چگونه مخالفت با درخواست طلاق همسر را بیان کنید؟

مخالفت با درخواست طلاق همسر
   

صحبت از پایان یک رابطه و یا طلاق به راحتی نباید بر زبان زوج بیاید. در واقع همیشه طلاق اخرین گزینه ای است که باید به آن فکر کنید. اما در صورتی که درخواست طلاق از یکی از زوجین داده شده باشد چی می توان انجام داد؟ چگونه مخالفت با درخواست طلاق همسر تان را ابراز کنید؟

کلمات کلیدی:(مخالفت با درخواست طلاق|طلاق |مشاوره حانواده)
زمان مظالعه: ۶ دقیقه

مکالمه با یکی از مراجعان خانومم به این صورت شروع شد : من اینجا آمده ام زیرا که می خواهم طلاق بگیرم. یعنی همسرم می خواهد طلاق بگیرد. اما من زندگی ام را دوست دارم و می خواهم برای نجات آن تلاش کنم. شوهرم می گوید علاقه ای به من ندارد اما من باور دارم که اینگونه نیست. بچه هاچه خواهند شد؟ با او صحبت کردم و از او خواسته ام که همراه من به مشاوره بیاید اما او نپذیرفت. من نمی دانم که چه کاری باید انجام دهم و چگونه مخالفت خود را با درخواست طلاق او ابراز کنم؟

مخالفت با درخواست طلاق همسر تان می تواند مشکل باشد.

شما تنها نیستید. مهم نیست که جنسیت شما چیست. در صورتی که مخالف با درخواست طلاق همسر تان هستید و طلاق اخرین گزینه برای شماست، قطعا شما تنها نخواهید بود. در واقع در طی سالها مشاوره خانواده و طلاق، آمار قابل توجهی از افرادی که به من مراجعه کرده اند. به دنبال مخالفت با درخواست طلاق همسر شان بوده اند. به عبارتی دیگر آنها نمی خواستند که از همسر خود جدا شوند. نمونه های مشابه با مشکل شما زیاد وجود دارد. عموما مشاوران این نمونه ها را بسیار دیده اند از این رو دارای تجربه زیادی هستند. استفاده از مشاوره می تواند در این حالت برای شما بسیار حائز اهمیت باشد.

اما سوال اصلی این است که چگونه باید مخالفت با درخواست طلاق همسر تان را ابراز کنید که نتیجه بهتری را دریافت کنید؟

اینجا واقعیت سختی باید پذیرفته شود. برای ازدواج کردن دو نفر باید موافق باشند. اما برای طلاق مصمم بودن تنها یک نفر کافی است.

مخالفت با درخواست طلاق همسر

ابراز مخالفت با درخواست طلاق همسر تان : قدم اول- وضعیتتان را ارزیابی کنید

اولین کار و مهمترین کار ارزیابی شرایط است. آرام باشید. ابتدا شرایط و اتفاقات رخ داده را بررسی کنید و به صورت منطقی فکر کنید. که آیا در شرایط فعلی می توانید ازدواج خود را نجات دهید. ممکن است کنترل کردن هیجانات در این شرایط برای شما مشکل باشد و رسیدن به جواب دقیق را برای شما سخت کند. از این رو مراجعه به مشاور برای بررسی ریشه ای اوضاع و شرایط و رسیدن به جواب صحیح این مسئله می تواند کارگشایی قابل اعتماد باشد.

چندین برخورد ممکن است رخ داده باشد.

  • در میان بحث و دعوا همسرتان درخواست طلاق را داده باشد. (عموما میان بحث و دعوا، عصبانی بودن باعث این صحبت است. کمی برای برقراری آرامش زمان دهید.)
  • همسرتان به صورت کلی از خانه رفته باشد و برگه طلاق برای شما از طرف دادگاه ارسال شده باشد. (همسر شما در تصمیم برای طلاق جدی است. )
  • بدترین حالت : بعضی از زمان ها همسرتان به شما عشق می ورزد و برخی زمان ها تقاضای طلاق می کند.

مخالفت با درخواست طلاق همسر

ابراز مخالفت با درخواست طلاق همسر تان : قدم دوم – از او بپرسید.

راحت ترین راه زمانی که نمی دانید تصمیم او چیست، سوال کردن است. سوال کردن به شما کمک می کند که نه تنها دریابید او به چه چیزی فکر می کند بلکه احساساتش را درک کنید. مهمتر از همه با صحبت کردن در می یابید که همسر شما می خواهد برای نجات ازدواجتان تلاش کند؟

  • در مورد احساساتتان با او صحبت کنید.
  • او را مخاطب کارها قرار ندهید. لجبازی در این اوقات بی حاصل است. 
  • به احساسات خودتان اشاره کنید.
  • از کمله “تو” کمتر استفاده کنید و بیشتر از “من” استفاده کنید.

ابراز مخالفت با درخواست طلاق همسر تان : قدم سوم – اگر همسرتان نخواهد با شما صحبت کند

اگر همسر شما نخواسته باشد با شما درباره این مسئله صحبت کند باید برای کمک به مشاور مراجع کنید. از این بخش به بعد تنها و بدون کمک نمی توانید کاری انجام دهید. زیرا که ازدواج شما در خطر جدی است. باید بدانید که نادیده گرفتن مشکلات، چیزی را حل نمی کند. احتمالا شما باید تنهایی به مشاور مراجعه کنید. بهترین حالت مراجعه با حضور هر دو فرد است. اما در این شرایط بهتر است که باز هم به تنهایی به مشاور مراجعه کنید. مشاوره خانواده شما را برای رخداد اتفاق های احتمالی اماده می کند و نحوه رفتار صحیح را برای شما شفاف خواهد کرد.

مخالفت با درخواست طلاق همسر

ابراز مخالفت با درخواست طلاق همسرتان : قدم چهارم – اگر نمی خواهید جدا شوید، تمام تلاش خود را بکنید.

اگر شما و همسرتان هر دو حاضر به تلاش برای نجات زندگیتان هستند :

  • راه های بی شماری برای کار برای شما وجود دارد.
  • بیتشر با یکدیگر وقت بگذرانید.
  • با هم به جای بحث به آرامی صحبت کنید.
  • قطعا به مشاوره زناشویی بروید.
  • سعی کنید هر طور که شده است با هم در برنامه های مشاوره خانواده شرکت کنید.
  • شرکت تنهایی یکی از زوجین به هیچ عنوان برای حل مشکل کافی نیست.
  • مشاور مشکلات را با کمک هر دو زوجین بررسی می کند.
  • مشاور دیدگاه شما را نسبت به مشکلات با دقت بررسی می کند.
  • مشاور با شما صحبت می کند و تمرین هایی را مشخص می کند.
  • عموما با تلاش زوجین می توانند به زندگی سالم خود باز گرده اند.

اگر مشاور نتواند کارگشا باشد. باید بگذارید همه چیز تمام شود.

اگر شما تلاش کرده اید و چیزی در ذهن او تغییر نمی کند به این معنی است که زندگی مشترک شما از نظر یک طرف به پایان رسیده است. و شما باید بگذارید که فرد برود. قطعا دردناک خواهد بود. اما مسئله این است اگر کسی مصمم به گرفتن طلاق به هر دلیلی باشد. ممکن است شما بتوانید پروسه را طولانی تر کنید و بیشتر هزینه کنید. اما آن را نمی توانید متوقف کنید.

ممکن است باز هم با خودتان بگویید من نمیخواهم اما طلاق بگیرم. طلاق اشتباه است، خانواده را از بین می برد و تاثیر منفی روی بچه ها می گذارد. صحبت های شما کاملا درست است. اما واقعیت آن است که طرف مقابل مصمم به جدایی است. و شما تلاش خود را به بهترین صورت ممکن کرده اید. پشیمانی برای شما وجود نخواهد داشت.

اینجا واقعیت سختی باید پذیرفته شود. برای ازدواج کردن دو نفر باید موافق باشند. اما برای طلاق مصمم بودن تنها یک نفر کافی است.

مخالفت با درخواست طلاق همسر

مقالات پیشنهادی مجیب

سخن اخر

زندگی اغلب به نحوی پیش نمی رود که ما می خواهیم. بسیاری از افرای که برای جلوگیری از طلاق به آنها کمک کرده ام هم اکنون زندگی خوبی با همسر خود دارند. دسته محدود دیگری که مصمم به جدایی بوده اند و جدا شده اند نیز اکنون زندگی موفقی دارند. در واقع آنها جدایی را پذیرفته اند و به سمت پیشرفت حرکت کرده اند. بسیاری از انها مجددا ازدواج کرده اند و زندگی بهتری را دارند.

متخصصان سایت زندگی ما بررسی می کنند که آیا مشکلات احتمالی، علائمی از پایان زندگی مشترک برای همسرتان بوده است؟ ما در سایت زندگی ما، فضای امنی را برای زوجین فراهم کرده ایم. تا در آرامش به حل مشکلاتشان بپردازند. ما در سال های اخیر در مرکز مشاوره تخصصی مجیب شاهد بهبود زندگی زوج ها که از مشاوره طلاق استفاده کرده اند بوده ایم و به آن افتخار می کنیم.

برای بهرمندی از خدمات سایت زندگی ما میتوانید

 در تمامی روزهای هفته حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

 با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه