لذت بردن از غذا خوردن با یک سری ترفند ساده

لذت بردن از غذا خوردن
   

لذت بردن از غذا خوردن چگونه ممکن است؟  خوردن برای بسیاری از ما عادت و حتی یک نیاز است، و ما فراموش کرده ایم که ما باید از وعده های غذایی به عنوان بخش مهمی از زندگی روزمره لذت ببریم. آیا کلمه “رژیم” شما را ناراحت می کند؟ نگران نباشید، شما تنها نیستید به طور کلی، ایده خوردن با محدودیت های زیاد می تواند تا حدی باعث افسردگی شود. حتی بدون خوردن هیچ محدودیتی، خوردن بیشتر به عنوان الزام است تا پرخوری. یکی از اسرار زندگی شاد، جذابیت حداقلی شادی از محیط های روزمره اطراف ما است.

کلمات کلیدی:(لذت بردن از غذا خوردن|راهکارهایی برای لذت بردن از غذا خوردن|عادات غذا خوردن )
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

به گفته ساموئل جانسون: “با مطالعه چیزهای کوچک که بدبختی ما را به حداقل می رساند و به حداکثر رساندن شادی”. یکی از بخشهای جدایی ناپذیر زندگی روزمره ماست. آیا هیچ راهی برای لذت بردن از غذا خوردن بدون هیچ گونه تلاش اضافی وجود دارد؟ کتاب Brian Vensin تحت عنوان “خوردن بدون فکر کردن، چرا ما بیشتر فکر می کنیم”، به مطالعات اشاره دارد که نشان می دهد هنگام توصیف غذا، استفاده از نام غذای خوشمزه، مردم را از مواد غذایی که آنها می خورند لذت می برند. شاید اختلاف معنی داری در طعم غذا وجود نداشته باشد، اما تجربه افراد در رابطه با غذا ممکن است متفاوت باشد، زیرا شنیدن نام یک غذای خاص می تواند موجب سوزاندن تخیلات مردم شود.

راهکارهایی برای لذت بردن از غذا خوردن

لذت بردن از غذا خوردن

  • در هنگام غذا خوردن به ظاهر نگاه کنید. به عنوان مثال، روی پلو ساده را با یک قاشق زعفران طرح دهید و سعی کنید هر بار با خلاقیت خود از طراحی جدید استفاده کنید. اگر غذاهای مختلفی از قبیل استیک تهیه کرده باشید، از سبزیجات رنگارنگ مانند هویج، سیب زمینی، گوجه فرنگی، ذرت و … استفاده کنید.
  • میز ناهار یا شام شما تمیز باشد.
  • سعی کنید از یک مدل ظرف استفاده کنید. طراحی قاشق و چنگال و تابه شما یکی باشد. اگر ظروف شما طراحی شده است، از رومیزی ساده خود استفاده کنید.
  • مواد غذایی را با انواع مواد غذایی اشتها آور مانند ماست، سالاد، زیتون و غیره تهیه کنید. با یک نوآوری کوچک، می توانید سالاد را برای هر روز هفته آماده کنید که منبع خوبی از ویتامین ها هستند، در حالی که اشتها آور است. درست است، یک کاسه ساده از ماست با نعنا ایجاد کنید. سالاد شیرازی برای غذای بزرگ و سنگین و سالاد کلم برای میان وعده های سبک.
  • آبمیوه های فصل مانند آب پرتقال، شهد در تابستان، شربت آب لیمو و … جایگزین جذاب برای انواع نوشیدنی های موجود در بازار است. عادت های غذایی خود را تغییر دهید.

لذت بردن یکی از جذاب ترین احساسات برای انسان است و بر اساس شواهد موجود، انسان ها همیشه در تلاش برای رفاه بیشتر خود، کنجکاو هستند، که دستیابی به تجربه های جدید لذت بردن از زندگی است.

ادامه

  • در جمعه ها، زمانی که همه اعضای خانواده هستند، از اتاق نشیمن به جای میز ناهار خوری استفاده کنید. تأثیر اصل تنوع را زیر سؤال نبرید.
  • هنگام غذا خوردن در مورد غذاهای خوشمزه و خاطرات خوب صحبت کنید.
  •  غذاهای رژیمی را برای یک هفته در نظر بگیرید. سعی کنید شامل گوشت، مرغ، ماهی و انواع سبزیجات در رژیم غذایی خود داشته باشید. صرف نظر از خواص و الزامات برای هر یک از این مواد، تنوع غذایی سبب اشتها می شود.
  • اهمیت رفتن به رستوران را نادیده نگیرید. رفتن به رستوران یک یا دو بار در ماه یک تجربه لذت بخش است. در رستوران سعی کنید مواد غذایی که آسان است در خانه آشپزی کنید.

 

توصیفات مختلف برای لذت بردن از غذا خوردن

بر طبق یافته های ونسینک در کتاب خود، توصیف چیزهایی که رستوران ها برای تخریب تخیل ما به چهار دسته تقسیم می کنند عبارتند از:

  • شرح جغرافیایی: پیتزا ایتالیایی، غذای ایتالیایی لازانیا، سالاد سیب زمینی آلمانی
  • نوستالژی: قورمه مامان
  • حسی: کوفته سوئدی با سس، استیک آبدار، سس زبان سس قارچ،
  • مارک: به عنوان مثال، مک دونالد، kfc

شاید یکی از سرگرم کننده ترین و لذت بخش ترین ها برای برخی از ما غذاهای معروف رستوران های مورد علاقه است و بسیاری از ما خاطرات زیادی از دوران کودکی و خوردن غذاهای مورد علاقه در رستوران های معروف داریم. ما همچنین می توانیم تخیل را به تجربیات روزمره ما اضافه کنیم تا آنها را غنی تر و رضایت بخش تر بدانیم. آیا تا به حال این تجربه را تجربه کرده اید که تجسم با تخیل و لذت بردن از آن را تجربه کنید؟ با چنین تصوراتی، می توانید غذا را به یک عادت روزانه تبدیل کنید به عنوان یک تجربه جدید روزمره و افزایش احساس شادی در زندگی روزمره داشته باشید، زیرا مطالعات بسیاری تا کنون ثابت شده است.

 

مشاوره تلفتی مجیب برای لذت بردن از غذا خوردن

لذت بردن از غذا خوردن

لذت بردن یکی از جذاب ترین احساسات برای انسان است و بر اساس شواهد موجود، انسان ها همیشه در تلاش برای رفاه بیشتر خود، کنجکاو هستند، که دستیابی به تجربه های جدید لذت بردن از زندگی است. در عین حال، کسی نمیتواند از کسی بخورد. یک فرد گرسنه ممکن است با خوردن  نان خشک هم لذت ببرد و در حال حاضر مطالعات نشان می دهد که خوردن غذا در جلوی آینه باعث اشتها می شود.

افرادی که بیشتر غذا می خورند بیشتر از آن لذت می برند، اگر چه نتایج بررسی ها نشان می دهد که اگر یک فرد در مقابل آینه نشسته باشد، می توانند مواد غذایی بیشتری مصرف کند. انسان بودن یک موجود اجتماعی است و حضور دیگران او را بشتر تحت تاثیر قرار می دهد. اکثر مردم غذای بیشتری می خورند و در هنگام غذا خوردن با خانواده و دوستانشان بیشتر لذت می برند.

مقالات پیشنهادی مجیب

کارشناسان ژاپنی گفتند که این یافته ها می تواند تاثیر مثبتی بر افراد انسانی در جامعه داشته باشد. بسیاری از افراد، به ویژه میانسال، در تنهایی خود چیزی نمی خورند، در حالی که “خوردن با لذت” در این افراد می تواند با کیفیت زندگی مرتبط باشد. خوردن تنها می تواند با افسردگی و از دست دادن اشتها در میانسالان می  باشد. متخصصان ژاپنی در مطالعه ای که بر روی تعدادی از افراد میانسال انجام شده بود متوجه شدند که این افراد غذای بیشتری را در برابر آینه می خورند. به گفته کارشناسان، این روش می تواند عادات غذا خوردن و کیفیت زندگی افراد سالخورده را افزایش دهد.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای لذت بردن از غذا خوردن از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه