباب بازی های می توانند باشند؟

اسباب بازی های کودکان زیر ۵ سال یا کودکانی که هنوز به پیش دبستانی نرفته اند باید این قابلیت را داشته باشند که تخیل کودک را تحریک کنند، تحریک به طراحی کردن، تحریک به یادگیری و ساخت وسایلی که ذهن آن ها دستور می دهد، منجر می شود.

اما گاهی در میان اسباب بازی های مورد نظر که دقت می کنیم؛ می بینیم که بیشتر آن ها سرگرم کننده هستند تا اینکه به کودکان قوه تخیل بدهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اسباب بازی های مناسب کودکان ۳ تا ۵ سال به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

در این مقاله به این سوالات به صورت مرتب و منظم طبق خواسته شما قرار است پاسخ دهیم، در ضمن این مقاله برای مادرانی که کودکان زیر ۵ سال دارند مفید است پس خوب است که ان را از دست ندهید.

اسباب بازی های مناسب کودکان ۳ تا ۵ سال : معیار های مد نظر

اسباب بازی های مناسب کودکان ۳ تا ۵ سال

هنگامی که تصمیم دارید تا اسباب بازی های مناسب کودکان ۳ تا ۵ سال را مشخص کنید، باید یک سری معیار مهم را در نظر بگیرید، مثل آموزش های ایمنی، کیفیت و سن مناسب که باید در نظر گرفته شود.

اسباب بازی های مناسب کودکان ۳ تا ۵ سال

هنگامی که کودک شما سه سال از زندگی خود را گذرانده است، از شیرخوارگی فاصله گرفته است و دیگر می تواند؛ روی پا های خود راه برود.پس  وقت آن رسیده است که اسباب بازی های متناسب برای او را تهیه کنید، او این قدرت را دارد که با دستانش بر دارد، باز کند، ببندد و دیگر کار هایی که مربوط به اسباب بازی می شود. اما دقت کنید که او تازه از دوران شیرخوارگی فاصله گرفته است و نیاز به مراقبت دارد پس بهتر است که دقت به نوع اسباب بازی داشته باشید که ایمن باشد یعنی وسایل بازی به قدری کوچک نباشند که آن ها را در دهانش فرو کند و یا اگر می خرید باید کاملا به هنگام بازی مراقب او باشید.

بعد از استفاده و خسته شدن کودک اسباب بازی ها را جمع کنید که به ناگاه ان ها را در دهان فرو نکند.

اطمینان حاصل کنید که اسباب بازی ها دارای لبه های تیز نیستد که باعث آسیب جدی شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اسباب بازی های مناسب کودکان ۳ تا ۵ سال به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

اسباب بازی های مناسب کودکان ۳ تا ۵ سال: کیفیت اسباب بازی

کیفیت به عنوان یکی از معیار های مهم در انتخاب اسباب بازی فرزند شماست، به این دلیل که وقتی با کیفیت باشد ،قاعدتا استاندارد هم خواهد بود و وقتی که  کیفیت خوبی داشته باشد می توانید آن را برای کودکان بعد از او هم استفاده کنید و دوباره خرید نخواهید داشت.

خمیر بازی آنقدر در زندگی و خلاقیت بچه ها می تواند تاثیر داشته باشد، که گفتنی نیست. با خمیر مجسمه سازی می توانید اشیای اطراف خود را تقلید کنند، می توانند تخیل خود را پرورش بدهند و اشکال مختلف حاصل کنند.

 اسباب بازی های مناسب کودکان ۳ تا ۵ سال : سن مناسب

بازی یکی از دلایل سلامت کودک شماست. وقتی تمایل به بازی دارد پس یعنی سالم ست، جنب وجوش دارد و این برای اطمینان شما  از سلامت روحی و جسمی او کافی است.

بچه های سنین ۳ تا ۵ سال معمولا کار ها و بازی های  خود را بر اساس تقلید از محیط پیرامون خود بنا می کنند.پس بهتر است ابزار هایی را برای آن ها انتخاب کنیم که  با کمک آن زمینه تقلید فراهم شود.

مثلا وسایل باغبانی، آشپزخانه، تلفن، ساختمان سازی و غیره..بسیار مناسب است و تا حد زیادی با زمینه تقلید آن ها همراه است و از طرفی هم قوه تخیل آن ها با همگام با هم رشد می کنند.

 بهترین اسباب بازی های مناسب کودکان بین ۳ تا ۵ سال

 

اسباب بازی های موجود در کتاب ها و داستان ها

علاوه بر اسباب بازی ها و معیار های که گفته شد، کودکان از اسباب بازی های که بر گرفته از شخصیت های کارتونی و داستان های مورد علاقه آن هاست که والدین و مربیان مهد برای آنان می خوانند، بسیار علاقه مند هستند.

خمیر مجسمه سازی

اسباب بازی های مناسب کودکان ۳ تا ۵ سال

این خمیر آنقدر در زندگی و خلاقیت بچه ها می تواند تاثیر داشته باشد، که گفتنی نیست. با خمیر مجسمه سازی می توانید اشیای اطراف خود را تقلید کنند، می توانند تخیل خود را پرورش بدهند و اشکال مختلف حاصل کنند.

از طرفی به دلیل تنوع رنگ ها خیلی خوب و راحت رنگ ها را یاد می گیرند و این کار برای شما و مربی مهد هم راحت تر می شود زیرا آنان هر روز با خمیر های مجسمه سازی سر و کار دارند و خیلی زود نام رنگ ها را یاد می گیرند.

بهترین اسباب بازی های مناسب کودکان بین ۳ تا ۵ سال: بلوک های ساختمان و لوازم جانبی

وقتی کودک به سن سه سالگی رسید به راحتی می تواند یک ساختمان بلند و با ارتفاع را بنا کند، بعد از سه سالگی یعنی در ۴ سالگی یعنی ساختمان ها با یک سری خانه؛ مزرعه و جاده همراه می شود.

که برای این کار بهتر است از  اسباب بازی های با بلوک مسطح که نیازی به اتصال یکدیگر ندارند برای آن ها خریداری کنید.

لوازم جانبی دیگر مثل کامیون ها، تومبیل ها و علائم جاده ای بهترین نمونه برای اضافه شدن به مورد ساختمان سازی هستند و این قابلیت را دارند تا بازی کودک شما را گسترش دهند.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اسباب بازی های مناسب کودکان ۳ تا ۵ سال به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

بهترین اسباب بازی های مناسب کودکان بین ۳ تا ۵ سال  مداد رنگی و مواد کلاژ

بسیاری از والدین ظلم زیادی را بر فرزندان خود اعمال می کنند به این دلیل که رنگ و رنگ آمیزی و چسب و چسباندن به طرز وحستناکی زندگی ان ها را نامرتب می کند. اما بهتر است بدانید استفاده از کاغذ ،چسب و مواد رنگی یکی از بهترین کار های خلاقانه است که تخیل کودک شما را رشد می دهد.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

تربیت فرزند از سخت ترین کار های والدین است، بنابراین این تربیت شامل رشد شخصیت کودک، خلاقیت کودک، بازی کودک و بسیاری از جنبه های رشد و تربیت کودک می شود که باید برای رشد و تقویت هر یک برنامه ریزی ویژه داشته باشند.

برای امر به کمک ویدیو های آموزشی و مطالعه کتاب تا حدودی می توانید از تربیت کودک خود مطلع شوید اما گاهی با مشکلات پیچیده ای رو به رو می شوید که تا حدودی شما را گیج و سر در گم می کند.

بد نیست که با یک جلسه مشاوره نوع ابهام و پیچیدگی خود را در مورد تربیت کودک حل و فصل نمایید.

برای تماس با سایت زندگی ما می توانید با شماره تماس  zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید. اگر در طول هفته نتوانستید؛ این امکان وجود دارد که در روز جمعه تماس برقرار کنید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه