وابستگی و آسیب های روحی زنان و ترس از صمیمیت بعدی

وابستگی و آسیب های روحی
   

وابستگی و آسیب های روحی زنان در مقابل همسرشان برای آنها آسیب های جدی به همراه دارد. زیرا امکان دارد در زندگی مشکلی پیش بیاید که مجبور به جدایی از همسر باشند, یا اینکه همسر آنها فوت کند و دیگر در کنارشان نباشد. در این صورت زن آسیب روحی بسیاری ممکن است بینند و کمتر می تواند با این مشکل کنار بیاید.

وابستگی افراطی به همسر باعث می شود که عملا تنهایی نتوانید یک زندگی مستقل را تشکیل دهید. و تنها بدون همسر نمی توانید از پس مشکلات روحی و زندگانی خود بربیایید. این نوع وابستگی و آسیب های روحی زیاد باعث شکست در ازدواجتان می شود و تاثیر زیادی در زندگی زناشویی شما می گذارد.

| وابستگی و آسیب های روحی | وابستگی و آسیب های روحی زنان | آسیب های روحی |

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

علائم وابستگی و آسیب های روحی ناشی از آن

اگر زنی مدام پیگیر همسرش و کارهای او باشد, به این صورت که مدام با تماس بگیرد و سوال جواب کند نه تنها خودش را خیلی با این کارها به او وابسته می کند, بلکه باعث می شود که همسرش از او فراری شود. اگر این وابستگی بیش از حد باشد می تواند ناشی از دلبستگی نا امنی باشد که وی در کودکی تجربه کرده است.

بهتر است این وابستگی های خود را کاهش دهید یا حداقل علت آن را کشف کنید. سایت زندگی ما می تواند با تشخیص تخصصی و مصاحبه و صحبت کردن با شما این علت وابستگی را تشخیص دهد و به شما اعتدال در این موضوع را مشاوره دهد.

وابستگی عاطفی موجب می شوداعتماد به نفس شما تخریب شود و دیگر خود حقیقیتان نباشید و همه افکار و کارهایتان در گرو فرد مقابلتان باشد.

 

راه های شناخت وابستگی و آسیب های روحی

۱-متوجه شوید مشکل از کجاست تا بتوانید جلوی آسیب های روحی که ممکن است ایجاد کند را بگیرید.

در این مورد باید قوی باشید و ترس و نگرانی را از خود دور کنید. و دنیایی برای خود بسازید که در آن با آرامش بتوانید هم فکر کنید و هم زندگی کنید .

۲-ابراز احساسات از دیگر راه هایی است که شما را از وابستگی دور می کند.

به این منظور که وقتی مشکل دارید باید حتما مشکل خود را با دوست یا خانواده در جریان بگذارید. این کار باعث می شودتا چیزهایی که باعث ناراحتیتان می شود کمتر روی شما فشار بیاورند. این عمل از شکنجه های ذهنی شما می کاهد.

۳-افزایش عزت نفس با وابستگی ارتباط تنگاتنگی دارد.

اولین راه برای این کار این است که عمیقا به خودتان عشق بورزید به این صورت که, هر روز وقتی را برای خود اختصاص دهید . به خواسته های خودتان توجه کنید. سعی نکنید خودتان را تغییر دهید تا مورد پسند دیگران باشید. با اشخاصی که انرژی مثبتی دارند رفت و آمد کنید. از تنها ماندن خود ناراحت نشوید و سعی کنید از آن لذت ببرید.

۴-چهارمین راه برای جلوگیری از وابستگی و آسیب های روحی این است که از این ترسی نداشته باشید که مورد پسند واقع نشید.

۵-یکی دیگر از راه های غلبه بر وابستگی این است که حتما از مشاوران کمک بگیرید.

سایت زندگی ما می توتند به صورت تلفنی به شما مشاوره دهد و از نگرانی ها و ترس هایی که در مورد مساعل دارید بکاهد. در این مورد فقط خود شما هستید که می توانید به خودتان کمک کنید و با کمک یک مشاوره این کار رابرای خود می توانید آسان کنید.

وابستگی و آسیب های روحی در زنان می تواند موجب آسیب روانی آنها نیز شود و مشکلات عدیده ای را برای آنها پیش بیاورد.

وابستگی و آسیب های روحی

راه های پیشگیری از وابستگی و آسیب های روحی

برای این منظور لازم است وقتی که در رابطه با یک نفر هستید و به دلایلی از او جدا می شوید خود را نبازید و احساساتی نشوید و سعی کنید قوی باشید و به زندگی سالم خود ادامه دهید. این در صورت امکان پذیر است که در عین رابطه ای که قبل داشتید خود را بیش از حد وابسته به شریکتان نکنید و برای خود و افکارتان ارزش قاعل شوید و صحنه های ناراحت کننده موقع جدایی برای هم ایجاد نکنید که زخم های آن طول بکشد تا برطرف شود.

شما ممکن است به هر دلیلی از یک رابطه دست بکشید. خیلی از افراد در این جور مواقع به فکر انتقام می افتند و یا خود کشی می کنند که همه اینها از اعتماد به نفس پایین سرچشمه می گیرد. در حالی که شما هیچ یک از این کارها را نباید انجام دهید و باید بر عواطف و احساسات خود مدیریت داشته باشید.

یکی دیگر از راه های پیشگیری از وابستگی و آسیب های روحی آن, داشتن اطلاعات مورد نیاز در مورد عواطف می باشد. که بتواند در مواقعی که رابطه بر هم می خورد این بحران را بتواند برای خود آسانتر کند. و با منطق خود سعی کنید که یک رابطه را طوری تمام کنید که به احساسات دو طرف لطمه ای وارد نشود.

در این قطع شدن رابطه ها لازم است که شما هم احترام را رعایت کنید و هم فرد را از تصمیم خود آگاه کنید تا شریکتان هم از این موضوع اطلاع داشته باشد و خود را برای آن آماده کند.

یکی دیگر از راه های پیشگیری از آسیب روحی , این است که خاطرات خود را مرور کنید و در این مورد باید نکات منفی را مرور کنید تا بهتر بتوانید از وابستگی و آسیب های روحی برهایید و خود را با جدایی سازگار کنید.

این راه کارها برای این است که شما بتوانید وابستگی هایی که به شریکتان داشتید را از بین ببرید و آسیب هایی که قرار بوده است بر شما ایجاد شود کنترل داشته باشید و مانع آنها شوید. سایت زندگی ما, یکی از بهترین مرکز روانشناسی تلفنی بوده که به شما کمک می کند بتوانید در هر زمان و هر مکانی که هستید فقط با یک تماس مشاوران را از مشکل خود باخبر کنید و بتوانید بهترین تصمیمات را در مورد رابطه و مساعل عاطفیتان بگیرید.

تماس با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب می باشد شماره تماس مرکز zendeghima.ir است. و شما می توانید با بهترین مشاروان در ارتباط باشد و از خدمات آنها بهره ببرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه