چرا بعضی اوقات احساس حقارت می کنیم؟

احساس حقارت کردن
   

در این مقاله قصد داریم در رابطه با احساس حقارت کردن صحبت کنیم. خودتان را دست کم نگیرید اول از همه، ما می خواهیم ببینیم که این احساس چیست. سپس بگذارید ببینیم علائم افرادی که با این احساس درگیر هستند چیست و در نهایت، ما می خواهیم راه حل هایی را برای جلوگیری از این افراد از تحقیر شدن به شأن، ایجاد کنیم. مراقب باشیم که غرور جای حقارت را نگیرد، زیرا غرور در واقع یک شکلی از حقارت است. ضمنا می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با سایت زندگی ما ارتباط برقرار نمائید و از بهترین مشاوران کشور مشاوره بگیرید.

منشا احساس حقارت کردن

چرا برخی افراد اهمیتی به خود نمی دهند؟ چرا بعضی از مردم فکر می کنند که در همه جهات کم هستند؟ چرا برخی افراد چهره خود را با نگاه کردن به آینه بد می بینند؟ چرا آنها کمتر از دیگران موفق هستند؟ این دلایل احتمالا دلایل متقاعد کننده ای برای احساس حقارت کردن هستند:

نقش والدین

والدین بیش از حد سخت گیر و یا بسیار آسان گیر، پدر و مادرانی که بگذارند فرزند آن ها تجربه کند و خودش یاد بگیرد ممکن است ناخودآگاه، اولین آجر در فرزندان خود، برای داشتن اعتماد به نفس را به ارمغان بیاورد، اما کسانی که بیش از حد سخت گیر هستند اگر فرزند به درستی کار خود را انجام دهد، باز هم ارزشی برا او قائل نیستند. آنها اجازه نخواهند داد فرزندانشان کاری را انجام دهند که تجربه ای کسب کنند با این خیال که مراقب آن ها هستند اما نمی دانند که باعث احساس حقارت کردن در آینده برای آن ها می شوند. سبک های فرزند پروری آسان گیرانه یا سخت گیرانه باعث می شود بچه ها دارای احساس تحقیر و سبک زندگی انعطاف پذیری نداشته باشند.

احساس حقارت کردن

بررسی دوستان و همسالان

دیدگاه ها، درست است که شخصیت اصلی فرد در خانواده اش شکل می گیرد، اما در هر صورت، کودک با همسالان و دوستان خود زمان زیادی را صرف می کند. نظر دوستان و همسالان می تواند احساس حقارت کردن را نیز تحت تأثیر قرار دهد. دوستانی که توانایی آدم را تحسین می کنند و آن را قبول می کنند، اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهند و بالعکس، کسانی که مرتکب معضلات می شوند، افراد را تحقیر می کنند. شما می توانید در این زمینه با بهترین متخصصان روانشناسی مشورت نمایید آن هم به صورت تلفنی و بدون مشکلات ترافیکی، تنها با تماس گرفتن با سایت زندگی ما این امکان برای شما فراهم می شود.

 مشکلات جسمی واقعی

مشکلات فیزیکی واقعی، بررسی احساس حقارت کردن، بدون در نظر گرفتن این مورد، غیرمنصفانه است. بعضی از افراد خودشان را احساس می کنند، زیرا به دلایل ژنتیکی دچار مشکل فیزیکی هستند. افراد معلول، چاقی یا مشکلات مادرزادی از این دسته هستند. بیماری هایی که در طول یک زندگی به بدن انسان حمله می کنند، به ویژه اگر آنها مزمن هستند، می تواند عزت نفس انسان را به خطر بیندازد و مجبور به لعنت کردن صبح تا شب خودش شود.

نشانه های احساس حقارت کردن

هنگامی که شما علائم افرادی را می بینید که احساس حقارت کردن می کنند، می فهمید، هر کس که خود را به اصطلاح کم میبیند دقیقا می خواهد احساس ذهن و کم بینی خود را کاهش دهد. خواندن این نشانه ها در به رسمیت شناختن خود و دیگران به شما کمک خواهد کرد.

بی احترامی به دیگران

افرادی که به خودشان احترام نمی گذارند به دیگران هم احترام نمی گذارند، زیرا خودشان را نمی پذیرند، بنابراین فرد دیگری را هم نباید بپذیرند. آنها کوچکترین مشکل دیگران را طوری بیان می کنند که آنها تحقیر شوند. دهن بینی و احساس حقارت کردن، همان اندازه که افراد با اعتماد به نفس بالا به عنوانی خودمختار هستند، برعکس، مردم خود کم بین مسیر را در زندگی خود با توصیه دیگران تغییر می دهند. کافی است بگویید که لباس هایشان زشت است، دیگر آن را در تنشان نخواهید دید. اگر به دقت نگاه کنید، می بینید که احساس تحقیر خود را یا با انتقاد شدید یا با انتقاد ناپذیری شدید نشان می دهد.

همچنین برای کسب اطلاعات لازم در این خصوص می توانید از سایت زندگی ما با دارا بودن بهترین مشاوران استفاده نمائید و یک مشاوره تلفنی با کیفیت را نیز تجربه کنید.

انزوا در احساس حقارت کردن

کسانی که احساس تحقیر می کنند فکر می کنند که دیگران، مانند خود، آنها را به عنوان غیر جذاب، گنگ و ناامید کننده در نظر می گیرند. به همین دلیل، آنها سعی می کنند که تا آنجا که قادرند به چشم نیایند، اجازه ندهند دهان هرکسی به ضعف خیالی آنها برسد. رقابت گریزی، کسانی که احساس حقارت کردن دارند علیرغم این واقعیت که آنها همیشه می خواهند برنده شوند، سعی دارند تا آنجا که نمی توانند رقابت نکنند. آنها خودشان فکر می کنند که بازنده خواهند بود و بازنده بودن خودش فاجعه دیگری است.

احساس حقارت کردن

از بین بردن احساس حقارت کردن

وقتی احساس تحقیر بخشی از شخصیت فرد است، تغییر آن بسیار دشوار است؛ اما برای کسانی که گاهی اوقات احساس تحقیر شدن دارند آسانتر است. به هر حال ما این استراتژی ها را برای گروه اول و برای گروه دوم ساخته ایم. فقط به یاد داشته باشید که این استراتژی ها آهسته بر آدم تاثیر می گذارد و نباید انتظار داشته باشید که یک شبه انجام شود. به نکته زیر توجه کنید.

مقالات پیشنهادی مجیب

عوض کردن معیار ها

معیارهای سنجش برای کسانی که احساس حقارت کردن می کنند، در مورد ارزششان درست نیست. به نظر آنها، ارزش چیزهایی است که برای آنها مهم نیست. چیزهایی مانند قد، وزن و حتی ثروت. برای خلاص شدن از احساس حقارت، ابتدا باید چیزهایی را که در حال تغییر هستند شناسایی کنید. چیزهایی مانند دانش، اخلاق خوب، شادی و خلاقیت. به این ترتیب، مردم بیشتر از شما برای ویژگی هایی که در خودتان پرورش می دهید، شما را می پذیرند، گاهی اوقات خودتان را تشویق کنید و برای خود پاداش در نظر بگیرید نیاز نیست که حتما دیگران این کار را برای شما انجام دهند.

هموطنان گرامی می توانند برای انجام یک مشاوره با کیفیت تلفنی از سراسر ایران اقدام نمایند همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه احساس حقارت کردن می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمام روزهای هفته حتی ایام تعطیل نسبت به دریافت مشاوره اقدام فرمائید. برای برقراری ارتباط با بهترین مشاوران با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه