پیشگیری از ایدز چگونه انجام می شود و بررسی آن

پیشگیری از ایدز
   

جهت پیشگیری از ایدز و حفاظت از خود در مقابل ابتلا به HIV با درک اینکه چگونه ویروس گسترش می یابد، این کار را انجام دهید. ویروس تنها می تواند به روش های مختلفی منتقل شود که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد. ضمنا با استفاده از خدمات سایت زندگی ما می توانید اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنید و آگاهی لازم را کسب نمائید.

کلمات کلیدی:(پیشگیری از ایدز|نشانه های ایدز |موارد انتقال ویروس ایدز|درمان و مشاوره ایدز|نشانه های HIV|علایم ایدز|مشاوره روانشناسی)

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

موارد انتقال ویروس ایدز

در طول رابطه جنسی با یک فرد مبتلا به HIV، با به اشتراک گذاشتن یک سوزن آلوده، از جمله از طریق استفاده از مواد مخدر غیر قانونی. از مادر به کودک در دوران بارداری، زایمان یا تغذیه با شیر مادر. از طریق انتقال خون آلوده، خون اهدا شده در ایالات متحده به مدت طولانی برای HIV (از سال ۱۹۸۵) آزمایش شده است و بسیار امن است. همچنین، اگر یک زن باردار می داند که او مثبت HIV است، تیم پزشکی او اکنون می تواند اقدامات ویژه ای برای پیشگیری از ایدز و آلوده شدن کودک انجام دهد.

پیشگیری از ایدز

پیشگیری از ایدز با کاندوم

استفاده مداوم و صحیح از کاندوم مردانه، خطر انتقال بیماری های جنسی (STI) و انتقال ویروس نقص ایمنی بدن (HIV) را کاهش می دهد. با این وجود، استفاده از کاندوم نمی تواند محافظت مطلق علیه هر STI را فراهم کند. مطالعات اپیدمیولوژیک که مقادیر عفونت اچ آی وی را در بین مصرف کنندگان کاندوم و افراد غیرمستقیم که شرکای جنسی را آلوده می کنند، نشان می دهد که استفاده از کاندوم سازگارانه در پیشگیری از ایدز و انتقال HIV بسیار موثر است. به طور مشابه، مطالعات اپیدمیولوژیک نشان داده است که استفاده از کاندوم باعث کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های دیگر می شود.

مبانی نظری و تجربی برای پیشگیری از ایدز

انتظار می رود که کاندوم برای فراهم کردن سطوح مختلف حفاظت برای انواع STI ها، بسته به تفاوت های نحوه انتقال بیماری ها یا عفونت ها باشد. کاندوم مردانه ممکن است تمام مناطق آلوده یا مناطقی را که می توانند آلوده شوند را پوشش ندهند. به این ترتیب، آنها احتمالا برای پیشگیری از ایدز نسبت به STI هایی که تنها توسط مایعات تناسلی (STI هایی مانند گونوره، کلامیدیا، تریکومونیا و عفونت HIV) انتقال می یابند کار می کند. ممکن است مناطق تحت پوشش کاندوم را آلوده نکنند(STIs مانند تبخال تناسلی) جهت دریافت یک مشاوره تخصصی تلفنی با کیفیت می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب در ارتباط باشید.

هیچ واکسنی برای جلوگیری از عفونت اچ آی وی وجود ندارد و درمان برای ایدز نیست؛ اما شما می توانید خود و دیگران را از عفونت محافظت کنید.

بررسی پیشگیری از ایدز

هیچ واکسنی برای جلوگیری از عفونت اچ آی وی وجود ندارد و درمان برای ایدز نیست؛ اما شما می توانید خود و دیگران را از عفونت محافظت کنید. برای جلوگیری از گسترش ویروس HIV داروهای Truvada را در نظر بگیرید. داروی (Truvada) می تواند خطر انتقال عفونت HIV را در افرادی که در معرض خطر بسیار بالایی هستند، کاهش دهد. شما باید هر روز آن را مصرف کنید… اگر هپاتیت B دارید قبل از شروع درمان باید توسط متخصص بیماری عفونی یا متخصص کبد مورد ارزیابی قرار بگیرید. قبل از مصرف این دارو به آزمایش خون نیاز دارید تا عملکرد کلیه خود را بررسی کنید. برای پیشگیری از ایدز اگر HIV دارید، به شرکای جنسی خود بگویید. مهم است که آنها نیز باید آزمایش شوند.

راه های دیگر پیشگیری از ایدز

از یک سوزن تمیز استفاده کنید. اگر از سوزن برای تزریق مواد استفاده می کنید، مطمئن شوید که استریل باشد و آن را به اشتراک نگذارید. اگر باردار هستید، حتما مراقبت های پزشکی را دریافت کنید. اگر شما HIV مثبت هستید، ممکن است این عفونت را به کودک تان منتقل کنید؛ اما اگر در حین بارداری درمان دریافت کنید، می توانید خطر ابتلا به کودک خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید. برای پیشگیری از ایدز ختنه مرد را در نظر بگیرید. شواهدی وجود دارد که ختنه مردان می تواند به کاهش خطر ابتلا به HIV در انسان کمک کند.


خواندن این مطالب می تواند بری شما جالب باشند:

برای درمان وابستگی ناسالم از دیگران توقع بیجا نداشته باشیم

انواع مواد مخدر و بررسی راه های درمان

در هنگام مواجه با ایدز چه عکس العملی انجام دهیم؟

نشانه های ایدز و معرفی آنها جهت تشخیص آن


درمان به عنوان پیشگیری از ایدز

هنگامی که فرد مبتلا به اچ آی وی شروع به درمان موثر می کند، ویروس وی را به سطح غیر قابل کشف کاهش می دهد. این بدان معنی است که سطح ویروس HIV در خون بسیار پایین است و نمیتوان با آزمایش آن را تشخیص داد. داشتن یک بار ویروسی قابل تشخیص برای ۶ ماه یا بیشتر به این معنی است که ویروس را در طول رابطه جنسی منتقل نمی کند. این غیر قابل کشف = untransmittable نامیده می شود (U = U) که همچنین می تواند به عنوان درمان به عنوان پیشگیری از ایدز اشاره شود.

روان کننده جهت پیشگیری از ایدز

روان کننده، اغلب برای افزایش لذت جنسی و ایمنی با اضافه کردن رطوبت به واژن و یا مقعد در طول رابطه جنسی استفاده می شود. روان کننده می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به اشک واژن یا مقعد ناشی از خشکی یا اصطکاک شود. برای پیشگیری از ایدز فقط باید بر اساس روان کننده های آب (مانند K-Y Jelly) به جای یک روان کننده روغنی (مانند وازلین یا روغن کودک) با کاندوم استفاده شود. روغن های پایه روغن لاتکس را در کاندوم تضعیف می کنند و می توانند باعث شکستن یا پاره شدن آن شوند.

پیشگیری از ایدز

داروهای پیشگیری از ایدز

اگر شما اچ آی وی منفی هستید، ممکن است بتوانید از داروهای پیشگیرانه (PrEP) برای کاهش خطر ابتلا به ویروس خود استفاده کنید.PrEP موثر برای برخی از افرادی که در معرض خطر ابتلا به عفونت HIV قرار دارند مثلا کسانی که شریک HIV مثبت هستند، مفید است. این دارو به عنوان یک قرص در دسترس است و باید قبل از اینکه رابطه داشته باشید و در معرض ابتلا به اچ آی وی قرار داشته باشید، استفاده شود. جهت مشاوره تلفنی در ایام تعطیل هم می توانید با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با این مرکز ارتباط برقرار نمائید.

HIV در دوران بارداری

همه زنان باردار یک تست خون برای پیشگیری از ایدز می دهند. در صورت عدم درمان، HIV در طی بارداری، زایمان یا تغذیه با شیر مادر از یک زن باردار به کودک خود منتقل شود. اگر شما هروئین مصرف می کنید، یک برنامه مصرف متادون را شروع کنید. متادون می تواند به عنوان یک مایع مصرف شود، بنابراین خطر ابتلا به HIV کاهش می یابد.

برای کسب اطلاعات و مشاوره در مورد پیشگیری از ایدز با برترین و متخصصان و روانشناسان کشور می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب به صورت همه روزه حتی در روزهای تعطیل هم با سایت زندگی ما ارتباط برقرار نمائید. تنها با گرفتن شماره زیر بدون زدن صفر یا وارد کردن کد این کار را انجام دهید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه