والدین در برابر جیغ زدن کودکان چه واکنشی باید نشان دهند؟

واکنش والدین بعد از مشاهده نمرات بد فرزند
   

در این بخش در رابطه با واکنش والدین در برابر جیغ زدن کودکان صحبت خواهیم کرد، مطمئنا شما بچه ها را دیده اید که گاهی اوقات فریاد می زنند. فریاد و گریه برای دستیابی به اهداف، یکی از روش های کودکی است که والدین خود را متقاعد کنند؛ اکثر والدین نیز در چنین مواردی خواسته های فرزند خود را رد می کنند.

اما علت اصلی و راه حل کامل برای جلوگیری از جیغ کشیدن کودکان چیست؟ معمولا فریاد در تمام سنین معنا و معنی متفاوت دارد. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان در تمام روزهای هفته بهره مند شوید.

واکنش والدین در برابر جیغ زدن کودکان

واکنش والدین در برابر جیغ زدن کودکان

به عنوان مثال، در سن یک سالگی فریاد، می تواند راهی برای اتصال نوزاد به مادرش باشد. در واقع، کودک نشان می دهد که می خواهد با مادر ارتباط برقرار کند. پس از ۳ تا ۴ ماهگی، این فریاد ممکن است با گریه باشد و معمولا نوزاد در هنگام خستگی، گرسنگی، درد یا پوشک کثیف گریه می کند. اغلب واکنش والدین در برابر جیغ زدن کودکان به خصوص مادر آگاه می تواند تعیین کند که مفهوم گریه کودک کمتر از یک ساله چیست. به طور کلی، گریه در مورد این کودک به خاطر آنچه اتفاق افتاده به او فریاد می زند برای برقراری ارتباط با پدر و مادرش، به خصوص مادر، اما از سن ۱۵ ماهگی که سخت ترین دوران کودکی است، به آن سنین نوپایی گفته می شود. یک کودک از یک سلسله رفتار که ما آن را  قشقرق می نامیم.

این رفتار شامل:

  • فریاد
  • جیغ زدن
  • پا به زمین زدن
  • سر به زمین
  • و یا دیوار کوبیدن با گریه

این حرکات معمولا در سن ۱۵ ماهگی شروع می شود و تا سن ۳ سالگی ادامه می یابد. اغلب به منظور رفع نیازهای والدین استوار است. در این سن فریاد به خاطر بیماری، گرسنگی و تشنگی نیست.

توصیه ما این است که واکنش والدین در برابر جیغ زدن کودکان در رابطه با بچه های ۲ ساله بی تفاوت به فریادها باشند. نباید فریاد زدن و جیغ کشیدن به یک نوع بازی برای یک کودک با افراد بزرگتر تبدیل شود.

بررسی واکنش والدین در برابر جیغ زدن کودکان

حسادت، هنگامی که شما با تلفن صحبت می کنید، ممکن است کودک شما شروع به فریاد کند، زیرا احساس می کند که دیگر از او مراقبت نمی کنید.

  • سردرگمی و گیجی

شاید فرزند شما دقیقا از اینکه چه چیزی می خواهد مطمئن نباشد و این باعث خشم و گریه او خواهد شد. همچنین برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از بهترین مشاوران، سایت زندگی ما به صورت تلفنی استفاده کنید.

  • احساس ناراحتی و ناتوانی

هنگامی که کودک شما در بیان بعضی از کلمات دلسرد می شود، ذهن خود را آماده کنید تا آنها را بیان کنید. کودک ممکن است عصبانی شود، زمانی که او نمی تواند کلمات را برای بیان آنچه که می خواهد باشد پیدا کند.

  • چگونه با این کودک باید رفتار شود؟

واکنش والدین در برابر جیغ زدن کودکان با فرزندتان ارتباط چشمی بگیرید این یکی از مؤثرترین شیوه ها در مورد کودک است و می تواند به خوبی قاطعیت شما را نیز به او یادآوری کند و نشان دهد. بنابراین، از او بخواهید با تماس چشمی که به این کارش پایان دهد و به او بگویید که شما با او درباره این صحبت می کنید و علت ناراحتی او را می شنوید، اما فقط اگر فریاد را ترک کند، این کار را انجام می دهید. اگر فرزند شما سن پایین دارد و از صحبت کردن با آن ها سودی نبرید، انگشت خود را در مقابل دهان خود قرار دهید و به او نشان دهید که می خواهید سکوت کند. هیچ گاه سر کودکی که داد میزند، داد نزنید.

موثرترین راه برای آرام کردن کودک

یکی از موثرترین واکنش والدین در برابر جیغ زدن کودکان و راه های آرام کردن نوزاد شما این است که وقتی کودک شما فریاد می زند چیزی شبیه به این داشته باشید، به طوری که چهره شما درست در مقابل چهره فرزند شماست، هنگامی که تو فریاد می زنی، من نمی دانم منظور تو چیست؟ می توانی بگویی چه چیزی صدای عادیت را تغییر داده؟ اگر او نمی تواند کاملا خود را بیان کند، حدس بزنید که چه می خواهد (مثلا چیپس می خواهید) و می بینید که او سرش را تکان می دهد.

  • تسلیم نشدن والدین

او ممکن است چیزی را بخواهد که نمی توانید یا نمی خواهید به او بدهید را از شما درخواست کند، نیازی به تسلیم وجود ندارد که یکی از واکنش والدین در برابر جیغ زدن کودکان همین است که زود تسلیم نشوند، اما سعی کنید چیز دیگری را ارائه دهید، مانند: بعد از شام می توانی شیرینی بخوری، اما الان یک غذای عالی برای شما دارم. سعی کنید او را در عناوین مختلف سرگرم کنید. کتابی را که قبلا خوانده اید انتخاب نکنید یا اگر وقت اضافی دارید با او بازی کنید. برای آگاهی بیشتر در این خصوص سایت زندگی ما را فراموش نکنید می تواند به شما مشاوره تلفنی در روزهای تعطیل نیز ارائه کند.

واکنش والدین در برابر جیغ زدن کودکان

نحوه برخورد با جیغ کودکان

  • نحوه برخورد با کودکان ۱٫۵ تا ۲ ساله

خواسته ها و فریادهای کودکانه تا حدودی منطقی است و والدین نباید واکنش زیادی نشان دهند. باید پذیرفت که فریاد در این سن، بخشی از روند تکاملی فرزند است. توصیه ما این است که واکنش والدین در برابر جیغ زدن کودکان در رابطه با بچه های ۲ ساله بی تفاوت به فریادها باشند. نباید فریاد زدن و جیغ کشیدن به یک نوع بازی برای یک کودک با افراد بزرگتر تبدیل شود. با چیزهایی که در بالا ذکر شد، نباید با فرزند دلسرد شوید. اگر در خانه فریاد می زند، به آن بی احترامی نکنید، اما بهتر است که مسائل را در مهمانی پیش بینی کنید و قبل از اینکه کودک بخواهد فریاد بزند، برای جلوگیری از فریاد، آن را انجام دهید. در واقع، شما باید فرزند را مدیریت کنید.

مقالات پیشنهادی مجیب
  • برخورد با کودکان بیش از ۳ سال

 پس از ۳ سال زمانی که کودک رشد منطقی پیدا می کند، تا زمانی که او مفاهیم را درک می کند و می تواند متوجه شود، باید در روند درمان رفتاری به درستی درمان شود تا این حرکت زشت را رها کند.

در این سن، بهتر است با یک روانپزشک کودک و نوجوان مشورت کنید.

پدر و مادرهای عزیز و گرامی می توانند برای دریافت مشاوره تلفنی به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمایند و از خدمات آن ها به صورت آنلاین و تلفنی بهره مند شوند. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص واکنش والدین در برابر جیغ زدن کودکان  نیز می توانید با بهترین و برترین مشاوران و روانشناسان کشور ارتباط برقرار نمائید با خط ثابت شماره زیر را بگیرید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه