با آدم های بی ادب چطور باید رفتار کرد ؟

نحوه برخورد با افراد بی ادب
   

نحوه رفتار با آدم های بی ادب شاید کمی سخت به نظر برسد اما غیر ممکن نیست. رفتار انسان در طول زندگی با انسان های مختلف متفاوت است. نوع رفتار ما با توجه به میزان نزدیکی انسان ها به خودمان می تواند متفاوت باشد. اما ادب نیز در نوع رفتار ما بی تاثیر نیست. شما قطعا با فردی که مودب است برخوردی مشابه با یک فرد بی ادب را نخواهید داشت. اما اگر شما نیز کنجکاو هستید که با نحوه رفتار با ادم های بی ادب آشنا شوید. ما در این مقاله به بررسی این مسئله خواهیم پرداخت. پس تا انتها با ما همراه باشید.

نحوه رفتار با آدم های بی ادب

اگر امکانش وجود داشت که افراد بی ادب را در یک جزیره جمع می کردیم تا با آن ها برخورد نکنیم. اتفاق خوبی بود. اما امکانش وجود ندارد. پس بهتر است به جای آن راه های هوشمندانه را بیابیم . که کمک کنند بدانیم با ادم های بی ادب چطور باید رفتار کرد.

ما در این مقاله به هفت راه اصلی رفتار با ادم های بی ادب می پردازیم. این راه ها به شرح زیر می باشند.

نحوه برخورد با افراد بی ادب

نحوه رفتار با آدم های بی ادب : یک –  گاهی فرد بی ادب شما هستید.

شاید در حال حاضر نه، اما زمان هایی نیز وجود داشته است که شما نیز رفتاری بی ادبانه ای از خود نشان داده اید. اما این به این معنی نیست که شما فرد بی ادبی هستید. صرفا زمان و شرایط شما را به آن سمت سوق داده است. اول این مسئله را در نظر بگیرید که شاید فرد مخاطب شما نیز مانند شما فرد بی ادبی نیست و صرفا در شرایط خاصی قرار گرفته است.

به قول معروف زمانی که به سمت کسی اشاره می کنید، سه انگشت از دستتان در حال اشاره به خودتان است. پس شرایط و موقعیت را در نظر بگیرید. زیرا رفتار نادرست و عصبانی شدن ممکن است شرایط را ناگوار کند.

بعضی از افراد به سادگی بی ادب هستند. به این معنی که رفتار بی ادبانه عادت انها شده است. شاید هیچ منظور خاصی نداشته باشند. و یا حتی تلاش کرده باشند که رفتار خود را تغییر دهند و این تغییر را دشوار یافته باشند. بهتر است درک کنید که رفتار بی ادبانه گاهی یک عادت است.

نحوه رفتار با آدم های بی ادب : دو – مسئله را شخصی نکنید

اگر کسی بی ادب است مخصوصا با شما به راحتی می توانید از او دلگیر شوید. اما انتخاب نوع رفتار با شماست. شما انتخاب می کنید که نسبت به ان ادم و میزان اهمیت آن فرد چگونه واکنش نشان دهید. بهترین راه این است که فکر کنید اگر ان ها بی ادبانه رفتار می کنند مسئله آن هاست. نه مشکل شما. اینگونه نه تنها جلو اسیب زدن به خود را می گیرد بلکه اهمیت مسئله را نیز برای خودتان کاهش می دهید.

نحوه رفتار با آدم های بی ادب : سه – به چرا این مسئله فکر کنید

عموما انسان ها دلایل خود را برای بی ادب بودن دارند. اگر فردی منطقی باشند. شاید آنها :

  • روز بدی را سپری کرده اند
  • عجله دارند
  • شاید متوجه تناقضات فرهنگی بین خودشان و شما نشده اند.
  • شاید این مسئله نشات گرفته از عصبانیات و بیان خشم است
  • و …

نکته حائز اهمیت ان است که شما دلیل بی ادب بودن رفتار آن ها را نمی دانید. بهتر است ابتدا دلایل این رفتار را بدانید و به ارامی بگوید رفتار تو درست نیست و بی ادبانه است. چرا اینگونه رفتار می کنی؟ پاسخ سوال شما اگر فرد انسان منطقی باشد ممکن است شمار ا شگفت زده کند.

نحوه رفتار با آدم های بی ادب

نحوه رفتار با آدم های بی ادب : چهار – هدفمند باشید و تجزیه و تحلیل کنید

اگر کسی بی ادب است با شما، چه چیزی می گوید؟ ایا در حرف های او هیچ منطقی وجود دارد؟ ایا وضعیت را به صورت عینی مشاهده کرده است ؟ بعد از پرسیدن این سوال ها اساسا به این نتیجه خواهید رسید که بیشتر بی ادبی هایی که از جانب طرف مقابل شده به دلیل کم اطلاع بودن او از شرایط است. در این حالت گذا از مسئله برای شما راحتتر خواهد بود. این مسئله را در نظر بگیرید که گاهی نیز آن ها درست می گویند.

نحوه رفتار با آدم های بی ادب : پنج – رها کنید و بگذرید

  •  رفتار بی ادبانه می تواند درد زیادی داشته باشد.
  • مخصوصا اگر فردی شما را نشناسد.
  • اما رها کردن مسئله سریعترین و بهترین راه مقابله است.
  • از افرادی که شما را رفتار بی ادبانه انها اذیت می کند، جدا شوید.
  • به خودتان و احساساتتان احترام بگذارید و از این افراد دوری کنید.
  • اگر فرد مهمی در زندگی شماست این مسئله را با او در میان بگذارید.
  • به هر حال تغییر در رفتارتان و دوری از انها این سیگنال را به آن های میرساند که تغییری در حال رخ دادن است.

نحوه رفتار با آدم های بی ادب: شش – رفتار بی ادبانه گاهی یک عادت است

بعضی از افراد به سادگی بی ادب هستند. به این معنی که رفتار بی ادبانه عادت انها شده است. شاید هیچ منظور خاصی نداشته باشند. و یا حتی تلاش کرده باشند که رفتار خود را تغییر دهند و این تغییر را دشوار یافته باشند. بهتر است درک کنید که رفتار بی ادبانه گاهی یک عادت است. با این طرز فکر به راحتی می توانید از کنار اتفاقات بگذرید.

مقالات پیشنهادی مجیب

نحوه رفتار با آدم های بی ادب : هفت – سعی نکنید تغییر ایجاد کنید

شما نمی توانید کسی را که می خواهد رفترا بی ادبانه داشته باشد را مودب کنید. در واقع تلاش برای تغییر رفتار در آن ها اغلب باعث بدتر شدن شرایط نیز می شود. گاهی اوقات بهترین گزینه ان است که آنها را همین گونه که هستند بپذیرید. از درس دادن رفتارهای درست به آن ها بپرهیزید، زیرا ممکن است لجبازی هایی صورت گیرد که اوضاع را سخت تر کند.

در اخر اشاره می کنم زمانی که کسی رفتار بی ادبانه ای دارد بهتر است :

  • ار عجولانه تصمیم گیری بپرهیزید
  • اهمیت فردی را بسنجید
  • میزان اطلاعاتش را از وضعیت بسنجید
  • احساسات خود و هیجاناتتان را کنترل کنید
  • عصبانی نشوید
  • به این فکر کنید که از روی عادت ممکن است باشد این رفتا
  • به این فکر کنید که شاید مخاطبتان روز سختی را گذرانده 
  • و …

سایت زندگی ما ارائه دهنده خدمات مشاوره فردی با سال های تجربه در حوزه های مختلف روانشناسی می باشد. مشاوران سایت زندگی ما از میان بهترین اساتید دانشگاهی و همچنین افراد با تجربه انتخاب شده اند. تا بتوانند تا انتهای مراحل و حل مشکلات در کنار مخاطبان خود باشند.

برای بهرمندی از خدمات سایت زندگی ما میتوانید

 در تمامی روزهای هفته حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

 با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه