چگونه ظرفیت شوخی خود را بالا ببریم؟

افزایش ظرفیت شوخی
   

طنز با تمسخر، اذیت کردن و بی احترامی متفاوت است. افزایش ظرفیت شوخی و شوخ طبعی در واقع یک توانایی هوشمندانه و هنری است که باعث می شود دیگران بی اختیار به خنده بپردازند. داشتن حس شوخ طبعی دارای مزایای فراوانی است. به شما کمک می کند که نیمه روشن تر زندگی را ببینید و با یک هاله انرژی مثبت که لبخند و شادی را به جهان می آورد، باعث می شود که شما در همه جنبه های زندگی (کار، عاطفی و اجتماعی) موفقیت باور نکردنی داشته باشید.

حس شوخ طبعی یک سلاح است که شما همیشه باید در هر شرایطی با آن همراه باشید، اما چگونه؟ این کار چندان آسان نیست که از آن لذت ببرید. برای تبدیل شدن به فردی شوخ طبع و بامزه ادامه مطلب را از دست ندهید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه از مشاوران و روانشناسان برتر سایت زندگی ما کمک بگیرید.

بررسی افزایش ظرفیت شوخی

چندین مورد قبل از شروع که باید به ذهن بسپارید، اول این که طنز مثل یک لباس تک سایز نیست که تنها به برخی افراد بیاید. هر کسی می تواند طرز تفکری  سرگرم کننده داشته باشد. آنچه رفتار شما را طنز می بخشد، برای شما منحصر به فرد است و نوع نگاه و احساس شما در سراسر جهان پیرامون شما است. اعتقاد بر این است که هر کس به طریقی خود یک احساس ذهنی طنز دارد؛ درست همانطور که یک کودک ۴ ماهه می تواند در عزیزانش لبخند ایجاد کند، شما همچنین می توانید برای افزایش ظرفیت شوخی مهارت هایی را که لازم دارید برای دریافت دنیایی از حس شوخ طبعی دریافت کنید. تنها چیزی که باید اول انجام دهید این است که احساسات ذاتی خود را از طنز بیرون بکشید.

طنز و شوخ طبعی در بسیاری از موارد استرس ناشی از وضعیت را کاهش می دهد و با آن مقابله می کند و سبب افزایش ظرفیت شوخی نیز می شود. البته افراد انعطاف پذیر می دانند که همه سبک های طنز مفید نیستند.

مواردی که باعث خنده شما می شود را پیدا کنید. این احتمالا باعث خنده مردم نیز خواهد شد. با این حال، باید به یاد داشته باشید که هر کسی نمی تواند طرز تلقی در کلمه یا رفتار شما را درک کند و این کاملا طبیعی است. همه چیزهای خنده دار و بامزه را در ذهن و یا در یک ورق کاغذ در کتاب ها، فیلم ها، سریال ها، اشعار، شایعات، برنامه های طنز آمیز و غیره بنویسید.

افزایش ظرفیت شوخی

پیدا کردن افزایش ظرفیت شوخی

ببینید چه چیزی سبب خنده شما می شود. اگر می خواهید خنده دار و بامزه باشید، باید کمی درباره آن مطالعه کنید. خبر خوب این است که این مطالعات خسته کننده نخواهند بود، بلکه آن ها سرگرم کننده خواهند بود و برای شما مناسب است. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که از شنیدن چیزی خنده دار از خودتان بپرسید، چرا این مطلب برای من خنده دار و بامزه است؟ مدام این سؤالات را دنبال کنید و به دنبال پاسخ مناسب برای آنها باشید. هر چه بیشتر به عمق دلایل واقعی این موضوع برسید، احتمال گفتن شانس جوک های خنده دار و افزایش ظرفیت شوخی و قطعه ای از کلمات و موارد خنده دار در شما بیشتر خواهد شد.

کارها و عکس العمل های جالب و خنده دار انجام دهید و از چیزهایی که باعث خنده شما می شوند لذت ببرید. خواندن مجلات خنده دار، جوک های خود را برای کودکان تعریف کنید و جهان اطراف خود با فعالیت های خنده دار و شادی پر کنید. احساس حس شوخ طبعی به معنی خنده بیشتر به چیز هایی است که دیگران را نیز به همان اندازه می خنداند. لازم به ذکر است که هموطنان عزیز می توانند برای آگاهی بیشتر در این زمینه با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات تلفنی با کیفیت این مرکز در تمام ایام هفته بهره مند شوند.

راهکارهای افزایش ظرفیت شوخی

ما با انعطاف پذیری ذاتی و توانایی بهبود ویژگی هایی که اغلب در افراد انعطاف پذیر دیده می شود متولد شده ایم.

اما چگونه می توان انعطاف پذیری خود را افزایش داد؟ در اینجا چند روش ساده برای تمرین وجود دارد:

راه حل اول: تمرین مهارت های حل مسئله

مردم انعطاف پذیر این جمله را به خوبی درک کرده اند که:

(زهری که مرا نکشد، قوی ترم می کند)

آنها در مواجهه با موقعیت های مختلف انعطاف پذیر هستند و تصور فوق العاده ای از راه حل های ممکن را برای افزایش ظرفیت شوخی خود دارند.

دستیابی به این ویژگی ها نیز از طریق یادگیری و توسعه مهارت های حل مسئله امکان پذیر است.

مقالات پیشنهادی مجیب

بالا بردن ظرفیت تحمل

راه حل دوم: توسعه مهارت های اجتماعی

همانطور که در بالا ذکر شد، کسانی که دارای انعطاف پذیری بالا هستند، مهارت های ارتباط برقرار کردن با دیگران را فرا گرفته اند.

برای افزایش انعطاف پذیری شما باید این مهارت ها را یاد بگیرید و از آنها به درستی استفاده کنید. مهم ترین این مهارت ها عبارتند از:

شوخ طبعی

طنز و شوخ طبعی در بسیاری از موارد استرس ناشی از وضعیت را کاهش می دهد و با آن مقابله می کند و سبب افزایش ظرفیت شوخی نیز می شود. البته افراد انعطاف پذیر می دانند که همه سبک های طنز مفید نیستند. طنز تهاجمی(مثل تمسخر دیگران) و خودشکنانه (مانند دلقک بازی برای خنده دیگران) باعث بدتر شدن وضعیت می شود. همچنین می توانید برای آگاهی و کسب اطلاعات لازم در رابطه با افزایش ظرفیت شوخی به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و از خدمات مشاوران حتی در ایام تعطیل نیز بهره مند شوید.

افزایش ظرفیت شوخی

فعالانه گوش کردن

فردی که به طور فعال گوش می دهد دارای ۴ ویژگی است:

  1. او انگیزه گوش دادن دارد، یعنی او می خواهد به کلمات دیگران گوش دهد.
  2. او به کلمات دیگران گوش می دهد و به همه آن ها توجه می کند، به عنوان مثال، او به موقع تماس چشمی برقرار می کند.
  3. او همدلی می کند، یعنی، او می خواهد دقیقا بداند طرف مقابل چه احساسی دارد تا در احساسش شریک شود.
  4. انعطاف پذیر، یعنی چگونگی برخورد با افراد مختلف را در شرایط مختلف را می داند.

این راه کار ها می تواند به افزایش ظرفیت شوخی شما نیز کمک کند، پس با دقت بیشتر آن ها را مطالعه نمائید.

کاربران گرامی می توانند از خدمات سایت زندگی ما همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روزهای تعطیل نیز استفاده نمایند. ضمنا برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره ی افزایش ظرفیت شوخی می توانید به صورت تلفنی با برترین مشاوران و روانشناسان کشور تماس حاصل نمائید و از خدمات با کیفیت تلفنی آن ها بهره مند شوید. شماره تماس برای برقراری ارتباط از سراسر ایران در ادامه درج شده است. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه