اختلالات روانی کودکان را باید والدین کاملا جدی بگیرند

اختلالات روانی کودکان
   

اختلالات روانی کودکان مربوط به دیروز و یا امروز نیست، اختلالات روانی از گذشته ها بوده است که البته با درجات مختلف به همراه تناسبات هر دوره و عصری نیز تفاوت داشته است. همچنین به دلیل عدم اهمیت به مسئله اختلالات روانی در کودکان مشکلات متعدد و پیچیده ای در آینده کودک شکل گرفته که منجر به اتفاقات ناگوار شده است.

هدف از نوشتن این مقاله ریشه یابی این اختلالات روانی در کودکان، بیماری های روانی رایج  و به دنبال آن روش های برخورد و درمان اختلالات است. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات روانی کودکان به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

دلایل اختلالات روانی کودکان

اختلالات روانی  کودکان

اختلالات روانی کودکان بسیار شایع تر از گذشته است که حدود یک چهارم این گروه سنی هر ساله آماره به خصوصی را به خود ختصاص می دهند.

شایع ترین اختلالات روانی دوران کودکی اختلالات اضطرابی، افسردگی و اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) است.

هرچند شایعترین نوع  اختلالات روانی در کودکان اختلالات روانپریشی در کودکان است که می تواند تاثیرات مادام العمری بر روی کودک و خانواده اش داشته باشد.

اختلالات اضطرابی

کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابی به موارد خاص که با شرایطی از ترس و نگرانی همراه هستند واکنش نشان می دهند، همچنین علائم فیزیکی اضطراب مانند ضربان قلب و عرق کردن از مکانیسم دفاعی و پاسخ دهی آن هاست.

روان درمانی یک راه حل مناسب برای نگرانی های مربوط به اختلالات روانی در کودکان است، از آنجایی که یک کودک ممکن است در وضعیت های مختلف خانوادگی به خلق وخوی تند،احساسات و افکار حساس و تحریک کننده مبتلا شود

اختلالات رفتاری

کودکان مبتلا به این اختلالات تمایل دارند قوانین را فراموش کنند و اغلب در محیط های ساختاری مانند مدرسه اختلال ایجاد می کنند. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات روانی کودکان به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

اختلالات خوردن

اختلالات خوردن شامل احساسات و تنش های غیر قابل کنترل است که به رفتار های غیر معمول، همراه با افزایش وزن و پر خوری منجر می شود.

اختلالات ذهنی (خلقی)

این اختلالات، از جمله افسردگی، شامل احساس خستگی مداوم و یا تغییرات پیاپی خلقی می باشد که به سرعت در حال تغییر هستند.

اختلالات روانی کودکان: اسکیزوفرنی

این یک اختلال جدی است که شامل ادراک و افکار تحریف شده است.

اختلالات عضلانی

این اختلالات باعث می شود فرد به حرکات تکراری، ناگهانی و اغلب بی معنی مبتلا شود.

ADHD  (اختلال بیش فعالی کمبود توجه)

کودکان مبتلا به این اختلال بیش فعال هستند و مشکلاتی در کنترل آنها و میزان توجه دارند. اختلالات بیش از فعالی اغلب از بیشترین اختلالات روانی کودکان گزارش داده می شود.

بعضی از این بیماری ها، مانند اختلالات اضطرابی، اختلالات خوردن، اختلالات خلقی و اسکیزوفرنی می توانند هم در بزرگسالان و نیز در کودکان اتفاق  بیفتند. دیگر بیماری ها مانند اختلالات رفتاری و بیش فعالی و اختلالات یادگیری و ارتباطی، تنها در دوران کودکی شروع می شوند، گرچه می توانند به بزرگسالی هم ادامه یابند.

در موارد نادر، اختلالات شخصیتی ممکن است در بزرگسالان رشد کند. برای یک کودک بیش از یک اختلال غیر معمول نیست. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات روانی کودکان به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

علائم  اختلالات روانی در کودکان

علائم کودکان بستگی به نوع بیماری روانی متفاوت است. اما برخی از علائم عمومی عبارتند از:

  • تغییرات در عملکرد مدرسه، مانند نمرات ضعیف با وجود تلاش های خوب
  • سوء استفاده از مواد مخدر و یا الکل
  • ناتوانی در مقابله با مشکلات و فعالیت های روزانه
  • تغییرات در خواب و یا عادات غذا خوردن
  • شکایت بیش از حد از بیماری های جسمی
  • فرار از مدرسه، سرقت و یا آسیب رساندن به وسایل دیگران
  • بدخلقی طولانی مدت، اغلب همراه با اشتهای کم
  • پرشهای مکرر حاصل از خشم
  • از دست دادن علاقه به دوستان و فعالیت هایی که معمولا از آن ها لذت می برد
  • علاقه زیاد به تنهایی
  • اضطراب
  • بیش فعالی
  • کابوس های پایدار و همیشگی شبانه
  • نافرمانی مداوم یا رفتار های تهاجمی
  • توهم

اختلالات روانی در کودکان و درمان

اختلالات روانی  کودکان

گزینه های درمان مشترک برای کودکان مبتلا به بیماری های روانی عبارتند از:

روان درمانی

همچنین به عنوان رفتار درمانی هم  شناخته می شود.یک راه حل مناسب برای نگرانی های مربوط به اختلالات روانی در کودکان است، از آنجایی که یک کودک ممکن است در وضعیت های مختلف خانوادگی به خلق وخوی تند،احساسات و افکار حساس و تحریک کننده مبتلا شود. به کمک روان درمانی و مشاوره از طریق روانشناس متخصص کودک به همراه مهارت های ویژه با اختلالات مربوطع مقابله می کند

روانشناس متخصص با ارائه بهداشت روانی برای فرزند شما سعی در بر طرف کردن اینگونه اختلالات دارد که ممکن است در روند درمان به دارو های ضد افسردگی، ضد اضطراب  احتیاج شود. این دارو ها در واقع با دوز پایین تثبیت کننده سلامت روحی و خلقی کودک شما می باشد.

در بسیاری از مواقع برای پیشرفت سلامتی کودک و بهبود روند پیگیری و درمان به هر دو نوع درمان نیاز می شود و والدین باید در این مسیر همگام با روانشناس پیش روند تا در نزدیک ترین حالت ممکن نوع اختلال مربوطه برطرف شود. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات روانی کودکان به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

 درمان اختلالات روانی در کودکان : همکاری والدین

فرزند شما به هنگام بیماری های روحی بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت شما دارد. پیش از اینکه یک کودک از طریق روانشناس به اختلال روانی تشخیص داده شود، والدین احساس ناراحتی نسبت به تغییرات خلق و خوی کودکان دارند. که بهتر است از طریق مراجعه  به مراکز درمانی هر چه زودتر آن ها را در مسیر سلامت جسمی و روحی قرار دهیم.

به دنبال راه هایی برای استراحت و تفریح ​​با فرزند خود باشید. از استعداد و توانایی های او تعریف کنید. روش های مقابله با استرس را به او یاد بدهید او را دعوت به ارامش کنید.

شما همچنین باید به دنبال راه های جهت پیشگیری و درمان استرس بچه ها در مدرسه باشید. با کارکنان و مسئولان مدرسه در ارتباط باشید. آن ها را در جریان حال روحی فرزندتان بگذارید و طلب همکاری و همیاری از مربیان مدرسه بخواهید تا با شما همکاری و همدلی کنند.

هیچ گاه مشاوره کودک را دست کم نگیرید و یا فراموش نکنید، تنها کسی که در مرتبه اول می تواند مشکل کودک را تشخیص دهد و به شما در این امر کمک کند، قاعدتا روانشناس است پس نباید فراموش کرد.

مقالات پیشنهادی مجیب

 مرکز مشاوره تلفنی مجیب

در سایت زندگی ما از طریق روانشناسان متخصص و آگاه در زمینه مشاوره کودک و نوجوان می توانید به راحتی از طریق مشاوره حضوری و تلفنی مشکل را در طی چند جلسه متناسب با اختلال کودک خود کاملا حل نمایید.

برای این منظور با شماره تماس zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی روز های تعطیل تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه