ازدواج راهی برای درمان شکست عشقی نیست

شکست عشقی
   

برخی اوقات، شکست عشقی انگیزه جوانان را برای ازدواج دوچندان می کند. به عبارت دیگر، برخی از جوانان پس از این که شکست عشقی را تجربه می کنند اولین راه برای فرار از دردهای ناشی از شکستشان را ازدواج می دانند. اما آیا ازدواج، راهی مناسب برای ترمیم شکست عشقی است؟

کلمات کلیدی:(شکست عشقی|ازدواج |درمان شکست عشقی )
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

به عقیده کارشناسان حوزه روانشناسی، خلأهای عاطفی و درد و رنج ناشی از شکست عشقی بسیاری از جوانان را بر این می دارد که ازدواج را به عنوان راهی مناسب برای خروج از نوسانات عاطفی شان انتخاب کنند. اما این گونه روابط و این گونه ازدواج ها نه تنها مایه آرامش نیست بلکه دردسرهایی را به دنبال خواهد داشت. چرا که فرد بعد از شکست عشقی، تمرکزش را از دست می دهد و بدون شناخت و آگاهی وارد رابطه بعدی می شود. همین عدم شناخت و آگاهی، کافی است تا دردسر جدیدی برای فرد شکل بگیرد.

ازدواج های بی درنگ بعد از شکست عشقی!

زمانی که جوان یا نوجوان، عشقی را تجربه می کند و برای مدتی در رابطه ای عاشقانه به سر می برد، روح و جسمش به طور همزمان درگیر آن رابطه می شود. پس از این که فرد در رابطه عشقی اش شکست می خورد، فرد احساس کمبود می کند. گویی قسمتی از وجودش را از او جدا کرده اند. همین کمبودها باعث می شود فرد به فکر شروع رابطه ای جدید باشد. در ابتدا فکر می کند اگر وارد رابطه ای کوتاه مدت شود پس از گذشت چند روز(یا چند ماه) دوباره شکست خواهد خورد و وارد فاز جدیدی از سختی خواهد شد. بنابراین تصمیم می گیرد که برای رهایی از دردها و آلام ناشی از شکست عشقی، ازدواج کند. اما مشکل اینجاست که این دسته از افراد غالبا بدون هیچ شناختی وارد رابطه بعدی می شوند. شاید تشبیه درستی نباشد اما ازدواجی که پس از شکست عشقی صورت می گیرد همانند عمل پیوند عضو است! اگر قرار بر این باشد که به یک فرد بیمار عضو جدیدی را پیوند بزنند باید مشخصات و ویژگی های آن عضو با مشخصات و خصیصه های جسمی بیمار همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت اصطلاحا بدن بیمار عضو تازه پیوند خورده را پس خواهد زد!

شکست عشقی

به خودتان زمان بدهید

در ازدواج هایی که بلافاصله پس از شکست عشقی انجام می شود نیز فرد پس از گذشت اندک زمانی، رابطه را پس می زند و این گونه روابط نه تنها تالمات و رنج ها را کاهش نمی دهد بلکه آغاز مشکلات جدید است.

جوان یا نوجوانی که شکست عشقی را تجربه می کند باید کمی به خود زمان دهد و با شکستش کنار بیاید. تا زمانی که فرد، درگیر رابطه قبلی باشد و از نظر روحی آشفته و پریشان باشد شروع رابطه جدید به هیچ عنوان جایز نیست.

کنار آمدن با تجربه تلخ شکست عشقی، حداقل یک سال زمان می برد و افرادی که این شکست را تجربه می کنند باید ابتدا با خودشان کنار بیایند و شکستشان را قبول کنند. آن ها باید تصمیم بگیرند راهی را که به اشتباه که رفته اند دوباره نخواهند رفت. فردی که درگیر شکست عشقی است باید تجارب تلخ و دردناک ناشی از شکست را به فراموشی بسپارد. جوان یا نوجوانی که به تازگی در رابطه عشقی اش متحمل شکست شده است باید تمام احساسات منفی را از خود دور کند و با تخلیه درد و رنجش خود را آماده شروع رابطه جدید کند. اگر فرد بلافاصله پس از شکست عشقی، با انبوهی از خاطرات بد، رابطه جدید را آغاز کند بدون شک هم خودش و هم طرف مقابل را به دردسر خواهد انداخت. همان طور که گفته شد، رهایی از خاطرات بد و خلاص شدن از دردهای شکست عشقی، حداقل یک سال زمان می برد. البته در برخی موارد فرد به بازه زمانی طولانی تری برای آزاد شدن نیاز دارد.

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف از جمله مشاوره دهی به جوانان و نوجوانانی که درگیر شکست عشقی اند، آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد.

نکاتی برای رهایی از دردهای شکست عشقی

۱-شکستتان را قبول کنید

اولین و سخت ترین قدم برای رها شدن از خاطرات بد و دردهای شکست عشقی، قبول شکست است. فردی که در رابطه اش شکست خورده باید این موضوع را بپذیرد. در غیر این صورت تا مدت مدیدی درگیر خاطرات خواهد بود و در امیدی پوشالی و بی سرانجام به سر خواهد برد. این امیدواری های پوشالی چیزی جز سراب نیست. فرد باید از همان ابتدا با قبول شکست، با تجارب جدیدی آهسته و تدریجی خود را آماده شروع رابطه بعدی کند.

۲-اسیر و بنده گذشته نباشید

کسی که شکست خورده نباید در گذشته و خاطرات تلخ سیر کند. دور زدن در خاطرات و گذشته تلخ نه تنها التیام بخش دردها نیست بلکه آلام روحی فرد را تشدید می کند. بنده هیچ کس و هیچ چیز نبودن هنر است. هنرمند باشید! در بند خاطرات و گذشته نباشید و خود را رها کنید از هر آنچه که آزارتان می دهد.

شکست عشقی

۳-ورزش، ورزش، و باز هم ورزش

هیچ گاه ورزش کردن را دست کم نگیرید. پیاده روی، نرمش، شنا، دویدن و حتی ورزش های رزمی می تواند غم های شما را از جسم و روحتان بشوید. ورزش کردن مانند اکسیری است بر تمام دردها و اندوه ها. زمانی که ورزش می کنید میزان سروتونین در بدنتان افزایش می یابد و فعالیت مغز برای بازسازی سلول های عصبی بیشتر می شود.

مقالات پیشنهادی مجیب

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف از جمله مشاوره دهی به جوانان و نوجوانانی که درگیر شکست عشقی اند، آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه