تاثیرات منفی اپلیکیشن های دوست یابی بر روابط اجتماعی

تاثیرات منفی اپلیکیشن های دوست یابی
   

در این بخش راجع به تاثیرات منفی اپلیکیشن های دوست یابی بحث خواهیم کرد چرا که امروزه با ظهور تکنولوژی و استفاده گسترده از تلفن های هوشمند، روابط انسانی هر روز به طور فزاینده ای شکل جدیدی به خود گرفته است. برنامه های دوستیابی میلیون ها کاربر از سراسر دنیا را جذب کرده اند، هرچند که فقط ۵ سال است که در آن حضور دارند. اما این شکل جدید روابط انسانی به جامعه چگونه است؟ در این مقاله، ما به روند ساخت برنامه های دوستیابی و چند اثر منفی برنامه های دوستیابی در روابط انسانی نگاه خواهیم کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات برترین مشاوران به صورت تلفنی بهره مند شوید.

کلمات کلیدی:( تاثیرات منفی اپلیکیشن|دوست یابی بر روابط اجتماعی)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کارایی و تاثیرات منفی اپلیکیشن های دوست یابی

چگونه برنامه های دوستیابی کار می کنند؟ برنامه های دوستیابی برای کمک به افرادی که در نزدیکی شهرها یا محله ها زندگی می کنند ایجاد شده است. شما فقط باید با عضویت در این برنامه ها نام و جنس خود را بنویسید. سپس عکس های خود را آپلود کنید و پروفایل های دیگر کاربران را دوست دارید لایک کنید. اگر افرادی که روی آنها کلیک می کنید آن ها هم شما را قبول نمایند، شما قادر خواهید بود پیامی برای آنها ارسال کنید. کاربرد تمام برنامه های دوستیابی تقریبا یکسان است. به همین دلیل تاثیرات منفی اپلیکیشن های دوست یابی باعث شده که افراد کمتر به دیدار یکدیگر می روند و تنها دوستان را در فضای مجازی دنبال می کنند. در ادامه بیشتر راجع به این مسئله صحبت خواهیم کرد.

تاثیرات منفی اپلیکیشن های دوست یابی

تحقیقات در رابطه با تاثیرات منفی اپلیکیشن های دوست یابی در دانشگاه لندن نشان داده است که برنامه های دوستیابی ممکن است احتمال آشنایی شما با افراد جدید را افزایش دهد، اما در نهایت باعث ایجاد یک رابطه ناپایدار می شود

بررسی تاثیرات منفی اپلیکیشن های دوست یابی

  • گسترش ظاهربینی و قضاوت اولیه

همانطور که از کارایی این برنامه های مجازی مشخص است، تمام چیزهایی که باعث می شود فرد شما را لایک کند ، تنها بر اساس ظاهر شما در فضای مجازی اتفاق می افتد. در واقع، تصاویر و مشخصات آپلود شده که شما نوشتید (که می تواند درست یا نادرست باشد) جذب کاربران می شود. ظاهر کاربران در این برنامه ها بسیار شایع است که حتی محققان روانشناسی اجتماعی را می ترساند. پروفسور توماس چامورو-پرموزیک، استاد دانشگاه لندن و رئیس بخش تحقیقات موسسه مطالعات روانشناسی صنعتی، توضیح می دهد که:

  • تحقیقات انجام شده در رابطه با برنامه های مجازی

در میان تحقیقات انجام شده در دانشگاه که در رابطه با تاثیرات منفی اپلیکیشن های دوست یابی انجام شده، در میان هزاران مورد مطالعه قرار گرفته، حتی یک نفر وقت صرف نکرده، این زمان حداکثر ۳۰ دقیقه برای شناختن اخلاق و اندازه گیری افراد دیگر که در مکالمه با هم بودند مشخص شده است. در واقع، تمام کاربران می خواهند هزاران نفر را در ۳۰ دقیقه با هم مقایسه کنند و عکس هایشان را در نظر بگیرند تا ۳۰ دقیقه برای شناسایی اخلاق هر شخص وقت صرف کنند. پروفسور چامورو توضیح می دهد که این نتایج تمام محققان را شگفت زده کرد، زیرا هیچکدام از آنها فکر نکردند که ظاهربینی چنین روندی در روابط اجتماعی ایجاد کند. برای دریافت مشاوره در این زمینه می توانید در ایام تعطیل هم با سایت زندگی ما ارتباط برقرار نمائید.

مقالات پیشنهادی مجیب

خطرناک ترین عامل منفی اپلیکیشن های دوستیابی

ظاهر بینی و قرار گرفتن در معرض دید ها و ایجاد روابط نامناسب یکی از تاثیرات منفی اپلیکیشن های دوست یابی و خطرناک ترین عامل در جوامع مختلف است که از طریق برنامه های دوستیابی شدیدتر شده است. در این فضا، مردم با چهره یا عکس های اتومبیل های گران قیمت و یا حتی ملیت خود قضاوت می شوند. یک دختر ممکن است یک بیماری هورمونی، یک اندام غیر معمول یا یک صورت طبیعی داشته باشد، اما در نوع خاصی و اخلاقی، ممکن است از خیلی افراد دیگر بهتر باشد. واقعیت این است که در چنین فضایی، چنین فردی ارزش کمی برای تجربه نتایج مثبتی خواهد داشت. همانطور که هندرسن استاد دانشگاه جورج تاون، توضیح می دهد:

(قضاوت با ظاهر افراد به ما می گوید که ما تا چه اندازه ای سطحی نگر هستیم و این سطحی نگر بودن حقیقت ترسناکی را نشان می دهد که ما در درون خودمان زشت هستیم)

کاهش قابل توجه در روابط سالم

تحقیقات در رابطه با تاثیرات منفی اپلیکیشن های دوست یابی در دانشگاه لندن نشان داده است که برنامه های دوستیابی ممکن است احتمال آشنایی شما با افراد جدید را افزایش دهد، اما در نهایت باعث ایجاد یک رابطه ناپایدار می شود. اگر می خواهید از یک برنامه دوستیابی برای تنهایی خودتان استفاده کنید، بهتر است که از این ایده صرف نظر نمائید، زیرا در نهایت تنهایی شما احتمالا عمیق تر از قبل خواهد بود. این علل زیادی دارد. مطالعات مختلف نشان داده اند افرادی که بیشتر از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند بیشتر احساس تنهایی می کنند.

  • بررسی مطالعات متعدد راجع به برنامه مجازی

از سوی دیگر، مطالعه دیگری در دانشگاه پرینستون راجع به تاثیرات منفی اپلیکیشن های دوست یابی نشان داده است که افرادی که بیشتر در فضای مجازی حضور دارند، بیشتر به روابط عاطفی خود خیانت می کنند. علل دیگری وجود دارد که ما با آن برخورد خواهیم کرد. همچنین می توانید برای آگاهی بیشتر در رابطه با این موضوع با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات این مرکز حتی در ایام تعطیل نیز بهره مند شوید.

تاثیرات منفی اپلیکیشن های دوست یابی

از بین رفتن آداب معاشرت اجتماعی

یکی از معروف ترین محققان در زمینه روابط مجازی، معتقد است که:

  1. اخاذی دیجیتالی
  2. کلاهبرداری
  3. تهدید سایبری
  4. عدم پاسخ به پیام های ارسال شده

چهار رفتار غیرمعمول و غیرعادی در محیط های آنلاین است. شاید در ابتدا برای شما کمی گیج کننده باشد، اما واقعیت این است که عامل چهارم، یعنی عدم پاسخ به پیام ها می تواند به اندازه سه عامل دیگر مخرب باشد که موجب آسیب فکری به طرف مقابل شما می شود و یکی از تاثیرات منفی اپلیکیشن های دوست یابی نیز بشمار می رود.

هموطنان عزیز و گرامی که می خواهند برای دریافت مشاوره اقدام نمایند می توانند به صورت همه روزه با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایند و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان کشور به صورت تلفنی بهره مند شوند. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیرات منفی اپلیکیشن های دوست یابی نیز می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با این مرکز تماس بگیرید مشاوران پاسخگوی شما عزیزان از سراسر نقاط ایران هستند. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه