میل جنسی در میانسالی و علت کاهش آن

میل جنسی در میانسالی
   

میل جنسی در میانسالی به چه شکل است؟ مشکلات جنسی مردان در میانسالی یکی از نگرانی های مردان در میانسالی و پیری است، این مقاله به برخی از مشکلات جنسی و راه حل های آن اشاره می کند .تستوسترون (هورمون مردانه) نقش مهمی در حفظ سلامتی و کیفیت زندگی مردان دارد و آندروپوز یا یائسگی سندرم بالینی و بیوشیمیایی در مردان است که با کاهش تستوسترون، اختلال عملکرد جنسی، ناتوانی مربوط به سن و سلامت ضعیف همراه است.

کلمات کلیدی:( میل جنسی |میل جنسی در میانسالی |نارضایتی جنسی|کاهش میل جنسی )

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

این رویداد ممکن است منجر به کاهش قابل توجهی در کیفیت زندگی شود و باعث عوارض و اثرات بر عملکرد بسیاری از اعضای بدن، از جمله مشکلات جنسی شود. شیوع بیماری های منتقله از راه جنسی در مردان بالای ۴۰ سال، براساس علائم بیماری و سطح تستوسترون قابل توجه است و حدود ۵٪ است. اگر چه شیوع مشکلات جنسی در جامعه عمومی بیشتر است، اما بسیاری ها تشخیص داده نشده و درمان نشده اند.

با افزایش سن، ما شاهد تغییرات فیزیولوژیکی بسیاری در بدن هستیم و این اجتناب ناپذیر است. از سوی دیگر، با ظهور میانسالی، این تغییرات بیشتر برجسته است. بعضی افراد معتقدند که از بین رفتن میل جنسی در این دوره کاملا طبیعی است و دقیقا همین دلیل است که افراد کمتری برای حل مشکلات جنسی خود از یک پزشک در میانسالی بازدید می کنند. آیا این اعتقاد بر اساس علمی است؟


بیشتر بخوانید

بازنشستگی چیست؟

چه ارتباطی بین افسردگی و میل جنسی در زندگی افراد وجود دارد؟

خیال پردازی های جنسی عاملی موثر در بروز سرد مزاجی مردان


تغییر میل جنسی در همه افراد است؟

میل جنسی در میانسالی

این مسئله از یک استاندارد خاص پیروی نمی کند، زیرا در بسیاری از موارد ما مشاهده می کنیم که میل جنسی به سن میانسالی می رسد. بنابراین، تغییرات ذکر شده لزوما منعکس کننده کاهش در جنسیت نیست.

آیا می توان در سن میانسالی کاهش میل جنسی را متوقف کرد؟

با افزایش سن، برای افراد ضعف عضلانی ایجاد می شود و این روند بر میل جنسی و قدرت جنسی تاثیر می گذارد، اما ورزش مناسب در این سن تاثیر زیادی در کاهش ضعف عضلات دارد. از سوی دیگر، اگر ارتباط و رابطه زناشویی میان زن و شوهر در میانسالی کاهش می یابد، میل جنسی کاهش می یابد.

در عین حال، ورزش علاوه بر موثر بودن در تقویت بدن، موجب افزایش جریان خون در بدن و افزایش فعالیت جنسی می شود. به همین دلیل همواره توصیه می شود که زن و شوهر عشق را در هر شرایطی و در هر سنی بیان کنند و از این موضوع خجالت نکشند.

یکی از مهم ترین علل کاهش میل جنسی در میانسالی ، توسعه بیماری هایی مانند افسردگی، دیابت، مشکلات قلبی، فشار خون بالا و غیره است.

آیا بیماری و مصرف مواد مخدر باعث تغییر میل جنسی می شود؟

یکی از مهم ترین علل کاهش میل جنسی در میانسالی ، توسعه بیماری هایی مانند افسردگی، دیابت، مشکلات قلبی، فشار خون بالا و غیره است.

در حقیقت، بسیاری از افراد وقتی که به سن میانسالی می رسند، بیماری ها در آنها افزایش می یابد و باید داروهای خاصی برای درمان مصرف کنند.

عوارض بسیاری از این داروها را می توان به کاهش میزان میل جنسی نسبت داد. به همین دلیل است که به افراد میانسال توصیه می کنیم که اگر آنها در هنگام مصرف یک دارو در معرض میل جنسی خود قرار بگیرند، برای حل این مشکل باید با پزشک خود مشورت کنند. از سوی دیگر، بسیاری از افراد میانسال جراحی می کنند. به عنوان مثال، جراحی لگن، عمل جراحی پروستات و حتی حذف سینه و رحم، از جمله روش های جراحی که باعث کاهش میل جنسی می شود. بنابراین توصیه ما این است که مقاربت جنسی در عصر میانسالی باید مثل الگوی غذا باشد.

ما در سن نوجوانی به انرژی بیشتری نیاز داریم و بنابراین بیشتر غذا می خوریم. با رسیدن به عصر میانسالی، میزان انرژی مورد نیاز بدن کاهش می یابد به دلیل کاهش فعالیت روزانه ما باید کمتر بخوریم. مقاربت جنسی باید در عصر میانسالی باید این گونه باشد، و طبیعی است که آن نسبت به سن جوانی کاهش می یابد.

اما اگر مردم تمایلی به رابطه جنسی در به سن میانسالی نداشته باشند، علت این اختلال باید بررسی شود. به عنوان مثال، اگر یک مرد با مشکل بیضه یا عروق تناسلی همراه است، باید با روش های علمی برای افزایش میل جنسی خود درمان شود.

 

درمان کاهش میل جنسی در میانسالی

همانطور که ما به دکتر می رویم وقتی که دچار مشکل قلب هستیم و دارو را به صورت خودسرانه مصرف نمی کنیم، ما باید با مشکلات جنسی نیز این گونه مقابله کنیم، و اگر ما هر گونه مشکل جنسی داشته باشیم، باید به دکتر برویم. حتی اگر در همان زمان موفق نشدیم، می توانیم پزشک را تغییر دهیم؛ آنچه ما با بسیاری از پزشکان انجام می دهیم برای درمان و کنترل و یا از بین بردن بیماری است.

چگونه می توان بدون علت بیماری (اختلال عملکرد جنسی) صحبت کرد؟ بنابراین نتیجه گیری آسان است که چنین تبلیغات تنها اقتصادی و گاهی اوقات دیده می شود. بسیاری از این افزایش دهنده های جنسی دارای عوارض فراوانی هستند و از آنجا که رابط کاربری شما و ارائه دهندگان این محصولات یک شماره تلفن هستند، نمی توانید از طریق سازمان های پیگیری شده توسط قانون پیگیری کنید. بهترین راه برای درمان مشکلات جنسی با مراجعه به یک دکتر متخصص، بررسی مشکل و مراقبت های علمی است.

مشاوره مجیب برای میل جنسی در میانسالی

میل جنسی در میانسالی

معمولا در فرهنگ ما مسائل جنسی و روابط زناشویی مخصوص جوانان است و افراد مسن نیازی به این رابطه ندارند. در حالی که نیازهای جنسی با سن ارتباطی ندارد و فرد تا زمانی که زنده است میل جنسی می تواند داشته باشد. این فقط با سن تغییر می کند، اما هرگز آن را به طور قابل ملاحظه ای حذف یا کاهش نمی دهد.

با افزایش سن، مقدار تولید هورمون تستوسترون (هورمون جنسی مردانه) که نقش کلیدی در نیاز جنسی مردان دارد، کاهش می یابد و پس از آن نیاز و توانایی های جنسی تغییر می کند. در زنان، این تغییرات نیز با یائسگی و کاهش هورمون های زنانه (استروژن) در بدن ظاهر می شود.

اما به نظر نمی رسد که ۱۰۰٪ غریزه جنسی از دست رفته باشد و اگر سطح این هورمون های جنسی در زنان و مردان پایین تر از حد متوسط باشد، این اختلال را می توان با تزریق هورمون اصلاح کرد. البته، علاوه بر اثر هورمون در زنان، با یائسگی و کاهش میزان استروژن، ما با ترشحات واژن مواجه می شویم، و گاهی اوقات روابط جنسی با درد همراه است که با گذشت زمان می تواند باعث کاهش میل جنسی شود. در عین حال نمیتوان این را فراموش کرد که انگیزه بارداری در سنین میانسالی وجود ندارد، اما به نظر میرسد همین مورد در کاهش میل جنسی بکار میرود.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای میل جنسی در میانسالی طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه