چرا طلاق معمولا برای مردها سخت تر است؟

سخت بودن طلاق برای مردان
   

در این مقاله قصد داریم سخت بودن طلاق برای مردان را بررسی نمائیم. اگر چه موضوع طلاق بعد از تاریخ طلاق به پایان می رسد، اما اثرات روانی و اجتماعی آن برای مدت طولانی با اعضای خانواده ادامه خواهد یافت. اثرات ناخوشایند طلاق بر فرزندان خانواده و زنان که از همسرانشان جدا شده اند در مردان بیشتر است. بسیاری از مردم در جامعه در تلاش برای کاهش آسیب ناشی از طلاق در یافتن راهی برای جلوگیری از آن هستند؛ اما برای طلاق هایی که اتفاق می افتد، راهی برای کاهش اثرات مخرب آن نیز وجود دارد؛ بنابراین، اگر تصمیم به طلاق بگیرید، باید بدانید که چگونه برای مقابله با آن تصمیم بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید از خدمات سایت زندگی ما استفاده نمائید که خدمات تلفنی و آنلاین به صورت همه روزه در اختیار هموطنان عزیز قرار داده است.

کلمات کلیدی:( سخت بودن طلاق برای مردان|طلاق |طلاق در مردان )

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

سخت بودن طلاق برای مردان

تصور غلط در مورد مردان این است که آنها قوی تر هستند، آنها نیازی به توجه دیگران ندارند و از وضعیت پس از طلاق رنج نمی برند. این ادراکات منجر به ضعف قابل اعتماد برای مردان که از زنان جدا شده اند می شود. با حمایت کمتر عاطفی، مشکلات اجتماعی و روانشناختی برای مردان طلاق وجود دارد. از سوی دیگر، اکثر مردان به دلیل کار خارج از منزل توانایی مراقبت از فرزندان خود را ندارند. در نتیجه، سخت بودن طلاق برای مردان و شناخت این سختی ها که می توانند برای فرزندان معایبی را ایجاد کنند و حتی سوء استفاده از کودک آزاری را ناخواسته ایجاد کنند.

مردان نیز مانند زنان از آسیب های پس از طلاق رنج می برند، متاسفانه، به دلیل نگرش ها و باورهای جامعه، آنها از حمایت های زنان کمتر برخوردار می شوند. با این حال، چندین پیشنهاد برای مردان که طلاق گرفته اند برای جلوگیری از آسیب بیشتر به زندگی آنها وجود دارد.

سخت بودن طلاق برای مردان

مقالات پیشنهادی مجیب

بررسی سخت بودن طلاق برای مردان

اکثر مردان بعد از جدایی از همسر، سه عواقب دارند. پیامدهای اجتماعی و بین فردی، پیامدهای اقتصادی و مالی، پیامدهای روانی، از سوی دیگر، مردان پس از اتمام روند طلاق، با بی اعتمادی و قضاوت منفی جامعه مواجه می شوند. به طور کلی سخت بودن طلاق برای مردان باعث می شود که اغلب مجبور به پایان دادن به رابطه باشند. این تأثیرات از نگرش منفی اعضای جامعه می تواند به مشکلات در روابط تجاری، روابط با دوستان و بستگان و حتی روابط با دیگر اعضای خانواده منجر شود. در نتیجه این مشکلات

  • افزایش خطر بزهکاری
  • اجتماعی،
  • انحرافات جنسی،
  • مصرف مواد مخدر و الکل

را در پی دارد.

آثار اجتماعی طلاق

در میان اثرات اجتماعی سخت بودن طلاق برای مردان می توان به:

  1. افزایش ناهنجاری در مردان
  2. انحرافات جنسی
  3. مصرف مواد مخدر
  4. الکل
  5. تمایل به تکی زندگی کردن

و غیره باشد. مردان توانایی اداره خانه های خود را ندارند و به خاطر کار خارج از منزل نمی توانند از فرزندان خود نگهداری کنند، آنها با مشکل تربیت کودکان مواجه هستند، به همین دلیل باعث ایجاد مشکلاتی برای فرزندانشان می شوند و ممکن است باعث سوء استفاده از کودکان نیز شوند. برای شناخت سخت بودن طلاق برای مردان با کمک برترین متخصصان کشور می توانید با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و از خدمات تلفنی آن ها بهره مند شوید.

روانشناختی و آثار طلاق

پیدا کردن یک همسر جدید کمک زیادی به بعد از طلاق می کند، اما برای مردان که کمتر به طور مستقل از زنان زندگی می کنند مهم تر است. زنان، به رغم تنهایی و درآمد کمتر، به راحتی می توانند با عواقب طلاق کنار بیایند. پس از طلاق، معمولا مردان بیشتر از زنان سکته می کنند و بیشتر به خودکشی می انجامند. سخت بودن طلاق برای مردان و نشانه های فیزیکی مانند بی اشتهایی، کاهش وزن، مشکلات قلب و موارد دیگر را نشان می دهند.

به طور کلی مردان مانند زنان پس از طلاق با مشکلات روانشناختی مانند:

  • افسردگی،
  • اضطراب،
  • استرس،
  • احساس ناراحتی،
  • خشم،
  • پشیمانی،
  • ناامیدی،
  • اعتماد به نفس کم

و نیز مشکلاتی مانند بیماری قلبی عروقی و گوارشی روبرو هستند. حس بدبینی و سوء ظن ازدواج در مردان باعث می شود که آنها کمتر ازدواج کنند.

کمک به مردان بعد از طلاق

مردان نیز مانند زنان از آسیب های پس از طلاق رنج می برند، متاسفانه، به دلیل نگرش ها و باورهای جامعه، آنها از حمایت های زنان کمتر برخوردار می شوند. با این حال، چندین پیشنهاد برای مردان که طلاق گرفته اند برای جلوگیری از آسیب بیشتر به زندگی آنها وجود دارد. در مورد طلاق خود فکر کنید، لازم نیست افکار خود را انکار و سرکوب کنید. از تفکر درباره طلاق فرار نکنید شما نیاز به تجزیه و تحلیل زندگی قبلی خود دارید. این می تواند به شما برای تطبیق و آماده سازی شما کمک کند، زیرا اگر نقص های گذشته را بررسی نکنید و به طور مداوم تمام مشکلات را در همسر خود قرار دهید، پیامد های سخت بودن طلاق برای مردان بسیار سخت خواهد بود.

بررسی سخت بودن طلاق برای مردان نسبت به زنان

زنان ممکن است آسیب های فرهنگی یا مسائل معیشتی یا عاطفی داشته باشند، اما تخلیه آنها به علت گریه یا درد ناشی از ذهنیت است، اما پس از طلاق، مردان نه تنها از بیماری روحی رنج می برند بلکه همچنین به دلیل ساختار اجتماعی با ناراحتی ذاتی، مستعد ابتلا به سکته مغزی هستند مرگ زودهنگام می باشند. لازم به ذکر است که سخت بودن طلاق برای مردان پس از کودکان بیشترین آسیب را از طلاق می بینند. نگرانی در مورد سرنوشت فرزند و آینده او، شکستگی عاطفی با همسرش، عدم توانایی او برای مدیریت زندگی، عواملی است که به یک مرد حمله می کند. برای مشاوره تخصصی در این خصوص به صورت روزانه با سایت زندگی ما ارتباط برقرارکنید و یک مشاوره تلفنی با کیفیت را تجربه نمائید.

سخت بودن طلاق برای مردان

بررسی مردان بعد از طلاق

افسردگی به عنوان شایع ترین آثار سخت بودن طلاق برای مردان و بحران مردان پس از طلاق است. افسردگی در این دوره بسیار رایج است، زیرا مردان نمی دانند که چه چیزی در انتظار آنها است. به طور کلی، پس از طلاق، خشم، پشیمانی، عشق و مخلوطی از نفرت آن ها را در بر می گیرد. گاهی اوقات ممکن است یک مرد احساس راحتی کند زیرا او معتقد است فشارهای دیگر و مداخلات بیش از حد تمام شده است، اما این تسکین موقت به زودی تمام می شود.

مشترکین و هموطنان عزیز می توانند برای دریافت مشاوره تخصصی و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مسئله سخت بودن طلاق برای مردان با سایت زندگی ما به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب ارتباط برقرار نمایند و از خدمات بهترین مشاوران استفاده نمایند ضمنا برای برقراری ارتباط از خط تلفن ثابت اقدام نمائید و نیازی به زدن صفر و گرفتن کد نیز نخواهد بود. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه