درمان سندروم سیندرلا اختلالی فراگیر میان زنان

درمان سندروم سیندرلا
   

درمان سندروم سیندرلا چگونه امگان پذیر است؟دلایل زیادی برای توصیف اینکه سندرم سیندرلا از دنیای داستان به دنیای واقعی آمده است، وجود دارد. بسیاری معتقدند که این ریشه ی آموزش در دوران کودکی است. مردم دوست دارند بچه ها را، برای آنچه که انجام می دهند، نه آنچه که هستند. بنابراین کودک به طور مستمر از واکنش های دیگران پیروی می کند و برای تأیید نشانه ها را دنبال می کند.

کلمات کلیدی:(سندروم سیندرلا|درمان سندروم سیندرلا |زنان مبتلا سندروم سیندرلا )

مدت زمان مطالعه:۵ دقیقه

وقتی دختر گریه می کند، پدر و مادرش در حال تلاش برای آرام کردن نوزاد هستند، اما ممکن است در مورد پسران نگران نباشند. وقتی دختران شروع به تاتی می کنند، والدینشان خوشحال هستند، اما در عین حال آنها نگران هستند. پسران بیرون می روند، جهان را کشف می کنند و آنها را تشویق می کنند که این کار را انجام دهند. اعتقاد عمومی به جامعه این است که دختران نسبت به پسران حساس تر هستند. دختران کمتر تشویق می شوند و حمایت فیزیکی و کلامی دارند. بسیاری از والدین به طور مداوم در مورد دختران خود نگران هستند و از اینکه ماجراجویی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد نگران هستند. اما بازی سر شکستن دارد، هم برای دختر و هم پسر! در ادامه با تشخیص و درمان سندروم سیندرلا آشنا خواهید شد.

سندرم سیندرلا به شیوه های مختلف زندگی زنان را تحت تاثیر قرار می دهد. بخشی از هویت زنان در عمق وجود و در دوران کودکی است و بر اساس وابستگی است.

نقش بلوغ در درمان سندروم سیندرلا

درمان سندروم سیندرلا

بلوغ دوره حیاتی رشد انسان است. در این دوره، دختران به آنچه که از اجتماع انتظار می رود تبدیل می شوند و بیشتر به سیندرلا شدن می روند. به گفته نیویورک تایمز، دختران تشویق می شوند، زیرا آنها منبع آرامش و لذت بردن مردان هستند و این باعث تقویت سندرم سیندرلا می شود. دختران کمتر تشویق می شوند که مستقل باشند در عوض، آنها بیشتر و بیشتر وابسته به دیگران هستند، و عزت نفس آنها به واکنش دیگران بستگی دارد.


شاید این ها هم برایتان سودمند باشد

تاریخچه و فلسفه ازدواج

معایب ازدواج سفید در ایران

سندروم سیندرلا


سندرم سیندرلا از کجا آغاز می شود؟

جامعه مداوم زنان بر این باور است که آنها باید به مردان وابسته باشند. دختران با اعتقاد به اینکه آنها باید یک مرد مناسب برای زندگی بهتر داشته باشند، رشد می کنند و بدون چنین مردی باید در مورد زندگی نگران باشند. سوسکی در آشپزخانه ظاهر می شود و مادر جیغ می کشد تا پدر بیاید و سوسک را بکشد. با وجود این رفتارها، دختران متوجه می شوند که مردان شوالیه های نگهبان هستند و قصد دارند از آنها محافظت کنند در بابر چیزهای ترسناک و خطرناک!

سندرم سیندرلا نیز نشانه فرار از پاسخگویی است. زنان مظنون هستند که زمانی که همه چیز در دست مردان است، از تمام مسئولیت های مالی، احساسی و فیزیکی آزاد می شوند؛ یک روز یک مرد می آید و همه چیز را خودش سر و سامان می دهد و دیگر نیازی به نگرانی در مورد هیچ چیزی ندارد. این فانتزی است!

جاه طلبی های زنان به خاطر ترس سرکوب می شود. مشکل اساسی در دستیابی به موفقیت، اعتماد به نفس پایین و اعتماد به نفس کم است. زنان که اعتماد به نفس کافی برای انجام وظایف ندارند، معمولا زمانی که شخص دیگری کار را بپذیرد، تمایلی به کنار گذاشتن آن ندارند. این زنان در مورد اقداماتشان نامعلوم هستند و درباره تصمیماتشان نامعلومند.

عدم اعتماد به نفس به زنان اعتقاد دارد که آنها نیاز به یک مرد در کنار شان دارند. متاسفانه، عنصر اصلی در شکل دادن به سندرم سیندرلا، هنجارهای اجتماعی و روش های آموزشی است. جامعه به ما می آموزد که انتخاب مردان مهم تر از انتخاب زنان است، بنابراین مردان قدرتمندتر هستند. بنابراین، زنان به طور مداوم احساس کوچک شدن و اعتماد به نفس پایین در توانایی های خود دارند.

سندرم سیندرلا به شیوه های مختلف زندگی زنان را تحت تاثیر قرار می دهد. بخشی از هویت زنان در عمق وجود و در دوران کودکی است و بر اساس وابستگی است.

اثرات سندرم سیندرلا

سندرم سیندرلا به شیوه های مختلف زندگی زنان را تحت تاثیر قرار می دهد. بخشی از هویت زنان در عمق وجود و در دوران کودکی است و بر اساس وابستگی است. این افکار، رفتارها ی زنان را در سطوح مختلف، آگاهانه یا ناخودآگاه، تحت تأثیر قرار می دهد. این بر رفتارهایی نظیر درخواست پول از شوهر برای خرید، بازنگری چندگانه از وظایف با همکاری مردانه در محل کار یا استفاده از اظهارات برجسته بر روی آنها تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، زنان در بیان نظرات خود ” فکر کنم”، “شاید” یا “unsure” استفاده می کنند. این تفاوت در گفتار نه تنها اعتقاد به تفاوت در توانایی مردان و زنان را نشان می دهد، بلکه می تواند منبع این تفاوت باشد.

افزایش تعداد زنان شاغل دارای ارتباط مستقیمی با حذف باورهای فاسد است. حدود ۴۲ درصد زنان شاغل در خانوار هستند و تقریبا نیمی از زنان غیر شاغل هستند. سندرم سیندرلا باعث می شود که زنان به عنوان یک گزینه موقت کار کنند و در نهایت یک روز دیگر نیازی به کار ندارند زیرا یک مرد از آنها حمایت خواهد کرد.

بر این اساس، معیار غرور هر زن، میزان درآمد شوهرش است و چقدر به نفع اوست. انواع ماشین ها، از جمله تعطیلات، رستوران ها، و توانایی های شوهر. سندرم سیندرلا از تصمیم گیری مستقل و استقلال زنان جلوگیری می کند، گاهی اوقات بدون درک.

 

مشاوره مجیب برای درمان سندروم سیندرلا

درمان سندروم سیندرلا

سندرم سیندرلا آغاز می شود با تربیت فرزندان؛ بچه هایی که می آموزند زنان موجوداتی چند وجهی هستند که هر چیزی را می گیرند و نیازی به کسی برای خوشحالی ندارند.. استقلال ارزشمند است، و اگر این فرصت برای استقلال به دست آید، باید مورد استفاده قرار گیرد. دختران را در دوران کودکی تشویق کنید و اولین گام برای حل مشکلات آنها بدون وابستگی به دیگران باشید. معنای شادی برای همه متفاوت است و لزوما به معنی شاهزادگان سوار بر اسب سفید نیست.

واقعیت این است که پایان داستان در زندگی واقعی اتفاق نمی افتد. هیچ کس شما را از سختی با اسب سفید خود نجات نمی دهدو شما مسئول خوشبختی خود هستید. شاهزاده سفید پوش شمایید عشق از درون ریشه می گیرد، نه از تأیید و حس دیگران. بلند شوید و زندگی خود را بسازید. فقط شما می توانید باورها و ارزش های خود را اصلاح کنید و راهی برای خلاص شدن از وابستگی به افراد، افکار و واکنش های آنها پیدا کنید.

ماهیت سندرم سیندرلا نسبت به گذشته تغییر کرده است. امروز، زنان خود را به عنوان کودکان آسیب پذیر که به دنبال حمایت از دیگران هستند، نمی بینند. امروز سندرم سیندرلا به معنای این نیست که  استقالا زنان را از زنانگی محروم  می کند.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای درمان سندروم سیندرلا طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه