آموزش صحیح کتاب خواندن به کودکان

آموزش صحیح کتاب خواندن به کودکان
   

آموزش صحیح کتاب خواندن به کودکان یکی از امور مهم زندگی شما والدین است. پدر و مادر باید بدانند که نحوه درست مطالعه کردن برای کودکان امر بسیار مهمی است که نباید فراموش کنند و با این کار  بهترین هدیه  و  میراث زندگی را به او  خواهید داد.

بسیاری از ما حتی زمانی که به دانشگاه رفته ایم  و در حال گذر کردن دوره های تحصیلات تکمیلی هستیم نحوه مطالعه درست و پربازده را نمی دانیم و فقط به صورت یک کار معمولی و روتین آن را یاد گرفته ایم و خوانده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش صحیح کتاب خواندن به کودکان به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

آموزش صحیح کتاب خواندن به کودکان : الگو باشید

آموزش صحیح کتاب خواندن به کودکان

نه فقط در مطالعه بلکه در هر زمینه دیگر بهتر است خودتان ابتدا برای او الگو باشید و به خصوص در زمینه آموزش صحیح کتاب خواندن به کودکان باید به گونه ای عمل کنید، تا بدون هیچگونه واسطه ای از خود شما کتاب خواندن را یاد بگیرد.

پس فکر نکنید که کودک شما رفتار شما را زیر نظر ندارد، او شما را از همسرتان بیش تر دید می زند و سپس شروع به کپی برداری می کند. پس بهتر است که بدون اینکه مستقیما نظر او را جلب کنید. در نزدیکی او به کتاب خواندن بپردازید.

برای همین بهتر است بعد از اینکه متوجه شدید شما را زیر نظر دارد؛ او را وارد مطالعه کنید،از تصاویر داخل کتاب و یا کلمات جالب برای بالا بردن بهره هوشی او استفاده کنید.

گاهی از او بخواهید تا کتاب را برای شما بیاورد. یا اگر دستش و قدش به قفسه کتاب نمی رسد بخواهید به میل خودش یک کتاب برای شما از قفسه بیاورد.

به او بگویید که کتاب را دوست دارید و اگر از آن حفاظت به درستی حفاظت کردی، بهترین جایزه را نزد شما دارد.

بسیاری از روش های مطالعه و یادگیری این امر را به اثبات رسانده اند که با سوال و پرسش یادیگری افزایش می یابد و مطالعه می تواند با کیفیت بسیار بالایی همراه شود.

به او خواندن را فرا بدهید

جهت آموزش صحیح کتاب خواندن به کودکان بعد از اینکه علاقه به خواندن را در او القا کردید، اکنون وقت آن است که او را وارد بازی کتاب خواندن کنیم، هر شب برایش از روی کتاب قصه بخوانیم تا بخوابد.

از روی جملات کتابی که خوانده می شود قطعا او نسبت به کلماتی که ادا می کنید، حساس می شود و واکنش نشان می دهد که از همین واکنش ها و سوالات است که به علائق او می توانید پی ببرید و می فهمد به چه چیز علاقه دارد. وقتی متوجه شدید، می توانید به کانون رشد فکری کودکان ونوجوانان مراجعه کنید و از فرد متخصص آشنا به کتاب کودکان ، کتاب های مورد علاقه او را بخرید.

سعی کنید با نوعی هیجان کتاب را به او تقدیم کنید تا متوجه ارزش مهم کتاب شود. حتی شده برای خرید اولین کتاب زندگی اش یک جشن سه نفره بین خودتان برگزار کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش صحیح کتاب خواندن به کودکان به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

 تمام کردن کتاب

همان طور که کودک باید بداند که کتابی را که برایش خریده اید، چقدر مرود ارزش است، باید یاد بگیرد که برای احترام گذاشتن به کتاب و کتابخوانی آن را باید تمام کند. اینگونه به کتاب احترام گذاشته است و چیز های مفید وخوبی را فرا می گیرد.

این روش او را ملزم می کند که هر کتابی که به قصد خواندن خریده می شود پس باید حتما تمام شود و بعد به سراغ کتاب دیگر برود.

سوال کردن از کودک

بسیاری از روش های مطالعه و یادگیری این امر را به اثبات رسانده اند که با سوال و پرسش یادیگری افزایش می یابد و مطالعه می تواند با کیفیت بسیار بالایی همراه شود.

برای این منظور اگر برای کودک خود کتاب می خوانید ترجیحا داستان های کوتاه و قصه های علمی که بیشتر بچه ها دوست دارند و زیاد سوال می کنند،بهتر است خوانده شود.

بعد از خواندن شما بخواهید یک دور داستان را هر چه که فهمیده بگوید یا اگر داستان علمی برای او خوانده اید، سوالاتی بپرسید تا هم یادگیری او را افزایش دهد و هم اینکه این روش برای او پایه گذاری شود که باید سوال بپرسند تا مطالب را بهتر یاد بگیرند.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش صحیح کتاب خواندن به کودکان به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

کتاب در دست گرفتن

سعی کنید کتاب را در دسترس کودک قرار دهید، البته اگر نگران پاره شدن و از بین رفتن آن ها هستید، بیشتر همان کتاب های قصه که مربو به خود اوست، روی میز، کنار اسباب بازی ها قرار دهید و این فرصت را برای او فراهم کنید که خودش دست به کتاب بزند، خودش کتاب را در دست بگیرد، در هر صورت خودش این تجربه را به دست آورد.

روز های اول نیازی نیست که به او بگویید کتاب را برعکس گرفته یا باید اینگونه بگیرد.در مراتب اول تنها در دست گرفتن کتاب مهم است.

سپس بعد از سه الی چهار مرتبه می توانید طرز درست کتاب خواندن و کتاب گرفتن را به او یاد بدهیم. این امر در مورد کودکان بزرگتر باید جزیی تر باشد، یعنی اینکه از کجا باید شروع به مطالعه کنند، چگونه بخوانند، مثلا به نقطه رسیدند جمله آن ها به پایان رسیده است، یا اگر به کاما برخوردند، جمله هنوز ادامه دارد ولی اینجا برای تاکید جمله اول جمله دوم هم در ادامه می آید.

اصول نوشتاری و خواندن با هم مرتب هستند و نیاز دارد تا کودک قبل از مدرسه و در کنار پیش دبستانی و یا مهد کودک توسط والدین هم به او آموزش داده شود.

آموزش صحیح کتاب خواندن به کودکان : ارتباط تصویر و نوشتار

آموزش صحیح کتاب خواندن به کودکان

یکی از بهترین روش های یادگیری مطالعه و آموزش صحیح کتاب خواندن به کودکان ارتباط دادن تصویر و نوشتار است. انسان از کودکی تا بزرگسالی با کتاب هایی که با تصویر همراه باشند، ارتباط بهتری برقرار می کند، پس سعی کنید علاقه و آمورش صحیح کتاب خواندن را با کتاب های تصویری آغاز کنیم، این امر هم در ایجاد علاقه کودک نقش بسزایی دارد و هم روند یادگیری او را چند برابر می کند و موجب می شود که مطالب تا مدت های طولانی و یا شاید همیشه در ذهنش باقی بماند.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش صحیح کتاب خواندن به کودکان به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

سایت زندگی ما

دغدغه های والدین برای رشد کودک و تربیت او این روز ها بیش تر از گذشته شده است. در گذشته پدر ها و مادر ها با مسائلی چون وسایل ارتباط جمعی با این گستردگی، اضافه شدن شبکه های مجازی به این رسانه ها و همچنین انواع بازی های کامپیوتری ودیگر موارد به شدت درگیر هستند و بسیار زیاد نگران می باشند

تا حد بسیار زیادی والدین حق دارند و این موارد می توانند در شخصیت و آینده کودک موثر باشند. ولی باید چه کار کرد؟چه کار کنیم تا کودک ما بتواند جذب اتفاق های خوبی مثل مطالعه شود، از گردش علمی با پدر و مادر بیش تر از بازی های کامپیوتری استقبال کند.

همه این موارد را روانشناسان با تجربه سایت زندگی ما می توانند با بهترین متد های روز دنیا جهت علاقه مند کردن کودکان  به شما اموزش دهند.

پس اگر اینگونه دغدغه ها را در ذهن دارید، بهتر است با شماره تماس  zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل تماس حاصل فرمایید.

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه