آداب رستوران رفتن در دوران نامزدی به چه شکل است؟

آداب رستوران رفتن در دوران نامزدی
   

آداب رستوران رفتن در دوران نامزدی به چه شکل است؟ اگر تا به حال رستوران های لوکس رفته اید، می دانید که خوردن در این رستوران ها دارای آداب و رسوم خاصی است. رستورانهای لاکچری، هر دو در ایران و در کشورهای مختلف جهان، از اصول بین المللی که برای دانش خود ضروری هستند، پیروی می کنند. شما ممکن است برخی از عادات غذایی در رستوران را بدانید، از جمله نحوه قرار دادن قاشق، چنگال، دستمال و غیره، اما شما از دیگران آگاه نیستید.

کلمات کلیدی:(آداب رستوران رفتن|رستوران رفتن در دوران نامزدی)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

امروز ما می خواهیم به شما در مورد مهمترین و ضروری ترین عادات غذایی در رستوران بگوییم، تا زمانی که دفعه بعد که شما به یک رستوران به عنوان یک حرفه ای رفتید، اطلاع دهید. البته، به یاد داشته باشید که هر کشوری و فرهنگ ممکن است آداب خاص خود را داشته باشد، اما ما همچنان به برخی از اقدامات غذایی در رستوران ادامه خواهیم داد.

هنگامی که غذا را شروع می کنید، دستمال را روی زانو گذاشته و تا آخر غذا بماند. دستمال سفره باید فقط برای تمیز کردن دهان استفاده شود، نه صورت و یا پیشانی. اگر میخواهید صندلی خود را برای مدت کوتاهی ترک کنید، می توانید آن را روی صندلی خود قرار دهید تا دیگران و پیشخدمت متوجه شما شوند و غذا را روی میز و سمت راست قرار دهند.

آداب رستوران رفتن در دوران نامزدی

آداب رستوران رفتن در دوران نامزدی

ترک کردن افتاده ها

اگر قاشق، چنگال و چاقو کثیف بود، نباید آن را با یک پارچه روی میز تمیز کنید، اما باید از پیشخدمت بخواهید که جایگزین کند. اگر یک قاشق، چنگال یا … در یک رستوران افتاد، نباید خم شوید و آن را بردارید، زیرا پیشخدمت آن را انجام می دهد. هنگام غذا خوردن، سعی نکنید قاشق را به دندان هایتان بچسبانید و صدا دهید و آن را بر روی صفحه بشقاب نکشید تا صدای آن دیگران را اذیت نکند.

زیاد کلاس نگذارید

برای برش دادن و خرد کردن غذا، چنگال را با دست چپ و کارد را با دست راست نگه دارید، سپس آن را به طور محکم با چنگال نگه دارید و با یک چاقو برش دهید. پس از خوردن غذا، چنگال را به سمت راست حرکت دهید و بخورید. سعی کنید به یک رستوران بروید که می توانید کارد و چنگال،یا قاشق و چنگال مورد استفاده قرار گیرد، سفارش دهید و غذاهای مورد نیاز خود را به طور غیررسمی با دست نخورید.

اما اگر شما در وضعیت رسمیتری قرار دارید، فکر نکنید که تمام غذا را با یک قاشق و چنگال بخورید. به عنوان مثال، شما می توانید قطعات نان، گوشت گاو، گوجه فرنگی، کیک پودری، ساندویچ، میوه های کوچک، شیرینی، سیب زمینی سرخ شده، چیپس و پیتزا را بخورید. برای حذف استخوان یا غضروف از دهان، از قاشق یا چنگال (نه به صورت دستی) استفاده کنید و آن را در گوشه ای از بشقاب قرار دهید.

مقالات پیشنهادی مجیب

 دید و بازدید نکنید

در یک رستوران در هنگام برخورد با یک دوست، یک سلام کوتاه به اندازه کافی است یا تکان دادن دست ها وجود دارد و هیچ دلیلی برای دعوت آنها به میز و یا رفتن به سر میز آنها نیست. پس از غذا، میز را به اندازه زیاد اشغال نکنید و برای دیگران هم صبر کنید، اما بعد از یک مدت کوتاه، رستوران را ترک کنید.

هر جا خواستید ننشینید

یکی از آداب رستوران رفتن در دوران نامزدی این است که وقتی در اطراف میز می نشینید، به سن خود توجه کنید. برای سالمندان بهتر است که در بالای میز و جوان ها در پایین میز بنشینند. در زمان سرو، مسیری را که در آنجا قرار دارد را در نظر بگیرید. غذا باید در خلاف جهت ساعت سرو سود و ظروف غذا از طرف سمت راست مهمانان جمع آوری شود.

مچاله نکنید

هنگامی که غذا را شروع می کنید، دستمال را روی زانو گذاشته و تا آخر غذا بماند. دستمال سفره باید فقط برای تمیز کردن دهان استفاده شود، نه صورت و یا پیشانی. اگر میخواهید صندلی خود را برای مدت کوتاهی ترک کنید، می توانید آن را روی صندلی خود قرار دهید تا دیگران و پیشخدمت متوجه شما شوند و غذا را روی میز و سمت راست قرار دهند.

جیب میزبان را خالی نکنید

هنگام سفارش غذا، زن نظرش را به اقا می گوید، و آقا سفارش می دهد. اما اگر شلوغ است، هر مهمان می تواند نظر خود را به پیشخدمت بگوید. از سوی دیگر، اگر شما در یک رستوران مهمان بودید، سعی نکنید که ارزانترین یا گرانترین غذا را سفارش دهید، اما حفظ تعادل، مگر اینکه شما غذاهای دیگر را میزبانی کنید. یکی دیگر از چیزهایی که باید در ذهن داشته باشید: هنگامی که شما در یک رستوران مهمان هستید، غذای خود را هرگز به خانه نبرید.

در هنگام غذا خوردن در رستوران این نکات را دنبال کنید:

اولین نکته درباره عادات غذا خوردن در رستوران، لباس پوشیدن شماست. رستوران بهتر و لاکچری نیاز به لباس بهتر و شیک است. اما مراقب باشید در حد تعادل! لباس شیک و آرایش ملایم بهترین و جذاب ترین کار برای خوردن در یک رستوران لاکچری است.

یکی از مهمترین عادات غذایی در رستوران این است که شما نباید تلفن همراه، keychain و کیف پول خود را روی میز قرار دهید. از آنجا که رستوران های لاکچری اغلب دارای یک میز و میز کار و ظروف روی میز می باشند، خوردن غذا روی میز مشکل است. حتی اگر شما به یک مهمانی رسمی دعوت شده و نمی خواهید بی ادب باشید، تلفن خود را خاموش کنید یا آن را در حالت خاموش قرار دهید.

این کاملا مودب و محترمانه است که صحبت کردن با ایمیل و یا شروع به ارسال پیام ها  نکنید.
بیش از حد صحبت نکنید در میان غذا خوردن در رستوران. حتی اگر شماره شما بالا باشد و شما در کنار میز بزرگ نشسته اید، سعی کنید با صدای آرام و ملایم صحبت کنید. اگر شخصی را دیده اید که روی میز در رستوران است، با او صحبت نکنید؛ شما باید بلند شوید و با او سلام کنید.

 

مشاوره مجیب برای آداب رستوران رفتن در دوران نامزدی

آداب رستوران رفتن در دوران نامزدی

در خانه های کوچک امروز و رستوران های رنگارنگ که برای بهترین خدمات رقابت می کنند، هیچ کس هرگز نگران آشپزی غذاهای مختلف و مهمان نوازی نیست. اما با این وجود، برای کسانی که گاهی مرز صمیمیت را نمی فهمند، آسان نیست که همه رستوران ها را دنبال کنند. نگران نباشید اگر شما درباره برخی از این سنت ها نمی دانید. شناختن همه این قوانین سال ها طول می کشد و امروز می توانید از آنها یاد بگیرید و از این صفحه شروع کنید. در این صفحه ما مهمترین چیزها را برای شما ذکر کرده ایم.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای آداب رستوران رفتن در دوران نامزدی از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه