عادت های رفتاری که خانم ها را جوان نگه می دارد

جوان ماندن خانم ها
   

عادت های رفتاری که خانم ها را جوان نگه می دارد

در این قسمت از مقاله، درمورد مسائل ساده و پیش پا افتاده ای صحبت می کنیم که خانم ها با رعایت آن ها به راحتی می توانند جوانی و زیبایی خود را تا سنین میانسالی نیز حفظ کنند. عادت هایی که با رعایت آن ها می توانید همیشه جوان و شاداب به نظر برسید:

کلمات کلیدی:(عادت های رفتاری خانم ها|جوان ماندن خانم ها|راز های حوان ماندن )

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

 مراقبت از چشم ها

چشم ها اولین جایی از بدن هستند که نشانه های پیری در آن ها مشخص می شود؛ زیرا نازک ترین قسمت پوست در اطراف آن ها قرار دارد. اشعه فرابنفش و رادیکال های آزاد، بیشتر به چشم ها آسیب می رسانند. مرطوب کننده هایی با ضدآفتاب شیمیایی هم به این ناحیه حساس و نازک (چشم ها) صدمه می زنند. به جای این کرم ها باید از کرم اکسید روی یا کرم پایه تیتانیوم استفاده کرد که ضدآفتابی طبیعی و بدون مواد شیمیایی باشد. مراقبت از چشم ها شما را جوان نگه می دارد.

ورزش کنید و عرق بریزید

تحقیقات نشان می دهند که مؤثرترین نوع تمرین، تمرینی است که شما را به مدت طولانی تری جوان نگه دارد. حالا این تمرین می تواند تمرین ها و نرمش های غیرهوازی سریع، کوتاه و شدید باشد و یا تمرین های غیر شدید مانند پیاده روی یا بولینگ. ورزش کردن شما را جوان نگه می دارد.

ابرو ها بیش از هر عضو دیگری از چهره، در زیبایی و جوان به نظر رسیدن شما تأثیر دارند و با افزایش سن، نازک تر و خاکستری تر می شوند. اگر خاکستری شده اند آن ها را رنگ کنید

به پوست خود رسیدگی کنید

با افزایش سن، پوست اندازی شما کندتر می شود و پوستتان خشک به نظر می رسد. سعی کنید هفته ای یک بار با پنبه، دو قاشق غذا خوری آبلیموی تازه به پوستتان بمالید و دور چشمانتان چیزی نزنید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. اسیدیته لیمو، پوست مرده را جدا کرده و پوست تازه را بالا می آورد و شما را جوان نگه می دارد.

 

جوان

موهایتان را مرطوب کنید

وقتی سن شما بالا می رود، موهایتان درخشش خود را از دست می دهند. پس هفته ای یک بار بعد از شامپو زدن به موهایتان، کمی نرم کننده و روغن زیتون به آن ها بزنید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. آنتی اکسیدان ها، ویتامین آ و ویتامین ای و روغن زیتون از موهایتان در برابر عوامل خارجی محافظت می کنند و شما را جوان نگه می دارند.

ویتامین دی مصرف کنید

برای سلامتی بیشتر و طولانی تر و حفظ زیبایی و جوان ماندن، ویتامین دی مصرف کنید. نور آفتاب هم منبع ویتامین دی است و سلامتی را افزایش می دهد. افرادی که ویتامین دی کافی مصرف می کنند، ریسک ابتلا به دیابت نوع دوم در آن ها خیلی کمتر است.

بهترین مدل ابرو را برای چهره خود بیابید

ابرو ها بیش از هر عضو دیگری از چهره، در زیبایی و جوان به نظر رسیدن شما تأثیر دارند و با افزایش سن، نازک تر و خاکستری تر می شوند. اگر خاکستری شده اند آن ها را رنگ کنید و یا با مداد ابرو، داخل آن ها را پر کنید تا زیبا تر و جوان تر به نظر برسید.

پوستتان را روشن کنید

سال ها قرار گرفتن در مقابل اشعه فرابنفش باعث می شود که پوستتان تیره شود. بهترین راه برای از بین بردن لک ها استفاده از محصولی است که آنتی اکسیدان آزمایشگاهی به نام آیدبنون داشته باشد. این کار باعث می شود شما جوان و زیبا به نظر برسید؛ حتی در دوران میانسالی.

ادویه جات مصرف کنید

جوان ماندن یعنی بیمار نبودن؛ راه زیادی برای پیشگیری از بیماری ها با استفاده از ادویه جات وجود دارد. هر کدام از ادویه ها خاصیتی دارند. خواص آن ها را بیابید و آن ها را مصرف کنید؛ زیرا این کار باعث زیبا تر شدن و جوان تر شدن شما می شود.

مقالات پیشنهادی مجیب

ایمان داشته باشید

سن، بیشتر یک نگرش و طرز تفکر است. افرادی که به ظاهر پیر خود اهمیت نمی دهند و مثل جوانان رفتار می کنند و خوشحالند، ایمان دارند که تعداد شمع های روی کیک تولدشان نیست که سال های عمرشان را نشان می دهد. باید در باقی عمرشان آنچه دوست دارند انجام دهند و نگذارند پیری جلوی آن ها را سد کند. جوان ماندن، ایمان و اعتماد به نفس می خواهد که شما با کمی تفکر به آن خواهید رسید.

عادت های رفتاری که حذف آن ها باعث جوان ماندن خانم ها می شود

ترک عادت های نادرست سبب می شود زنان علاقه مند به زیبایی، همیشه جوان و زیبا بمانند. عادت های نادرست دارید و نمی دانید که با انجام این عادات، جوان بودن و زیبایی خودتان را از بین می برید. فاکتورهایی که ساده از کنارش می گذرید و به راحتی زیبایی شما را از بین می برند، جدی بگیرید. این عادات نادرست به شرح زیر است:

استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب

اگر بدانید که استفاده از کرم ضد آفتاب برای حفظ زیبایی و جوان ماندن پوست شما چقدر اهمیت دارد، هرگز از زیر استفاده از آن شانه خالی نمی کنید. لکه های قهوه ای و آفتاب سوختگی ها نمونه ای از آسیب های آفتاب بر روی پوست هستند.

نشستن کافی صورت

برخی از خانم ها توجه زیادی به شستشوی کافی صورت ندارند و نمی دانند که این تنبلی به ضرر آن هاست. از آنجایی که پوست صورت جزو بخش هایی است که پوشیده نمی شود، بیشتر در معرض آلودگی ها قرار دارد. پس برای جوان ماندن پوستمان حتما وقت و زمان کافی برای شستن صورتمان بگذاریم.

فشار دادن جوش

تقریبا همه ما در طول زندگی خود حداقل یک بار این کار را انجام داده ایم. اگر می خواهید در دراز مدت ظاهری زیبا و جوان داشته باشید، از فشار دادن جوش هایتان پرهیز کنید. این عادت، بدترین کاری است که می توانید با پوست خود انجام دهید؛ زیرا موجب زخم و عفونت می شود. بهترین راه این است که هر روز به خوبی صورتتان را با لوسیون های ضد باکتریایی و ضد آکنه، صابون های مخصوص و کرم بشویید.

جویدن ناخن ها

جویدن ناخن ها یکی از عاداتی است که شاید اکثر شما دچارش باشید. ناخن جویدن نه تنها زیبایی تان را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه برای سلامتی شما هم ضرر دارد. در طول روز به دلیل لمس اشیاء مختلف، باکتری های زیادی روی دست و زیر ناخن های شما جمع شده و با جویدن آن ها، همه باکتری ها به دهان تان منتقل می شوند. چه کسی ناخن های کوتاه و جویده شده را می پسندد؟ به جای آن، آدامس بجوید. حتی می توانید از لاک های تلخ استفاده کنید تا شما را از این کار باز دارد. با مراعات این عادت نادرست، جوان ماندن خود را تضمین می کنید.

کندن پوست و گاز زدن لب

باید بدانید که جویدن لب ها از یک طرف موجب خشک شدن بیشتر لب و از طرف دیگر باعث می شود شما این کار را مدام تکرار کنید. این عادت بدی است که باید به سرعت کنار بگذارید. راه حل آن نیز ساده است. یک عدد مرطوب کننده لب بخرید و مرتب آن را به لبانتان بزنید. به این صورت ظاهر شما جوان تر و شاداب تر به نظر می رسد.

 

جوان

رازهای جوان ماندن خانم ها در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

بهترین راه پی بردن به رازهای جوان ماندن خانم ها، ارتباط گرفتن با اشخاص باتجربه و خبره برای مشاوره، در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب است. دانستن رازهای جوان ماندن خانم ها، مسأله ای است که تنها از راه صحبت و مشاوره حل می شود. و اگر این امر توسط شخص ماهر و متخصصی انجام نشود، ممکن است فرد مراجعه کننده را دچار مشکلات بیشتری کرده و نتواند او را کمک کند.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب، با بهره گیری از بهترین و خبره ترین روانشناسان کشور، در تمامی طول روز و ایام هفته، حتی روزهای تعطیل، پاسخگوی تماس های شما مراجعین محترم است. متخصصان سایت زندگی ما، با استفاده از جدیدترین و به روزترین متد های علم روانشناسی، به معاینه و صحبت با بیماران می پردازند و در نهایت پس از تشخیص درست بیماری، مراحل درمان را آغاز می کنند. مشاورین سایت زندگی ما، مانند دوستی دلسوز، برای مراجعین خود وقت گذاشته و با حوصله فراوان پای صحبت های شما مراجعین عزیز می نشینند. آن ها بدون هیچ محدودیت زمانی پاسخگوی شما هستند و مشکلاتتان را با حفظ امنیت کامل، حل می کنند. یکی از مزیت های مرکز مشاوره تلفنی مجیب این است که شما عزیزان، بدون هیچ اتلاف وقتی، بدون اینکه زمان خود را صرف ماندن در ترافیک های سنگین شهری کنید، در منزل خود تلفن را برداشته و با شماره های سایت زندگی ما تماس می گیرید. همچنین می توانید مشاور یا متخصص موردنظرتان را باتوجه به مشکل خود انتخاب کرده و با مشاورین آقا یا خانم صحبت کنید. هزینه مشاوره در سایت زندگی ما، برای رعایت حال شما دوستان گرامی طبق تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور می باشد. شعار ما : آرامش سهم همه مردم ایران زمین است. با ما تماس بگیرید تا آرامش را سهم زندگی تان کنید.

برای گفت و گو با مشاورین مرکز ما از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی روزهای هفته و حتی ایام تعطیل با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب به شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه