چرا نباید سر کودکان داد بزنیم؟

داد زدن سر کودکان
   

امروزه دیگر والدین مجازات فیزیکی را برای تنبیه انتخاب نمی کنند به جای آن داد زدن سر کودکان به جای تنبیه فیزیکی برگزیدند. غافل از اینکه بی اطلاع هستند که این کار حتی در برخی موارد از تنبیه بدنی نیز بدتر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل نیز با سایت زندگی ما در این زمینه تماس حاصل نمائید و از خدمات بهترین مشاوران این مرکز بهره مند شوید.

داد زدن سر کودکان راه حل کوتاه

بعضی از والدین همیشه فریاد می زنند گاهی اوقات این مورد آنقدر زیاد می شود که بچه ها صدای آنها را نمی شنوند. وقتی بچه ها دعوا می کنند و کار خود را انجام نداده اند، والدین مجبور می شوند چیزی را برای چندین بار مشخص کنند. آنها داد زدن سر کودکان نوعی دستور برای اجرا می بینند و چنان فریاد می زنند که گویی در اپرا هستند. گاهی اوقات والدین فکر می کنند فرزندشان عادت به فریاد می کنند که بدون آن هرگز کاری انجام نمی دهند مگر اینکه صدای فریاد را از آن ها بشنوند.

داد زدن سر کودکان در سن بلوغ که آن ها حساس به افسردگی هستند تاثیرات بدی خواهد داشت. به یاد داشته باشید شما می توانید فرد نمونه ای برای فرزندتان باشید. متعهد باشید، اما در راه خود پایدار باشید. بیشتر به او توجه کنید.

دلیل عدم داد زدن سر کودکان

البته والدین پس از فریاد در سکوت احساس بسیار بدی می کنند و در واقع این احساسات والدینی هستند که از کمربند برای مقابله با کودک استفاده می کنند. آنها از استفاده از کمربند خود پشیمان خواهند شد و بسیار ناراحت خواهند شد. کمربند توسط داد زدن سر کودکان جایگزین می شود و تعداد و نوع کلمات مورد استفاده در خشم بالاتر خواهد بود، شدت آسیب های کودک نیز بالاتر خواهد رفت و متاسفانه اثرات این صدمات طولانی خواهد بود. با اطمینان می توان گفت که افزایش داد زدن در بیشتر خانواده های مدرن طبیعی است.

داد زدن سر کودکان

تاثیرات داد زدن سر کودکان

هنگامی که والدین از روی عصبانیت بر سر فرزند خود فریاد می کشند به طور کامل کنترل خود را از دست می دهند و کلماتی توهین آمیز را به او می دهند و به الهام و تهدید کودک اشاره می کنند. البته این نیز بسیار سخت است که مثلا برای چند بار به کودک خود بگویید که نقاشی اش را از وسط اتاق جمع کند اما این کار با داد زدن سر کودکان بهتر نخواهد شد بلکه تاثیرات منفی بیشتری خواهد داشت. همچنین می توانید با سایت زندگی ما در این رابطه تماس بگیرید و از متخصصان حاضر در این مرکز به صورت تلفنی مشاوره دریافت نمائید.

علت های عدم داد زدن سر کودکان

ما می خواهیم درباره فریاد زدن صحبت کنیم. شاید شما یکی از کسانی هستید که دائما بر سر بچه ها فریاد می زنید، یا شاید گاهی اوقات این کار را انجام دهید، یا به ندرت به فرزندتان می رسد. اگر این کار را نکنید، به شما تبریک می گویم. اگر فریاد می زنید، خوب، در نهایت، شاید شما هرگز نمی دانستید در مورد بچه ها چه عواقبی را برای آن ها دارد می گویید و چگونه می توانید از این عادت دست بکشید. روش های آموزش ترک داد زدن سر کودکان در خانواده ها مختلف است. برخی از والدین بیش از اندازه با فرزند خود لطیف هتسند و برخی دیگر بیش از اندازه سخت رفتار می کنند. هر دو این موارد در نتیجه به شخصیت کودک آسیب می رساند.

ترسیدن فرزندان از فریاد

داد زدن سر کودکان توسط بزرگسالان بچه ها را می ترساند. هر پدر و مادر علاقه مند هستند با فرزند خود دوست باشند و در واقع با دوستی، همچنان با فرزند خود زندگی می کنند. آیا دوست دارید با کسی که از آن می ترسید دوستی داشته باشید؟ در بهترین حالت، هنگامی که او رشد می کند، آثار ترس از فرزند شما ناپدید خواهد شد و در بدترین حالت، کودک شما در تمام سنین این ترس را خواهد داشت. برنامه والدین چیست؟ به یاد داشته باشید که فرزند شما دارای شخصیت است و حق خود را دارد. صحبت کردن به جای داد زدن سر کودکان، از خودتان برای کودکتان یک مشاور مطمین بسازید نه یک فرد تهاجمی. از بین بردن اعتماد کودک روابطش را باش ما ضعیف خواهد کرد.

پیامدهای منفی داد زدن سر کودکان

دانشمندان ثابت کرده اند که فریاد بر سر کودکان مانند یک مجازات فیزیکی است و ترس از این مجازات باعث می شود تا دیگر فرزندان شما به شما اعتماد نکنند و مسائل را با شما مطرح نکنند که این روابط بین فرزند و والدین را تضعیف می کند. راهکار پیشنهادی برای والدین چیست؟ واکنش طنز آمیز نسبت به اشتباهات کوچک نمایش دهید. سعی کنید با کودک اغلب اوقات صحبت کنید. برای کسب اطلاعات لازم در زمینه داد زدن سر کودکان و عواقب آن با سایت زندگی ما ارتباط برقرار نمائید و یک مشاوره تلفنی با کیفیت را نیز تجربه کنید.

داد زدن سر کودکان

بد شدن شخصیت کودکان با فریاد زدن

فریاد بیش از حد بر سر کودک در طول زمان، خشم را از شما به فرزندان منتقل خواهد کرد و این خشم و ممنوعیت در کودک شما به طرز وحشیانه ای رشد می کند به طوری که در دوران بزرگسالی ممکن است کودک تبدیل به یک فرد عصبی و حتی یک جنایتکار شود… علاوه بر این، این داد زدن سر کودکان در سن بلوغ که آن ها حساس به افسردگی هستند تاثیرات بدی خواهد داشت. به یاد داشته باشید شما می توانید فرد نمونه ای برای فرزندتان باشید. متعهد باشید، اما در راه خود پایدار باشید. بیشتر به او توجه کنید.

مقالات پیشنهادی مجیب

عوارض داد و بیداد کردن سر کودک

در آینده، کودک شما از میگرن رنج خواهد برد. بزرگسالانی که در دوران کودکی تحقیر شده و توهین شده اند. اغلب از میگرن های مزمن رنج می برند. به طوری که این ترس کودکان می تواند منجر به اضطراب و افکار خودکشی شود. این زمانی است که بزرگسالان مجبور به رفتن به یک روانشناس حرفه ای می شوند. نارضایتی خود را با آرامش و معقول ابراز کنید. اگر در تربیت فرزندان شکست بخورید، باید اشتباه خود را بپذیرید. یاد بگیرید که به فرزندان خود گوش کنید و آنها را بشنوید. در نتیجه، مهم ترین دلیل اینکه شما هرگز برای داد زدن سر کودکان نباید برای خود دلیل قانع کننده ای بتراشید.

برای کسب اطلاعات لازم و دریافت مشاوره تخصصی در رابطه با داد زدن بر سر کودکان می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و از خدمات برترین متخصصان به صورت آنلاین و تلفنی بهره مند شوید. جهت برقراری ارتباط از سراسر ایران بدون گرفتن کد یا زدن صفر با شماره زیر تماس بگیرید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه